classixs

Rockert

MF veteraan
24 nov 2004
2.504
0
Odoornerveen
Omdat ik het toch niet kon laten heb ik deze winter me verstopt in de schuur en ben begonnen met de ombouw naar een klassieke caferacer. Deze keer eens geen polyester maar alles metaal of aluminium. Niet dat ik tegen plastic ben (de volgende wordt wel weer voorzien van plastic leukigheid) maar om een keer eens iets te bouwen in de 60´s stijl. Basis was mijn XS die vorig jaar te koop stond, te weinig reacties en onzinbiedingen deden mevr. Rocket concludren dat ik hem dan net zo goed zelf kon houden en dan zo te bouwen zoals ik het graag zag....maar dan moest het ook een keer afgelopen zijn....nah ja, verhaal zal onderhand bekend zijn, het volgende geldverslindende project staat ook alweer op tafel, maar daar kon ik niets aan doen, heeft zij gekocht voor me...Anyway, wat is er gebeurd. Blok is op zich niet veel aan gedaan, is gewoon standaard maar omdat het toch open moest om de boel goed te kunnen schoonmaken (stralen) overmaatse zuigers gemonteerd (2e overmaat) en verder netjes weer dichtgemaakt. Wel 2 kijkglaasjes erin gezet voor de leukigheid. carbs zijn voorzien van open kelken voor het "zicht". Achterframe is iets aangepast voor de klassieke uitstraling en verder het frame kaalgeschoren. Een dummy olietank gemaakt voor de accu en electronica en wat alu spatborden, tank etc dr op gefrut. De bovenste kroonplaat is dichtgelast zodat de grote gaten vervielen die er origineel inzitten, spaakwielen erin (voorste moet nog nieuwe spaken), velocette kentekenplaathouder voor achterlicht en (jawel) de kentekenplaat en verder zou ik zeggen: zie de foto´s? Alles wat hier genoemd staat is nog niet gemonteerd maar ik moet ook iets hebben om af en toe de boel hier up te daten toch?
full
 
kijkt makkelijker....
full
op de achtergrond staat onze haan btw..is een beetje cameraschuw
 
Laatst bewerkt:
achterspatbord lijkt wat lang mischien maar daar komt dus nog de kentekenplaathouder op, verder kap ik er nu mee, moet paaseieren verstoppen ;)
 
dat word een leuke moter
mooie alu tank
kroonplaat heb je ook netjes dichtgemaakt staat stuk beter
 
zoals beloofd, speciaal voor Harold, de rest van de tokkies, de haan wilde weer niet meewerken. Gister de carbs en uitlaatbochten gemonteerd, lijkt gelijk een stuk minder kaal. Vandaag spatbordsteunen maken voor de voorkant en zal daarna weer wat foto´s proberen te maken voor hier. Ze moet eigenlijk mee naar Hardenberg op de stand dus beetje haast is geboden :Y
full
 
Laatst bewerkt:
Mooie kroonplaat. Ik ben bezig met een TR500 replica aan het bouwen. (zie topic). Daar komt een GT voorvork in met een kroonplaat waar ook de stuursteunen nog op zitten. Hoe heb jij die zo mooi vlak weggewerkt??? Ik heb ze er al voor een gedeelte afgeslepen en ik dacht er over om aan de onderkant de gaten dicht te laten lassen met alluminium dan de restanten aan de bovenkant wegslijpen. Maar hoe krijg ik dat zo mooi vlak en zonder krassen zoals bij jou??? Met welk gereedschap en welke volgorde??


 
en dus vandaag de spatbordbeugels gemaakt, verdienen geen schoonheidsprijs maar vanwege tijdgebrek (Hardenberg is al over een kleine week) moet het maar even zo. Carbs gemonteerd en bevestigingssteunen voor de olietank/accubak gemaakt.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan