brno tips and tricks

Let op, géén open vuur (bbq) toegestaan!
In 2013 snapte ik ook direct waarom, kan daar 's avonds behoorlijk stormen terwijl het overdag 35-40 graden was. Elektrisch mag wel. (Kan een regel van Ringtraining.de zijn.

Kijk in het Layout topic voor een schema van de baan :)


even zoeken :D je bent zelf TS :9 ervan

Plattegrond/layout circuits
 
Ik kan me niet voorstellen dat je dit geen leuk circuit gaat vinden. Staat in mijn top 3. De twee andere zijn Spa en Mugello dus...
Tips voor de paddock? die is ruim met goeie redelijke sanitaire voorzieningen. NLimits heb je misschien gelijk een box? Moet je in de paddock zelf staan geen probleem hoewel een groot deel daarvan met ruwe betonklinkers is bezet waar je paddockstands geen centimeter op rollen. Maar je kan de motoren meestal wel plaatsen op de asfaltbanen tussen deze stukken. Volledig asfalt is voor de boxen en achteraan links van de paddock te vinden. Benzine is idd 100oct. Cash, elektronisch werkte nooit (ben nu 3 jaar op rij geweest) Euro kan zonder probleem.
Tips voor de baan: die is zeer breed en verschillende lijnen zijn mogelijk. Er zijn 4 li-re combo waarbij je die linkse best laat kan insteken, links blijven en die rechtse sneller door gaan.(mijn bescheiden mening) We hadden elk jaar wel een paar mensen die klaagden over gripverlies achterband in de derde li-re combo. Die is blind naar omhoog. Voor de rest grip met hopen.
Geef je gewoon wat tijd om het te leren kennen en daarna vol gas genieten :]
Het weer is moeilijk te voorspellen. Steeds eind juli geweest. Eerste jaar: 3 dagen 40° met één enkel warmteonweer. Tweede jaar: pak frisser en veel bandenwissels wegens regelmatig buien en op het eind een echte storm. Afgelopen seizoen hetzelfde met fikse regenbuien. Neem dus gerust je regenbanden mee.
Foto's en filmpje staat hopelijk hieronder. Let niet op de lijnen van dat filmpje. Was de allereerste keer, eerste sessies en daarna ging de camera stuk :N
Foto van vorig seizoen
6jhyc1.jpg


 
Laatst bewerkt:
Goeie sanitaire voorzieningen? Hebben ze die na 2013 aangepakt dan?
Toen hartstikke oud namelijk. Het doet wat het moet doen maar goed vind ik weer wat overdreven.

Verder eens!
 
Goeie sanitaire voorzieningen? Hebben ze die na 2013 aangepakt dan?
Toen hartstikke oud namelijk. Het doet wat het moet doen maar goed vind ik weer wat overdreven.

Verder eens!

Goh Roy...hebben ze er iets aan gedaan? Nee,tis nog steeds oud maar ik werk bij defensie dus mijn standaard ligt waarschijnlijk wat lager ;) Een toilet en douche is dan genoeg voor 4*. Maar je hebt gelijk...het kan beter
 
Goh Roy...hebben ze er iets aan gedaan? Nee,tis nog steeds oud maar ik werk bij defensie dus mijn standaard ligt waarschijnlijk wat lager ;) Een toilet en douche is dan genoeg voor 4*. Maar je hebt gelijk...het kan beter

he kijk nou een collega :-) welk onderdeel ik zit bij de watersport afdeling ;-)
 
Dat ben ik met jullie eens hoor, het werkt, warm prima.
Maar "goed" noem ik het niet. Voldoende wel! En na een dag ploeteren in 35 graden is een koude douche zelfs lekker ;)
 
Ik kan me niet voorstellen dat je dit geen leuk circuit gaat vinden. Staat in mijn top 3. De twee andere zijn Spa en Mugello dus...
Tips voor de paddock? die is ruim met goeie redelijke sanitaire voorzieningen. NLimits heb je misschien gelijk een box? Moet je in de paddock zelf staan geen probleem hoewel een groot deel daarvan met ruwe betonklinkers is bezet waar je paddockstands geen centimeter op rollen. Maar je kan de motoren meestal wel plaatsen op de asfaltbanen tussen deze stukken. Volledig asfalt is voor de boxen en achteraan links van de paddock te vinden. Benzine is idd 100oct. Cash, elektronisch werkte nooit (ben nu 3 jaar op rij geweest) Euro kan zonder probleem.
Tips voor de baan: die is zeer breed en verschillende lijnen zijn mogelijk. Er zijn 4 li-re combo waarbij je die linkse best laat kan insteken, links blijven en die rechtse sneller door gaan.(mijn bescheiden mening) We hadden elk jaar wel een paar mensen die klaagden over gripverlies achterband in de derde li-re combo. Die is blind naar omhoog. Voor de rest grip met hopen.
Geef je gewoon wat tijd om het te leren kennen en daarna vol gas genieten :]
Het weer is moeilijk te voorspellen. Steeds eind juli geweest. Eerste jaar: 3 dagen 40° met één enkel warmteonweer. Tweede jaar: pak frisser en veel bandenwissels wegens regelmatig buien en op het eind een echte storm. Afgelopen seizoen hetzelfde met fikse regenbuien. Neem dus gerust je regenbanden mee.
Foto's en filmpje staat hopelijk hieronder. Let niet op de lijnen van dat filmpje. Was de allereerste keer, eerste sessies en daarna ging de camera stuk :N
Foto van vorig seizoen
[afbeelding]




ah kijk dank u voor de info :D

we gaan een lijst maken en flink wat spullen verzamelen :D is het al juni ? 8-)

gave foto Explosive :D filmpje ga ik ook even kijken :)
 
Een buitenlandse collega dan toch ;)
Wel daar ben ik ooit begonnen. In het onderwater EOD gedeelte. Een paar jaar geleden de overstap gemaakt naar de 'groene' afdeling, zelfde werk.

Zat ff mee te lezen, cool... Ben zelf ex-Def (geen EOD). En nu sinds 2001 werkzaam aan de civiele kant van het CE werkgebied.

Stuur ze !
 
Dat ben ik met jullie eens hoor, het werkt, warm prima.
Maar "goed" noem ik het niet. Voldoende wel! En na een dag ploeteren in 35 graden is een koude douche zelfs lekker ;)

roy , prio 1 na een dag ploeteren in 35 graden is een koud biertje , dan goed eten en dan douchen 8-) en als laatste :z :z :z
 
Is een leuke baan maar ik betwijfel of het evenveel pret geeft als portimao of mugello. Turn 1 en 7/8/9 op de layout in de eerste post vind ik de leukste bochten.

Baan is niet super super snel wat maakt dat je met bv een blade goed kan concurreren met een BMW/Kawa/.. Zal zeker ook een leuke baan voor 600cc zijn.

Rondje van een middelmatige 1000cc coureur tijdens open pitlane. Doordat de baan vrij breed is is de ideale lijn wat moeilijker te vinden naar mijn mening (of er zijn verschillende goede ideale lijnen mogelijk? :-) )

Weg tussen praag en brno is *verschrikkelijk* Ze zijn er nieuwe stukken in aan't leggen maar zonder goeie demping van de auto/karretje raad ik je toch een goede kine aan eens je gearriveerd bent :-)

Douches zijn verouderd maar warm water en vrij proper . Niet slechter als op de meeste andere topcircuits.

De marshalls kunnen wel goed vloeken (Kurva! Kurva! of zoiets) :-)

en last but not least! Open uitlaat! geen db gezeur. Kortom, dikke fun daar.
 
Er is een bankautomaat bij de ingang van de paddock (uiteraard tsjechische kronen).

Bij het tankstation moet je inderdaad cash betalen. Euro of CZ, maakt niet uit. Geld is geld.

De sanitaire voorzieningen zijn oud, maar ze worden goed onderhouden, en meermaals per dag gepoetst.

Elektriciteit: zeker genoeg :)

De boxen zijn inderdaad groot.

Er is maar 1 ideale lijn, en naar mijn mening is het niet zo moeilijk deze uit te pluizen. En dankzij de breedte van de baan zijn er ook veel aangename alternatieve lijnen :]

Qua maximum temperatuur: tjah, moeilijk in te schatten! 32°C in juni 2015, 13°C in september 2013...

Als je 2:10 rijdt, ben je normaal wel top-5 van de dag. Jolanda was met haar 2:10 de snelste 600 van die dag.

En ja, de baan tussen Praag en Brno heeft eh... Een bepaald ritme... :')
 
Is een leuke baan maar ik betwijfel of het evenveel pret geeft als portimao of mugello. Turn 1 en 7/8/9 op de layout in de eerste post vind ik de leukste bochten.

Baan is niet super super snel wat maakt dat je met bv een blade goed kan concurreren met een BMW/Kawa/.. Zal zeker ook een leuke baan voor 600cc zijn.

Rondje van een middelmatige 1000cc coureur tijdens open pitlane. Doordat de baan vrij breed is is de ideale lijn wat moeilijker te vinden naar mijn mening (of er zijn verschillende goede ideale lijnen mogelijk? :-) )

Weg tussen praag en brno is *verschrikkelijk* Ze zijn er nieuwe stukken in aan't leggen maar zonder goeie demping van de auto/karretje raad ik je toch een goede kine aan eens je gearriveerd bent :-)

Douches zijn verouderd maar warm water en vrij proper . Niet slechter als op de meeste andere topcircuits.

De marshalls kunnen wel goed vloeken (Kurva! Kurva! of zoiets) :-)

en last but not least! Open uitlaat! geen db gezeur. Kortom, dikke fun daar.


dat het breed is vindt ik niet geen probleem :P

net het fimpje gekeken :D :] :] :]


:P
 
hoe zit het met de tandwiel verhouding ?

ik rij nu met 15-45 :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan