Cagiva Raptor 650 start niet meer

Zeff89

Rookie
25 aug 2014
8
0
Hallo Mede forum leden,

Ik mag al bijna een jaar van mijn Cagiva genieten, het is een heerlijke motor.
Na wat kleine probleempjes (bougie kabel maakte sluiting, en nieuwe achterrem schijf, blokken, en ketting set) keek ik uit naar de komende (zonnige) dagen om heerlijk te gaan toeren.

Ik heb heel de winter gewoon doorgereden en geen problemen met mijn motor gehad, tot 1 week geleden.

Het viel mij op dat met starten ik een geluid hoorde alsof de motor vast sloeg. Na het contact aan en uit te hebben gezet ging het eigenlijk altijd weer goed.

Nu echter, na het geluid te hebben gehoord, kwam daarna het geluid van iets wat loos ronddraait, en de motor wilde niet meer starten.

Ik heb mijn accu doorgemeten, 12,32 V en bij starten 11,21 V.
Ook heb ik alle zekeringen gecontroleerd, zijn allen heel, en het relais van de startmotor hoor je ook klikken.

Zodra ik op de startknop druk, hoor je de startmotor ook ronddraaien.
De bougies vonken, en ik lijk ook gewoon brandstof te krijgen want hij gooit het aan de linkerkant mijn uitlaatpijp in.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Ik dacht als het de startmotor is kan ik hem aanduwen, maar dit is mij met hulp van mijn broertje helaas niet gelukt.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
 
Klink aannemelijk.
Kan ik dit controleren?

En zo ja, hoe?
als je tijdens het indrukken van de startknop de starter hoort draaien, zonder dat het blok mee-pakt, dan is of de startkoppeling stuk, of het asje uit de starter.

Starter heb je kennelijk al nagekeken, blijft de startkoppeling over.

Ik kijk even in het boek welk systeem in dit blok zit.
Voor zover ik even gauw kan zien, zit er nog wat tandwieltjes links, vlak achter oliefilter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
12,3v is te laag,weet ik ook sinds kort.Vanaf 12,5v moet ie eigenlijk aan de lader.
Als de spanning te laag is krijg je geen goed vonk en zal die dus niet aanslaan(als de startkoppeling gemaakt is)ook niet bij aanduwen.
 
:^ Met die waarden krijg je de vibo van de buuf nog niet aan de praat.

Hahaha! Zal het haar eens even vragen hoeveel volt dat apparaat van haar verbruikt! ;)

Als ik mijn accu aan de lader leg, geeft de accu aan dat hij vol is, dan denk ik dat ik er gelijk maar een andere accu in knal, zal wel inwendig doorverbonden zijn dan.

Geen kans dat dit toch de accu is en niet de startkoppeling?

Had me wat ingelezen, en schijnt een flink prijzig grapje te zijn... ;(
 
Hahaha! Zal het haar eens even vragen hoeveel volt dat apparaat van haar verbruikt! ;)

Als ik mijn accu aan de lader leg, geeft de accu aan dat hij vol is, dan denk ik dat ik er gelijk maar een andere accu in knal, zal wel inwendig doorverbonden zijn dan.

Geen kans dat dit toch de accu is en niet de startkoppeling?

Had me wat ingelezen, en schijnt een flink prijzig grapje te zijn... ;(
Kan.

Je starter gaat rond, blok niet.

Je kunt er met startkabels een extra accu bijzetten, die goed is. En dan even proberen te starten en kijken wat er gebeurd. Zo kun je snel en gemakkelijk iets uitsluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan