Bunnybeater
Rookie
- 16 apr 2009
- 24
- 0
Hola vechters
Eind juni 2007 heb ik een ZX12R uit 2004 gekocht, maar erg lang heb ik er helaas niet van kunnen genieten Vanwege wat krasjes in het kuipwerk heb ik toen besloten dat een motorzaak het kuipwerk mocht weggooien en er wat moois van mocht maken (in de vorm van een streetfighter natuurlijk )
September 2007 werd mijn motor ter plekke afgeleverd en nu 1,5 jaar later is het moment gekomen dat ie eigenlijk klaar is. Eerder wilde ik het topic niet openen omdat er veel vertraging en pech was, maar ik kan nu toch een korte fotoreportage laten zien in chronologische volgorde.
Hieronder de foto's (groter worden ze niet ).
De Aanloop:
De ZX-12 zoals ik hem destijds kocht.
De ZX-12 waar ie voor gemaakt is.
De ZX-12 in z'n natuurlijke habitat.
Het begin van een mooi (langslepend) project.
Laden richting NL.
Eerste indrukken:
Overbodig kuipwerk weg.
Hierboven zijn de eerste basis aanpassingen gedaan, er is een bellypan opgekomen, ramair covers, waterslangen vervangen, superbikestuurtje erop, KOSO teller, het subframe alvast eengepast en gekleurede kleuterhandvaten erop.
MV Agusta kont erop gezet en het originele voorspatbord aangepast en teruggeplaatst.
Het voorspatbord
Extra power flesje aan de zijkant samen met het contactslot waarna alle overbodige bekabeling is opgeruimd en weggestopt achter een mooi plaatje.
Paintjob:
Hier hebben de meeste maanden in gezeten Alles is in beginsel helemaal vlak geschuurd, wit gemaakt en kant en klaar afgeleverd. Helaas hebben de 2 verschillende spuiters waaraan dit werkje werd uitbesteed beiden gefaald en is het spuitwerk dus nog steeds niet zoals het hoort. Maar dit zie je niet van ver, dus het spuitwerk wordt verplaatst naar de wintermaanden en voorlopig wordt er zo op gereden
Lijntjes trekken.
Kont.
Bellypan.
Voorspatbord & Undertail.
Belettering tankcover & ramair covers.
Het Resultaat:
Betere foto's kan ik helaas niet maken omdat het LCD scherm van mijn camera het niet doet, dus gedetailleerder dan dit worden ze (nog) niet. Het idee, de opbouw, de indeling, de kleuren en onderdelen zijn allemaal in overleg gedaan en het werk is uiteindelijk uitgevoerd door Motomaat
Don't worry, sticker is alweer weg.
In tussentijd heb ik gereden op ...
De BMW dus
De motor is uiteraard nog niet helemaal klaar, maar het idee staat en ik ga er nu op rijden (even de tellers alleen nog afstellen). Ik zal in 1 van mijn volgende berichten nog een opsomming maken van wat er is weggehaald, wat erbij is gekomen en wat nog gaat komen. Het wordt nu grotendeels het afwerken van het geheel en vervolgens extra's toevoegen. Ook moet er nog een mooiere lamp op de voorkant komen.
Ik heb eerder een Corsaro voorkant besteld, en die bestelling staat nu precies 1 jaar Maar daar ben ik tevreden mee, omdat ik toch liever geen extra kuipwerk meer aan de voorkant wil. Bij veranderingen zal ik de foto's hier plaatsen
Gaarne uw inbreng, opmerkingen, ideeën etc.!
Tegen negatieve reacties zal keihard opgetreden worden
Eind juni 2007 heb ik een ZX12R uit 2004 gekocht, maar erg lang heb ik er helaas niet van kunnen genieten Vanwege wat krasjes in het kuipwerk heb ik toen besloten dat een motorzaak het kuipwerk mocht weggooien en er wat moois van mocht maken (in de vorm van een streetfighter natuurlijk )
September 2007 werd mijn motor ter plekke afgeleverd en nu 1,5 jaar later is het moment gekomen dat ie eigenlijk klaar is. Eerder wilde ik het topic niet openen omdat er veel vertraging en pech was, maar ik kan nu toch een korte fotoreportage laten zien in chronologische volgorde.
Hieronder de foto's (groter worden ze niet ).
De Aanloop:
De ZX-12 zoals ik hem destijds kocht.
De ZX-12 waar ie voor gemaakt is.
De ZX-12 in z'n natuurlijke habitat.
Het begin van een mooi (langslepend) project.
Laden richting NL.
Eerste indrukken:
Overbodig kuipwerk weg.
Hierboven zijn de eerste basis aanpassingen gedaan, er is een bellypan opgekomen, ramair covers, waterslangen vervangen, superbikestuurtje erop, KOSO teller, het subframe alvast eengepast en gekleurede kleuterhandvaten erop.
MV Agusta kont erop gezet en het originele voorspatbord aangepast en teruggeplaatst.
Het voorspatbord
Extra power flesje aan de zijkant samen met het contactslot waarna alle overbodige bekabeling is opgeruimd en weggestopt achter een mooi plaatje.
Paintjob:
Hier hebben de meeste maanden in gezeten Alles is in beginsel helemaal vlak geschuurd, wit gemaakt en kant en klaar afgeleverd. Helaas hebben de 2 verschillende spuiters waaraan dit werkje werd uitbesteed beiden gefaald en is het spuitwerk dus nog steeds niet zoals het hoort. Maar dit zie je niet van ver, dus het spuitwerk wordt verplaatst naar de wintermaanden en voorlopig wordt er zo op gereden
Lijntjes trekken.
Kont.
Bellypan.
Voorspatbord & Undertail.
Belettering tankcover & ramair covers.
Het Resultaat:
Betere foto's kan ik helaas niet maken omdat het LCD scherm van mijn camera het niet doet, dus gedetailleerder dan dit worden ze (nog) niet. Het idee, de opbouw, de indeling, de kleuren en onderdelen zijn allemaal in overleg gedaan en het werk is uiteindelijk uitgevoerd door Motomaat
Don't worry, sticker is alweer weg.
In tussentijd heb ik gereden op ...
De BMW dus
De motor is uiteraard nog niet helemaal klaar, maar het idee staat en ik ga er nu op rijden (even de tellers alleen nog afstellen). Ik zal in 1 van mijn volgende berichten nog een opsomming maken van wat er is weggehaald, wat erbij is gekomen en wat nog gaat komen. Het wordt nu grotendeels het afwerken van het geheel en vervolgens extra's toevoegen. Ook moet er nog een mooiere lamp op de voorkant komen.
Ik heb eerder een Corsaro voorkant besteld, en die bestelling staat nu precies 1 jaar Maar daar ben ik tevreden mee, omdat ik toch liever geen extra kuipwerk meer aan de voorkant wil. Bij veranderingen zal ik de foto's hier plaatsen
Gaarne uw inbreng, opmerkingen, ideeën etc.!
Tegen negatieve reacties zal keihard opgetreden worden