Cardo met JBL speakers in een Schubert C3 Pro

Als HJC absoluut niet op je hoofd pas. Moet je Shoei eens proberen. Deze is bedoeld voor een ander vorm hoofd. Shoei en Schuberth zitten wat vorm van het hoofd in dezelfde vijver te vissen. HJC in een andere vijver.
Daar bovenop heeft Shoei nog "Personal Fitting" Als het net niet helemaal lekker zit, kan het aangepast worden.
De Neotec 2 is nu ook gunstig te kopen omdat de voorraad op moet vanwege de Neotec 3
Dit is echt te simpel. Schuberth heeft helmen met een compleet verschillende pasvorm en Shoei ook. Je moet helmtypes vergelijken, geen merken. Personal fitting is leuk voor het finetunen maar een verkeerde helm maak je er niet fatsoenlijk passend mee.
 
klopt..maar ik voel ze...tegen mijn oren. Maar heb een hele dunne balaclava er bij gehaald en dan gaat het beter...
Ik denk ook dat ik gewoon een lastig hoofd heb. Had eerst een HJC gekocht.. met als gevolg pijnlijk oor en na een anderhalf uur rijden een dikke striem op het voorhoofd en helaas hoofdpijn.
Nu met de Schubert ook aardig wat gewenning nodig. Hopelijk verbeterd het gevoel nog.
Heb je ze wel onder de voering geplaatst er niet erop?
 
Vandaag weer een dik uur getourt... De helm en ik worden wel vriendjes denk ik.. Ook geen last van de oren meer gehad.
 
We hebben onlangs ook twee helmen gekocht (Shoei Neotec 2 en Schubert C3 Pro) en ik had een mooie aanbieding voor een Cardo Freecom setje (nog in te bouwen). Begint die verkoper in de winkel een heel verhaal dat Sena mooie inbouwsets heeft en dat dat veel beter ook werkt tegen windruis (ivm geen uitstekende delen).

Toch even gekeken en het ziet er inderdaad gelikt uit. Echter, de prijs is een stukkie hoger dan mijn Cardo setje en aangezien wij allebei helmen hebben die over 5 jaar niet meer verkrijgbaar zijn, zitten we over 5 jaar weer met een setje dat niets meer waard is.

Heeft de verkoper een punt om voor Sena te gaan (misschien ook nog wel om andere redenen), of gewoon lekker de Cardo inbouwen?
 
We hebben onlangs ook twee helmen gekocht (Shoei Neotec 2 en Schubert C3 Pro) en ik had een mooie aanbieding voor een Cardo Freecom setje (nog in te bouwen). Begint die verkoper in de winkel een heel verhaal dat Sena mooie inbouwsets heeft en dat dat veel beter ook werkt tegen windruis (ivm geen uitstekende delen).

Toch even gekeken en het ziet er inderdaad gelikt uit. Echter, de prijs is een stukkie hoger dan mijn Cardo setje en aangezien wij allebei helmen hebben die over 5 jaar niet meer verkrijgbaar zijn, zitten we over 5 jaar weer met een setje dat niets meer waard is.

Heeft de verkoper een punt om voor Sena te gaan (misschien ook nog wel om andere redenen), of gewoon lekker de Cardo inbouwen?
Nee. Die Sena inbouw is zooi. Ouwe meuk, klinkt niet, werking is bagger en voor de windruis hoef je het niet te doen. Groetjes, een ervaringsdeskundige. Gelukkig kon ik dat ding nog terugbrengen. Er zullen vast mensen die Schuberth troep goed genoeg vinden maar die hebben nog nooit een goede Cardo gehoord.
 
Ik had de Neotec 2 met een Cardo Edge.
Nu heb ik de Neotec 3 met een Sena SRL3.

Ja, er is minder ruis. Maar dat is zo marginaal dat het niet waard is om dit als reden te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan