casual jeans

spullekebakfiets

Die hard MF'er
21 nov 2016
303
46
Goeiemiddag,
Nu ben ik de laatste tijd op internet aan het rondkijken voor een broek die ik aankan voor korte ritten, ritten naar school en voor bijvoorbeeld bezoek bij kennissen. Ik wil graag een broek met genoeg bescherming maar wil het liefste een broek die zo min mogelijk opvalt. Over kevlar heb ik een hoop gelezen en daar zijn de meningen over verdeeld. Broek moet genoeg ventilatie hebben, bescherming hebben en er zo min mogelijk als normale broek uitzien.
Nu kwam ik zelf als beste optie van Rev'it de Lombard 2 tegen. Qua protectie zeggen ze dat dit voldoende zou moeten zijn voor eventuele schuivers bij hoge snelheid maar ik hoor ook dat kevlar jeans nogal warm kunnen worden. Nu is mijn vraag of er broeken zijn die genoeg bescherming geven (eventueel los erbij kopen), er casual uitzien en niet te warm worden. Prijs maakt niet veel uit zolang het geen 500+ prijskaartje wordt. Stof maakt niet uit, textiel/kevlar/leer. Het is veel gevraagd maar misschien heeft iemand hiervoor een geschikte oplossing?
Alvast bedankt :)
 
hoe beter de bescherming hoe warmer hij wordt. er zijn ook bedrijven die een spijkerbroek in elkaar stikken met aramide vezel en er dan heel trots "met kevlar" op zetten maar extra beschermen doet het niet. het is wel lekker koel natuurlijk en het label is ook cool maar het is natuurlijk advertentie taal.
er zijn er ook die een hele aramide voering in zetten en dat beschermd al een stuk beter maar het is ook een stuk warmer.
maar de dingen die jij zoekt als combinatie zijn behoorlijk met elkaar in tegenspraak.
2 van de 3 is nog te doen maar alle 3 samen gaat waarschijnlijk niet lukken.
 
Kijk hier eens naar.

http://www.motome.nl/items/motome-test-motorjeans

Ik kan je wel het advies geven om veel verschillende maten te passen.
Ben zelf ook lang op zoek geweest naar een passende jeans en waar bijv. de lombard 2 van rev'it te klein was, was de philly 2 in dezelfde maat wel goed.
Om dan vervolgens een John Doe aan te trekken in dezelfde maat die dan weer veel te groot was.

En tot nu toe vind ik de ventilatie van de philly gewoon goed.
 
Ik heb zelf net de Lombard 2 sinds een paar weken. Ben er erg tevreden mee, pasvorm is goed (vooral als je wat langer en slank bent). Protectors op de knieën en heupen. Alleen wat last van het schuren van de broek aan mn knieholtes.
 
Een textiele motorbroek is natuurlijk wel veiliger, maar toch......

Ik heb een kevlar-spijkerbroek van Louis uit Duitsland. Perfecto! Zit prima, op de motor en bij gewoon gebruik. Je kan de broek ook dragen als een normale spijkerbroek. Nauwelijks last van de beschermstukken of de kevlar-voering. Een (fikse) wandeling kan je ook goed maken met deze broek.

Broek is voor mij voor motorritten bruikbaar tussen ca 10'C en 40'C-plus. Vooral heel prettig tijdens de vakantie bij hoge temperaturen. In Italië ben ik onderweg meerdere stadscentra doorgewandeld bij flinke hitte. Schuren bij het lopen is mij geheel onbekend.

Sinds ik een kevlar-spijkerbroek met protectie heb, is deze die ik vooral draag op de motor. Mijn textiele broek heeft sindsdien een rustig leven. Die gebruik ik hooguit nog helemaal aan eind of bij allereerste rit van het seizoen, als de temp. richting vriespunt gaat. Bij nog lagere temp. en vorst zit ik met een wijntje bij de open haard.

Naar school of kennissen met je kevlar-broek aan gaat prima, ook tijdens het bezoek!
 
Ik heb de iets goedkopere Vendome 2 een paar weken geleden gekocht. Deze heeft alleen protectors op de knieën. Prima broek. Ik had ook de Lombard 2 gepast, deze was aanzienlijk dikker in de stof en waarschijnlijk dus ook betere protectie en warmer.

Motorjeans zijn er volgens mij meer op gemaakt om niet uit elkaar te scheuren dan om harde vallen op te vangen.
 
Super bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat het lastig is om alle 3 de punten te krijgen, scheelt dat ik geen 4e punt met goedkoop van belang vind.

Ik heb zelf net de Lombard 2 sinds een paar weken. Ben er erg tevreden mee, pasvorm is goed (vooral als je wat langer en slank bent). Protectors op de knieën en heupen. Alleen wat last van het schuren van de broek aan mn knieholtes.
Oke, dat schuren was dat al gelijk te merken met passen of merk je dit pas met langdurig gebruik? Hoe is het verder qua warmte met deze broek. De laatste paar weken zijn niet heel erg warm geweest dus mij lijkt niet dat je het te warm in de broek gehad hebt. Mijn vraag is nu heb je het de afgelopen weken fris gehad, oftewel als het warmer wordt dan het dan nog vol te houden is.

Motorjeans zijn er volgens mij meer op gemaakt om niet uit elkaar te scheuren dan om harde vallen op te vangen.
Klopt, dat is ook mijn opvatting. Lijkt mij dat met een leren pak de klappen (bijna) net zo hard aankomen als met andere stoffen. Ik ga wel voor protectie erin maar het gaat mij puur om mijn huid.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, ik ga natuurlijk wel passen van verschillende broeken maar heb nu al duidelijker beeld van de broeken.
 
Ik trek mijn jeans juist aan als het heel warm word, verder het hele jaar door als ik ergens heen ga waar ik niet als een motorrijder wil lopen

Jeans en alpinestars sneakers.

Winter en herfst trek ik er een thermobroek onder aan,
 
Motorspijkerbroeken zijn er zat.
Net 1 klein tikkie warmer dan gewone spijkerbroek.

De waterdichte motorjeans zijn significant warmer.
 
hoe beter de bescherming hoe warmer hij wordt. er zijn ook bedrijven die een spijkerbroek in elkaar stikken met aramide vezel en er dan heel trots "met kevlar" op zetten maar extra beschermen doet het niet. het is wel lekker koel natuurlijk en het label is ook cool maar het is natuurlijk advertentie taal.
er zijn er ook die een hele aramide voering in zetten en dat beschermd al een stuk beter maar het is ook een stuk warmer.
maar de dingen die jij zoekt als combinatie zijn behoorlijk met elkaar in tegenspraak.
2 van de 3 is nog te doen maar alle 3 samen gaat waarschijnlijk niet lukken.
Kevlar is een aramide!

Kevlar is de merknaam voor aramide van Dupont.
Zoals wel vaker gebeurt, wordt de merknaam in de spreektaal als materiaal aangeduid.
 
Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken voor een tweede motorspijkerbroek, maar even off topic.

De spijkerbroeken van Revit zijn echt veels te lang voor iemand zoals ik met lengte van 168cm. Het gaat niet alleen om de waist maar vooral de broeklengte. Ik draag normaal 30x30 zonder probleem. Maar bij Revit lijkt maat 30 wel op 34. Heb maandje geleden nog een Revit motorjeans online besteld om nog keer te proberen, maat 30 en dan nog extra korte broekpijp. Dat ding is zeker wel 10cm langer dan normale spijkerbroek van maat 30x30. Heb dezelfde dag teruggestuurd.

Ik heb ook een zomerjas van Revit, maar de jas zit weer gewoon perfect. De kwaliteit van Revit zal ongetwijfeld uitstekend zijn, maar de spijkerbroeken van hun zijn gewoon niet voor kleinere mensen bestemd.
 
Een spijkerbroek (of het nu een motorvariant is of niet) is in te korten. Zelf ook laten doen.

Dus als een broek goed past en de kniebescherming zit goed, is inkorten (lees een stuk van de onderkant laten afhalen) een goede optie.
 
Dat heb ik ook laten doen bij de kleermaker in het dorp. De kniebeschermers zaten niet altijd even goed op hun plek, dus die heb ik ook "vast" laten zetten. Het nadeel is wel dat je de broek dan niet meer in de wasmachine kunt doen. Maar goed... Een teiltje water doet ook wonderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Vendome heeft ook een polyester-vezel meegewoven. Deze vezels schijnen voor het transport van warmte te zorgen. Daardoor heb ik wel het idee dat deze iets koeler is dan een gewone spijkerbroek.

Rev'it is een Nederlands merk, met Nederlandse pasvorm. Deze zijn iets langer/slanker dan de gemiddelde broek. Ik weet niet hoe jouw postuur is, maar als je wat langer bent is Rev'it wel aan te raden.
 
Ik zit te denken aan zoiets voor in de zomer;

Kevlar Legging

Een legging welke je onder je normale jeans draagt.
Ik ben (helaas) gezegend met lange benen (lengtemaat 38 bij, 36 is nét aan) waardoor geen enkele motorjeans past.

Legging aan, PallMall Cargo erover en gaan 8-)
 
Ik zie best vaak een dergelijk topic als dit voorbij komen. Altijd wordt de eis 'moet genoeg bescherming hebben' gesteld. Ik ben erg benieuwd naar ervaringsdeskundigen met een dergelijke motorbroek. Testfilmpjes zijn er. Leuk, maar dit vertegenwoordigd niet de werkelijkheid.
 
Ik heb er een keer een schuivertje mee gemaakt. De broek had geen schrammetje!

Ik moet er wel bij zeggen dat het met 30km/h op glad wegdek was... ;)
 
ik zou haast zeggen: zoekfunctie...

heel kort, voor TS: kijk eens naar Held jeans, zonder insteekspul: die past waarschijnlijk het best bij jouw "vraag"


jeans and stuff.. notities

Beste tip: ga kijken en passen.Kleding is altijd persoonlijk.

ik heb nu
. de revvit rockefeller: dik, warm, kevlar en extra plastic kussentjes. ziet er redelijk casual ujit. Vaak aan naar kantoor, vnl bij koudere dgn. bij regen een regenbroek erover.
. de segura bowser: ook dik, warm. lastige plastic insteekstukken. zit wat zwaar. deze jeans gebruik ik op lange zomerritten. bij regen snel de regenbroek erover, en bij koude: een craft-thermo eronder.
. een Held : geen plastic insteekspul, redelijk model. zit heel lekker. Vaak naar kantoor aan.
. nog revvit waar ik type van vergeten ben: insteekstukjes. bevalt matig, maar wel veel zomer-kms gemaakt. toont veel jeans-slijtage: witte strepen op de vouwen.

Algemeen: harde insteek stukken zitten matig en zien er op kantoor niet uit.
beste looks: de held (geen insteekstpul) en de rockefeller (soepel insteekspul en kevlar over hele been).

Mijn twijfels: zouden die insteek-kniestukken echt effectief zijn bij serieuze val ? ze draaien/snijden wellicht juist in je knie..

Wat ook prima gaat: de echte textile (Damen) broek over je gewone jeans of chinos aantrekken. Dan zit je op kantoor wel met die extra motorbroek naast je buro en met het aan/uit hijsen, maar in winter wel lekkerder dan regenbroek of nat/koud-worden met een motorjeans.

hier mijn oude text..
pdv_moto in "Motor Spijkerbroek: tips & adviezen"

oja: de in-steek kevlar legging is mij niet bevallen:
pdv_moto in "Kevlar legging?!"

@Kroketje: inderdaad, broekspijpen vaak te lang. omslaan dus.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zomer in Frankrijk zonder problemen met 30+ gereden in een rev'it broek. En heb niet bepaald een motor met veel ventilatie.
Wel heerlijk om zo ergens rond te lopen, merk zelf weinig van de protectie die aanwezig is.

De pijpen moeten wel langer zijn als een normale spijkerbroek, als je de knieën optrekt heb je anders een stukje enkel 'bloot'.
 
Ik zie best vaak een dergelijk topic als dit voorbij komen. Altijd wordt de eis 'moet genoeg bescherming hebben' gesteld. Ik ben erg benieuwd naar ervaringsdeskundigen met een dergelijke motorbroek. Testfilmpjes zijn er. Leuk, maar dit vertegenwoordigd niet de werkelijkheid.
Prima broek om in te lopen. Vwb bescherming zou niet weten. Altijd(?) rubber onder gehad!
Afgelopen zomer in Frankrijk zonder problemen met 30+ gereden in een rev'it broek. En heb niet bepaald een motor met veel ventilatie.
Wel heerlijk om zo ergens rond te lopen, merk zelf weinig van de protectie die aanwezig is.

De pijpen moeten wel langer zijn als een normale spijkerbroek, als je de knieën optrekt heb je anders een stukje enkel 'bloot'.
@30+ Ook in Italië zelf ervaren dat met bloedhitte zit als een 'gewone' spijkerbroek.

@ Bloot: Bij broek passen altijd effe op een proefmotor gaan zitten.
 
Ik heb er een keer een schuivertje mee gemaakt. De broek had geen schrammetje!

Ik moet er wel bij zeggen dat het met 30km/h op glad wegdek was... ;)

Ik geloof best dat zo'n broek voldoende protectie biedt bij een dergelijke snelheid. Maar wat doet 100km/h? Iemand daar ervaring mee?
 
Ik heb er een keer een schuivertje mee gemaakt. De broek had geen schrammetje!

Ik moet er wel bij zeggen dat het met 30km/h op glad wegdek was... ;)
Sja dat heb ik met normale spijkerbroek ook eens gehad (bromfiets). Weg was letterlijk zo glad als ijs: daar houd je dus inderdaad niks aan over.

Ik heb een Draggin jeans, maar eerlijk gezegd vind ik die 's zomers te warm (als ik niet op de motor zit) en nadat ik bij een valpartij met een "echte" motorbroek aan alsnog de stukjes protector uit mijn knie kon pulken, durf ik het eerlijk gezegd niet meer zonder :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan