cb250 / cb360

Napoleonb

Die hard MF'er
20 aug 2007
537
156
Hoogeveen
Even een vraag voor de echte kenners hier.
Voor een projectje ben ik al een tijdje aan het kijken naar een Honda 6 versnellingsbak waarvan de koppeling door een door de bakas gestoken stang wordt bekrachtigt.
honda-cb360-usa-clutch_mediumhu0231e9007_cb40.jpg


Nu viel mij op dat zowel sommige cb250 als cb360 types dit hebben, maar welke dit allemaal precies zijn behalve de G uitvoering is mij niet duidelijk en zijn de bakken gelijk qua afmeting?

Wat moet een onderblok met zoiets eigenlijk kosten?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Als je het hebt over een koppeling die mbv een as die door de versnellingsbak loopt hebt; uit ervaring weet ik dat de CB250 en CB350 van 68 tot 73 dit hebben. Evenals de CB250(g) en CB360 die erna kwam. De Honda CJ serie is gebaseerd op de 250/360 serie en heeft hetzelfde blok, maar heeft misschien minder versnellingen(het was een budget model voor de duitse markt).

De 6-bak zit in de 250g en de 360. Maar dit kan weer verschillen van jaar tot jaar.

De afmetingen van de bakken zijn gelijk omdat de dezelfde ondercarters hebben. De ondercarters van de 250/350/360 zijn gelijk.

Als je gaat doen met versnellingsbak wat ik denk dat je gaat doen moeten we misschien maar even overleggen. Ik heb twee complete 250g blokken liggen.

Twin4life
 
Ik ben benieuwd of het gaat passen. De 250/350 hebben een andere koppelingshuis omdat de aandrijving van de oliepomp anders is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan