CB 750 Bobber Hardtail

ok, hier alvast een voorproefje...
full
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, en hier de tank en kapjes..
zilver metallic met blauwe holographic flakes erdoor. De tank krijgt nog zwarte zijvlakken met gouden flakes.

full


Ben nog op zoek naar dikker hogere banden, 4.75x19" en 4.75x16" , iemand nog iets liggen met een oud profieltje??
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, en hier de tank en kapjes..
zilver metallic met blauwe holographic flakes erdoor. De tank krijgt nog zwarte zijvlakken met gouden flakes.

(Afbeelding)

Ben nog op zoek naar dikker hogere banden, 4.75x19" en 4.75x16" , iemand nog iets liggen met een oud profieltje??
Doe je het spuitwerk zelf? zoja kun je wat uitleg geven over de werkwijze en de gebruikte materialen?
 
tuurlijk; 't is gewoon spuitbussenwerk.. wat belangrijk is is dat je alles van het zelfde merk (i.d.g. Motip) neemt, dat voorkomt ongewilde reacties in de verf en van publiek _O-

eerst veel plamuur :) , tank had het oude stuur een keer van dichtbij gezien, daarna primer, dan filler, veel schuren, weer filler, weer schuren, weer primer, dan metallic spuiten in diverse lagen, 1 laag blanke lak en dan komen de flakes:

ik heb een goedkoop airbrush pistooltje liggen (20,-) die ik gebruik voor de flakes, gewoon de 2/3 blanke lak uit de spuitbus in het potje spuiten, 1/3 thinner erbij, wat flakes erbij ('solvent resistant' op e-bay gescoord, die van de bart-smit of je zusjes make-updoos lossen soms op door de thinner) om de boel goed te kunnen schudden/mengen nog een paar m4 moertjes erbij en spuiten maar.

in dit geval niet heel dik gespoten, en daarna heel veel lagen blanke lak er weer over tot je de flakes niet meer voelt zitten.

Ben nu nog aan het uitzoeken of ik de tank af kan lakken met 2K blanke lak zodat ie ook tegen een drupje benzine kan.. zo niet, dan gewoon voorzichtig tanken..

Zijn er nog meer die ervaring hebben met eigen spuitwerk??
 
De spuitbussen van motip zijn normaal gezien overlakbaar met 2k lak.
Om het zeker te weten spuit eerst een proefstukje, dan ben je altijd zeker.
Inverband met die flakes heb je daar meer uitleg over, waren het dry flakes of waren ze al gemengd met lak? Waar juist heb je ze gescoord?
Trouwens wordt wel een mooie scoot denk ik :]
 
Thanx!

waren gewoon droge flakes uit een zakje. Vorig jaar gescoord op e-bay (nu op ebay onder de verkopersnaam: sjdjkd en z'n e-bayshop heet: 1st metal flake), je hebt er verschillende maten in, ik heb 200 microns gebruikt, grovere gaan waarschijnlijk niet door die spuitnozle. In het begin wel geexperimenteerd met de flakes in gewone blanke lak en dan met een kwast opbrengen maar dat werd niks, veel te dik. Ook geprobeerd om de flakes droog over natte blanke lak heen te spuiten maar dat werd ook niks, de dekking werd niet egaal, allemaal hoopjes flakes en niet mooi verdeeld. Met die airbrushset ging het prima, wel eerst ff oefenen met de druk enzo.

ga zo even een test plaatje spuiten voor de 2K lak...
 
dat spuitwerk zier er veelbelovend uit.
Met betrekking tot ervaring met eigen spuitwerk, ik heb eens heel veel tijd gestoken om een tank in twee kleuren te spuiten die doorbroken werd door zwart witte race blokjes. Zag er echt strak uit alleen de blanke laklaag was niet zo benzineproof. Een tankbeurtje iets te kwistig en hoppa spuitwerk direkt aangetast en heb ik het nooit meer op het oude niveau kunnen krijgen.
dus...
 
dat spuitwerk zier er veelbelovend uit.
Met betrekking tot ervaring met eigen spuitwerk, ik heb eens heel veel tijd gestoken om een tank in twee kleuren te spuiten die doorbroken werd door zwart witte race blokjes. Zag er echt strak uit alleen de blanke laklaag was niet zo benzineproof. Een tankbeurtje iets te kwistig en hoppa spuitwerk direkt aangetast en heb ik het nooit meer op het oude niveau kunnen krijgen.
dus...
als je 2k lak gebruikt en hij is goed uitgehard dan kan hij toch wel wat benzine verdragen hoor
 
aflakken met "autoclear" van sikkens,.... is UV bestand.. kan tegen benzine....en zelfs tegen remvloeistof [als die laatste er maar nie te lang opblijft] deze aklak is nie erg agresief t.o.v. de ondergrond... maar ff proefspuiten is altijd verstandig.
[ik ben d'r zelf goed in om da proefspuiten regelmatig over te slaan, ...geeft niks hoor,.....ik kom me zelf vanzelf wel weer tegen.. god straft onmiddelijk]en 't is 'n vorm van luiheid die je ontzettend veel tijd kost [beter 10x goed nagedacht, als 1x slecht gedaan]. :]
 
@Rusty: het is kutweer, geen volk, geen telefoon, de lak van de XS moet nog uitharden, WTF moet ik anders dan een beetje op t MF zitten klooien???
 
het is het mooiste weer van de wereld
zonnetje schijnt, 17 graden en bezig met het spuiten van mijn uitlaten
en nee het zijn niet zulke megafoons als de hondabobber van metalshaper
het zijn beschaafde uitlaten met fishtails

je zou er trouwens voor kunnen kiezen om een eend te poetsen.
 
is dat 'autoclear' gewoon in spuitbus te krijgen?
normaal zit 't nie in spuitbus, 't is een 2K lak die je met de spuit moet verwerken. maar de verfspeciaalzaak kan 't eventueel wel voor je aanmaken en in 'n spuitbus doen, maar je moet 'm dan wel snel verwerken want eenmaal aangemaakt is 2K lak niet zo heel erg lang houdbaar. ;(
 
het is het mooiste weer van de wereld
zonnetje schijnt, 17 graden en bezig met het spuiten van mijn uitlaten
en nee het zijn niet zulke megafoons als de hondabobber van metalshaper
het zijn beschaafde uitlaten met fishtails

je zou er trouwens voor kunnen kiezen om een eend te poetsen.


t is inderdaad warmer dan dat het er uitziet buiten, maar toch is het rustig op de zaak. En voor het poetsen van auto's heb ik een stageair.. Ga zelf wel weer met mn achterlichtje bezig, die lak kan er toch niet zo goed tegen als je er daarna nog aan gaat lassen. :(
 
normaal zit 't nie in spuitbus, 't is een 2K lak die je met de spuit moet verwerken. maar de verfspeciaalzaak kan 't eventueel wel voor je aanmaken en in 'n spuitbus doen, maar je moet 'm dan wel snel verwerken want eenmaal aangemaakt is 2K lak niet zo heel erg lang houdbaar. ;(

o.k, dat wordt dus weer een ritje naar Arnhem aangezien onze locale 'gifmenger' er niet meer is
;(
 
Ik blijf het een mooi project vinden.
Het enige wat ik niet zo vind passen is de inmens grote megafoon van een uitlaat aan de zijkant.
Ik zou deze in verhouding een stuk kleiner maken in een vorm passend bij de tank.

Ben haast geneigd te vragen om de bike eens in het eggie van dichtbij te mogen aanschouwen.

en drink je bier eens een keer op. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan