CB 900f bold'or caferacer??

Maver

MF'er
24 jun 2008
54
0
Amsterdam
Hallo,

Ik volg nu al een tijdje dit forum, en ben van plan een caferacer te gaan maken.
Hiervoor wil ik graag een jaren 70 honda cb gebruiken, het valt mij op dat hiervoor eigenlijk nooit een cb 900f wordt gebruikt.....

Waarom is dit? Een 900f zou toch prima als basis kunnen dienen? :9
 
Waarschijnlijk omdat de 900f meer bij het Bol d'Or tijdperk hoord dat bij het caferacen, de cafe race tijd is meer jaren 50/60/begin 70.

maar er zijn er genoeg te vinden hoor, er zijn er alleen meer omgebouwd naar Streetfighter of AMA racers, dankzij de legende Freddie Spencer op zijn Honda 900f

maar ik zou zeggen laat je niet tegenhouden, gewoon ombouwen dat ding })
 
En wat ik zelf jammer vind van een Bol , is dat er geen kickstarter op zit '(

Ik persoonlijk vind dat er op een kroegfiets wel een kickstarter hoort te zitten , ik had ook een Bol gekocht om te verherbouwen , maar liep toen tegen een cb 750 K2 aan , die zich er gewoon veel beter voor leent om voortaan als caferacer door het leven te gaan ;)

Die Bol Dor is overigens te koop , staat ook op het forum te koop 8-)
 
Het leuke van het bouwen van een caferacer is onder andere dat je er zo fijn een andere tank op kunt zetten :?

Denk dan ook niet dat het grootste probleem een te vierkante tank is , zet er maar eens een Titan tank of een lage Egli tank op , dan verandert zo'n Bolletje al totaal ;)

Voor mij was het grootste probleem eigenlijk het ontbreken van een kickstarter en het dubbelnokker blok ;)
 
Die kickstarter is idd wel erg jammer, dat hoort er eigenlijk zeker wel bij....

Maar de bevestigingspunten van de tank komen dus overeen met die van de 750k modellen?
Ligt het trouwens aan mij of lijkt de bovenkant van het frame van de oude modellen rechter dan dat van de latere modellen, of lijkt dat zo door de zijkapjes?

Verder moeten er wat mij betreft zeker spaakwielen op komen, iemand een idee hoe duur
het is om nieuwe/oude spaakwielen te kopen? En zijn hier nog meer adressen voor dan bijvoorbeeld fourdeal?
 
Dit is ook een Bol d'Or (geweest). Misschien is het inspiratie voor je? Ik vind hem in ieder geval erg geslaagd!

8a7185c9b5455d249fd334c3f085abeb.jpg


:9~
 
Laatst bewerkt:
Het leuke van het bouwen van een caferacer is onder andere dat je er zo fijn een andere tank op kunt zetten :?

Denk dan ook niet dat het grootste probleem een te vierkante tank is , zet er maar eens een Titan tank of een lage Egli tank op , dan verandert zo'n Bolletje al totaal ;)

Voor mij was het grootste probleem eigenlijk het ontbreken van een kickstarter en het dubbelnokker blok ;)
Let op er zijn maar weinig racetanken die op een Bol frame passen.
Ik heb er 5 en er past er geen een het frame is erg breed.

Ed.
 
Let op er zijn maar weinig racetanken die op een Bol frame passen.
Ik heb er 5 en er past er geen een het frame is erg breed.

Ed.

Tnx voor de tip, weet je misschien welke tanks wel passen (merk/type).
Of misschien de maatvoering?
 
Let op er zijn maar weinig racetanken die op een Bol frame passen.
Ik heb er 5 en er past er geen een het frame is erg breed.

Ed.
Is ook niet makkelijk , maar zeker niet onmogelijk ;)

Ik heb een Titan tank liggen die zonder al te grote problemen op het Bol Dor frame past ;)
 
Tnx voor de tip, weet je misschien welke tanks wel passen (merk/type).
Of misschien de maatvoering?
De tank van een 1100R past maar oogt niet klasiek verder weet ik het niet ik heb zelf ook een titan tank en die past niet over de bovenste frame buizen.
Misschien een Laverda SFC tank die hebben ook een brede tunnel.
Een bol frame heeft drie buizen naast elkaar waar de tank over moet en het valt niet mee een passende tank te vinden.

Gr Ed.
 
De tank van een 1100R past maar oogt niet klasiek verder weet ik het niet ik heb zelf ook een titan tank en die past niet over de bovenste frame buizen.
Misschien een Laverda SFC tank die hebben ook een brede tunnel.
Een bol frame heeft drie buizen naast elkaar waar de tank over moet en het valt niet mee een passende tank te vinden.

Gr Ed.
Hmmmmm , begin me serieus af te vragen of het dan wel een Titan tank is die ik heb liggen :?

Hij past er net overheen , past ook echt geen kabeltje meer tussen hoor ;)
 
Ok, als ik het dus goed begrijp is het in dit geval verstandiger om eerst een passende tank te vinden voordat het bolletje wordt aangeschaft....
Of misschien gelijk maar een 750f of k aanschaffen? Aangezien bijna alle tanks die ik tegenkom schijnen te passen op een cb750 frame.
 
O ja, even een idee'tje van hoe ie er van mij uit mag komen te zien....mischien nog wat dikker 8-)
attachment.php


Die Laverda SFC tank is trouwens ook erg mooi.....als dat zou passen.. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan