CB vraagje: twin vs 4cilinder

Dennis-BE

MF veteraan
3 okt 2008
1.021
2
gent
Hallo,

ik ben opzoek naar een leuke beginnersmoto (-25kw) en ik kwam uit bij een cb350
nu heb je daarin de twin en de 4cilinder.

-maar wat zijn juist de verschillen
- welke zijn de aandachtspunten bij beide ( wat gaat er het vaakst stuk, en moet k dus op letten bij aankoop)
- en welke is het betrouwbaarste?

alvast bedankt!!!

mvg Dennis
 
Die keuze maakt volgens mij voornamelijk een verschil in karakter van een 2 of 4 cylinder. Het voelt anders en ze klinken anders. Een 2-cyl vind ik mooier klinken en een 4-cyl lekkerder rijden. Heel misschien gaan 4-cyl's (bij zo'n 350) wat langer mee omdat de krachten over de krukas wat beter verdeeld en minder heftig zijn? Maar dat is theorie....
Qua aandachtspunten komt het allemaal zo'n beetje op hetzelfde neer.
 
Dat zijn de echte klassiekers... staat van dergelijke moeteren is denk ik belangrijker.... probeer iig eentje van een liefhebber te kopen.

En mijn persoonlijke mening is dat je met zulke cilinder inhouden (350cc) beter een 2 cilinder kunt pakken. Heb je net wat meer trekkracht in de onderste toerentallen. Maar een 4-cilinder loopt smeuiger....dat wel. Voor de rest proberen en zelf achterkomen.
 
alvast bedankt voor de reacties

maar ik had ergens gelezen dat bij de twins de kleppen of nokkenas of zoiets vastliepen, of niet helemaal in orde waren.
Heeft iemand hier wat meer info over?

En is een cb350 twin nog onder de 25kw?
 
alvast bedankt voor de reacties

maar ik had ergens gelezen dat bij de twins de kleppen of nokkenas of zoiets vastliepen, of niet helemaal in orde waren.
Heeft iemand hier wat meer info over?

En is een cb350 twin nog onder de 25kw?

Zal niet veel uitmaken bij deze beestjes hoor. Pak nou maar gewoon die motor die het beste onderhouden is.

CB350 disc is volgens mij 26,3 kw (de 4 cil is net onder de 25 kw).
 
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen

<--- dit is de twin die ik kan kopen