Cyber--
Die hard MF'er
Ik haat waterkoeling.
Mijn CBR had eerst het probleem alle koelvloeistof er uit te werken als ik voor een stoplicht stond, dit is opgelost door de ventilatorschakelaar in de radiateur te vervangen en de radiatordop te vervangen. Nu zit ik met het volgende probleem:
Als ik mn motor stil laat staan, en warm laat draaien gaat de temp meter mooi naar het midden, en als ie net over het midden is, slaat de ventilator aan, zodat de meter altijd mooi in het midden blijft staan. So far so good. Hetzelfde geld voor in de file of binnen de bebouwde kom in de spits.
Zodra ik echter mn rechterhand kan gaan gebruiken koelt de motor vrijwel meteen af naar "net voorbij het eerste streepje". Logische redenering is dan natuurlijk dat de termostaat open blijft staan, maar aangezien ik deze gecontroleert (pannetje kokend water) heb, en zelfs toch maar vervangen heb voor een orginele nieuwe, is dit niet het geval.
Het enige dat ik dus nog niet vervangen heb is de temp sensor, maar aangezien deze wel een correcte temperatuur aangeeft als ik langzaam rijdt of stilsta, ga ik er even van uit dat dit niet de boosdoener is?
Het systeem bouwt gewoon druk op, en het water blijft er gewoon in zitten.
Ideeen?
Mijn CBR had eerst het probleem alle koelvloeistof er uit te werken als ik voor een stoplicht stond, dit is opgelost door de ventilatorschakelaar in de radiateur te vervangen en de radiatordop te vervangen. Nu zit ik met het volgende probleem:
Als ik mn motor stil laat staan, en warm laat draaien gaat de temp meter mooi naar het midden, en als ie net over het midden is, slaat de ventilator aan, zodat de meter altijd mooi in het midden blijft staan. So far so good. Hetzelfde geld voor in de file of binnen de bebouwde kom in de spits.
Zodra ik echter mn rechterhand kan gaan gebruiken koelt de motor vrijwel meteen af naar "net voorbij het eerste streepje". Logische redenering is dan natuurlijk dat de termostaat open blijft staan, maar aangezien ik deze gecontroleert (pannetje kokend water) heb, en zelfs toch maar vervangen heb voor een orginele nieuwe, is dit niet het geval.
Het enige dat ik dus nog niet vervangen heb is de temp sensor, maar aangezien deze wel een correcte temperatuur aangeeft als ik langzaam rijdt of stilsta, ga ik er even van uit dat dit niet de boosdoener is?
Het systeem bouwt gewoon druk op, en het water blijft er gewoon in zitten.
Ideeen?