codering naaldlagers achterbrug gs550 1980

_gijs_

MF veteraan
7 jan 2004
4.128
5
noord limburg
Ik heb vanavond de achterbrug eens verwijderd uit mn GS, omdat ik m nogal zwabberig vond aan de achterkant.

Eerste probleempje ontdekte ik al met het verwijderen van het wiel,
de as, is (behoorlijk) krom!!
wiellagers hebben ook tik gehad.

Later de achterbrug eruit, lagers zijn hartstikke verrot.
binnenbus en naalden helemaal verrot, en aangetast.

echt een wonder dat ik afgelopen zomer nog niet echt veel speling voelde.
Maar nu echt heel veel.


Echter de codering van de lagers is totaal onleesbaar,
Weet iemand deze toevallig,

die van de wielen zijn gewoon (redelijk) standaard 6303 lagers, die kan ik zo bestellen via mn werk, maar die van de achterbrug word lastig zonder codering.
 
haha hulzie, jij bent echt snel,


maar zoals ik elders al zei, zoek ik eigenlijk de codering zodat i kze via mn werk bij een lagerboer of groothandel kan bestellen, is stukken goedkoper.



toch bedankt.
 
De passingen worden gemaakt in de bewerking van het onderdeel. Buitenmaat 29 kan ik alleen vinden NK21-16 en NK21-20, dus uitwendig 29, inwendig (de naalden) 21 en de lengte 16 en 20. Nummers zijn INA/FAG.
 
Het gat heb ik op kunnen meten, is 29, asmaat is 14, buitenmaat bus/binnenmaatl lager weet ik zo niet, lager is 30 lang, (binnebus langer)

Heb vandaag wat onderzoek verricht, en dit is (zoals een klein beetje wel verwacht) een special, niet standaard te krijgen.

ik kan nu een paar dingen doen,

div aan passingen en dan lager met andere afmetingen,
Originele bestellen
Bronzen bussen laten draaien, en die monteren.

Zit toch wel te denken aan bronzen bussen, dat zat ook zo in mijn GPZ500S, en die heb ik vier jaar gehad, en vrijwel geen speling.
 
De bijbehorende asmaat van de door mij genoemde lagers is 17mm. Jouw lagers zijn Japanse specials. ("Drugdealer bearings")

Persoonlijk zou ik er gewoon weer standaard lagers in doen. Naaldlagers geven minder speling op termijn dan bronzen bussen. En veel vet om het water weg te houden.
 
Het gat heb ik op kunnen meten, is 29, asmaat is 14, buitenmaat bus/binnenmaatl lager weet ik zo niet, lager is 30 lang, (binnebus langer)

Heb vandaag wat onderzoek verricht, en dit is (zoals een klein beetje wel verwacht) een special, niet standaard te krijgen.

ik kan nu een paar dingen doen,

div aan passingen en dan lager met andere afmetingen,
Originele bestellen
Bronzen bussen laten draaien, en die monteren.

Zit toch wel te denken aan bronzen bussen, dat zat ook zo in mijn GPZ500S, en die heb ik vier jaar gehad, en vrijwel geen speling.


Is het een lager met een losse binnenring?
Want ik heb verschillende mogelijkheden als ik in de boeken zit te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan