cbr 600 rr achterwiel/as

El_diabl0

MF'er
24 feb 2010
128
12
Rotterdam
hallo, na lang weg te zijn geweest van dit forum heb ik na jaren weer een motor gekocht : honda cbr 600 rr 2003.

had gelijk een vraagje erover en ik hoop dat iemand me kan helpen.. vorige week dus deze cbr opgehaald. Nu heb ik m vandaag ff gepoetst en de ketting gesmeerd en zag ik dat het ringetje achter de grote moer van het achterwiel los zat?! Nu wilde ik het proberen vast te draaien en kwam ik erachter dat de gehele as meedraait dus als ik aan 1 kant de moer wil aandraaien draait de andere kant mee..

wellicht een domme vraag en hoort dit maar na youtube filmpjes zoeken en diverse andere zoekpogingen ben ik er nog niet steeds niet achtergekomen of dit nou normaal is en dat je de andere kant dus met een 2e sleutel vast moet houden zodat je hem los/vast kan draaien.

Heb de motorzaak gebeld en die komen maandag kijken , maar het zou lullig zijn als ze langskomen en dat dit gewoon normaal is.

hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en dat jullie me kunnen helpen

alvast bedankt
 
Dan weet ik het ook niet meer er werd mij gezegd aan de telefoon dat dat niet normaal is dat je de as in zn geheel heel makkelijk kan ronddraaien na het vastzetten?? Hij moet toch gewoon vast aan de brug zitten

Heel makkelijk moet het niet kunnen inderdaad. Het is alleen met een andere as op te lossen als je huidige as niet origineel is (te lang). Als je as gewoon de juiste is zit er wat anders niet goed, mogelijk inderdaad een bus.
 
Wat ik wel vreemd vind is dat er geen enkele speling op het wiel zit wat je wel zou verwachten bij een missende bus
Stel dat ze de afstandbus tussen het wiellager en het lager van de kettingwielhouder zijn vergeten dat trek je bij het vastzetten van het wiel de lager naar elkaar.
Je voelt dan geen speling maar het zal niet lang duren voordat de lagers sneuvelen.
Draai je wielmoer er eens af en kijk dan of je een stukje van de as ziet waar geen schroefdraad op zit.
 
motor1.jpg

image2.jpg

image3.jpg

image4.jpg


hopen dat de foto's gelukt zijn...

volgens het eerdere schema zit de as er verkeerd om in.. of zie ik nu fout
 
Terug
Bovenaan Onderaan