CB250 K4 dagboek

BackFire

MF veteraan
6 mei 2003
5.087
54
DenBosch
boehoe, vandaag mijn carbs gemonteerd na schoongemaakt te zijn. Wil ik hem op mijn middenbok zetten, zakt ie toch sponttaan door zijn pootje heen. Metaalmoeheid. Nu kan ik dus mijn middenbok eronder uit gaan slopen aan gaan lassen. Of heeft iemand in de omgeving den bosch nog middenbok van cb250 K4 1973 liggen?

;(

boek --> lees bok

Iemand nog een tip om de bok makkelijk los te krijgen i.v.m. de veerspanning :)
 
Laatst bewerkt:
Backfire heetft een halve en 1 hele, welke niet te koop is :) Maar de verhoudingen blijven kloppen *D
Maar uh er komt geen 250 bij, ben nog bezig met mijn 400 :)
 
Ff topic nieuw leven in blazen, ps moderator, kan je topic titel aanpassen naar cb250 k4 dagboek

Tnx.

Vandaag alvast de wieltjes onder het twinneke gehaald en de oude banden verwijderd. Voorwiel is nog wel te doen voor wat betreft de roest aan de binnenkant, maar achter is het er nog erger aan toe.

Ik heb een voorvelg van een cb400f liggen, die kan ik wel gaan gebruiken voor achtervelg. Nu alleen nog een nette velg voor de voorzijde vinden. Dus als iemand iets weet, laat maar weten

De trommels zien erg nog erg strak uit, wel zag ik dat de remvoering aan de voorkant niet mooi afslijt, dat is dan weer het nadeel van dat aftermarkt spul. Als iemand goede tip heeft voor mijn twin leading voorrem dan hoor/lees ik dat graag.

Zal binnenkort eens wat dagboek foto's gaan plaatsen.
 
Ff topic nieuw leven in blazen, ps moderator, kan je topic titel aanpassen naar cb250 k4 dagboek

Tnx.
Met dit knopje
topic-report.gif
rechts bovenaan op de pagina kun je dit soort vragen doorgeven aan de moderators. *D
 
En de voorzijde, staat nu een plankje onder het blok, binnenkort even de krik er onder zetten.

full
 
En zo zien de schoentjes er uit van de voorrem. Daar moet ik nog eens goed naar kijken. Trommel zelf ziet er strak uit. Vandaar dat ik in de afdalingen wat remvermogen miste O-)

full
 
En als laatste het voorwieltje, deze kan ik nog wel netjes krijgen, even met de 3m borstel er overheen en dan goed in de lak zetten.

full
 
tnx meangreengirl.

Laat ik nu maar eens beginnen bij het begin (zover ik er nog foto's van heb)

Bijna klaar met de montage, na een jaar revisie, alles opnieuw gespoten en meeste technische zaken weer op orde gebracht. zoals je kunt zien 30-4-1992

full
 
Laatst bewerkt:
De eerste keer op vakantie, volgens mij was het in 1993. Toen alles meegenomen ook de enorme slaapzak. Voordat ik op vakantie ging nog snel een bagagerekje in elkaar geflanst van koperen leiding en wat hardsoldeer. Rekje heeft het de hele vakantie uitgehouden. In die tijd had ik geen spullen om te lassen. Vakantie was naar Luxemburg en hebben daar een rondrit gemaakt van jeugdherberg naar jeugdherberg. Enorme leuke tijd gehad en in Luxemburg een kleine 2800km gereden. Ik weet dat we toen in Wiltz hebben geslapen en in Grevenmacher.

De foto is genomen bij stuwmeer van Esch Sur Sure, correctie deze was bij thuiskomst in limburg genomen?

full
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van mijn twin tijdens een OBT, ik vermoed dat dit ook mijn eerste OBT is. Hier zitten al wel de Jama's er onder. De orginele uitlaten waren van binnenuit totaal weg gerot. Met de kennis van nu had ik de oude wel bewaard, opengemaakt en opgeknapt.

full
 
Laatst bewerkt:
Hier tijdens een vakantieritje in de Vogezen. Op de aanhanger er naar toe, beetje rondcrossen en op de aanhanger weer terug. Wel relaxed. Oplettende kijker ziet dat er nu pinkers voor gemonteerd zijn. Volgens mij was dit in 2005.

full
 
Een vakantiebeurtje, nieuwe ketting en tandwielen, achterburglagers (remmen waren al tijdens een pruts en pruttel dag vervangen), afstelling van klepjes, puntjes en carbs. En niet vergeten overal vers vet (handig al die nippels) oleifilter schoongemaakt en verse olie.

full
 
En om het plaatje compleet te maken ook de toen pas gekochte dempers bij DSSP, klaar voor de strijd.

full
 
Vakantieplaatje, deze is ook genomen in Luxemburg, tussenstop richting Duitsland. Nog voordat we konden beginnen aan de vakantierit moesten we bij het verzamelpunt nog wel het een en ander aanpassen. Onderweg was de veer van zijstandaard afgebroken en die was ik dus kwijt. Op het verzamelpunt zijstandaard maar gedemonteerd. Ook lekte een van de carbs regelmatig, uiteindelijk ook dat op kunnen lossen. Nadeel was wel dat de twin niet harder wilde dan 80 per uur. Niet dat dat uitmaakte, want de reis naar Luxemburg was een rit tussendoor. Uiteindelijk op de reis huiswaarts heeft de twin op de snelweg nog een tijdje 145 aangetikt met links van mij een MV Agusta, leuke combinatie.

full
 
Wat een mooi fietsje zeg *D

Tnx Ed, maar is echte gebruikersfiets, van dichtbij zie je dat het meeste chroom al niet meer bestaat en wordt als sinds 1992 dmv blanke lak beschermt tegen de weersinvloeden.

Kijk maar goed naar voor en achterwiel en voorspatbord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan