CB vraagje: twin vs 4cilinder

Dennis-BE

MF veteraan
3 okt 2008
1.021
2
gent
Hallo,

ik ben opzoek naar een leuke beginnersmoto (-25kw) en ik kwam uit bij een cb350
nu heb je daarin de twin en de 4cilinder.

-maar wat zijn juist de verschillen
- welke zijn de aandachtspunten bij beide ( wat gaat er het vaakst stuk, en moet k dus op letten bij aankoop)
- en welke is het betrouwbaarste?


ik had ergens gelezen dat bij de twins de kleppen of nokkenas of zoiets vastliepen, of niet helemaal in orde waren.
Heeft iemand hier wat meer info over?

En is een cb350 twin nog onder de 25kw?

Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen

<--- dit is de twin die ik kan kopen
lijkt me goed onderhouden, maar ik weet de km stand nog niet :)

wat is het verschil in geluid dan eigenlijk juist?
en ik lees overal dat een 2cilinder niet leuk is om op top mee te rijden door de vibraties en dergelijke die erger zijn bij een 2cilinder

maar ik zal m'n vraag even in "brikken" plaatsen
alvast bedankt!
 
Hai Dennis,
Zelf heb ik geen ervaring met de 2 cilinders.
Wel heb ik meerdere 4 cilinders gehad en heb ik nu nog een 350 en 500.
Ik vind ze zelf aardig betrouwbaar. Onderdelen zijn relatief goedkoop en ook eenvoudig aan te komen.
De 350 heb ik net, heeft paar jaar buiten bij iemand gestaan, maar na een beetje rommelen en paar trappen loopt die weer. Zegt denk ik wel iets over de betrouwbaarheid van een vier cilinder.

Volgens mij heb ik eerdre op het forum gelezen dat een 350 een -/- 25KW is itt tot een 400.
Maar hang me daar niet aan op

Je link werkt overigens niet. Pas ook op dat je geen "koop-concurrenten" er naar doorlinkt...:-)
 
wel een leuk ding.
op zich ook wel aardig aan de prijs tov 4 cilinders.
maar denk dat deze unieker en dus inderdaad duurder is.
onderdelen zullen wel lastiger te krijgen zijn.

Je vergist je pverigensmet je concurrenten, want er zitten heel veel vriendelijke vrienden uit Belgie op dit forum.
Jij hebt NL-er woonachtig in B?
 
nop, ik ben gewoon belg