collector diversion xj900s

Hondavader

Rookie
23 okt 2010
14
0
Ijsselstein
Hallo allemaal ,

Vanaf vandaag ben ik een trotse bezitter van een Yamaha divesion xj900s uit 2001.
de motor overgenomen van een fijne man uit Petten NH . nu is de colector of heet het spruitstuk voorzien van een klein gaatje , ( hier wist ik van ) via MP kan ik een kopen uit 1994 weet iemand of ik deze op mijn fiets kan zetten.

alvast bedank voor info.

gr Ton
 
als het goed is wel. Wist overigens niet dat er ook een '94 model is
 
Laatst bewerkt:
HEB ONDERTUSSEN AL EEN COLLECTOR GEKOCHT OP MP
LASSEN HAD IK OOK AANGEDACHT MAAR V D WEEK ZAG IK DAT DE OUDE COLLECTOR WEL HEEL SLECHT WAS AAN DE VOORZIJDE NAAR DE PIJPEN TOE IS HIJ OOK AL OPEN.
DUS TOCH MAAR VERNIEUWEN.
 
van de zomer heb ik ook zelf een nieuwe collector gemonteerd op mijn div 900. Let er wel op dat je nieuwe pakkingen en klemmen nodig zult hebben. (niet schrikken van de prijs, deed ik wel!)

Zoals ik het gemaakt heb
; Alles verwijderd, eerst de dempers, dan de bochten losdraaien bij de cilinder. En als laatste de collector loshalen. Nu heb je dus de collector met 4 bochten in je handen. Dan de bochten demonteren van de oude collector.
Een boutje bij de cilinders had wat kruipolie en een tik nodig.
; De oude pakkingen verwijderd, zaten best vast aan de uitlaatbochten. Maar na wat prutsen met een schroevendraaier alles netjes verwijderd.

; De nieuwe collector weer gemonteerd, niet helemaal aandraaien zodat je een beetje speling hebt.
; De bochten 1 voor 1 er weer op. Vergeet niet eerst de nieuwe klemmen om de bocht te hangen! Ik had ook wat kruipolie op de bochten gespoten omdat de pakkingen er erg moeilijk op gingen. Hierna ging dat wel makkelijk.
; Alles aandraaien. (de bouten bij de cilinders niet te strak! Anders gaan ze nooit meer los. Gebruik evt. een momentsleutel.
; Dan de dempers er weer op.
; Even controleren of alles goed is aangedraaid.
; En natuurlijk een rondje rijden. :] *O* :] *O* :]
; En weer even controleren of niks is losgetrild. (ik kon 2 klemmen weer makkelijk aandraaien)

Nee ik ben geen monteur. En ik heb ik geen idee of deze methode de beste is, maar zo is het bij mij wel gelukt. En nu zo'n 10.000 km verder zit het nog steeds goed.
Of jij het kan? Geen idee. Mijn zwager kan nog geen ikea kastje in elkaar zetten. Hem zou ik deze klus niet toevertrouwen.
Als de bouten bij de cilinder maar los willen gaan. Dan valt de rest wel mee.

Veel succes,

Jos
 
Of de collector uit 94 op die van een 2001 past weet ik niet. Kun je misschien beter in het grote diversion topic vragen.
 
Laatst bewerkt:
Of de collector uit 94 op die van een 2001 past weet ik niet. Kun je misschien beter in het grote diversion topic vragen.

Indien het gaat om een Diversion XJ900S dan past het.
Ik dacht alleen dat de Diversion van 1995 tot 2003 gemaakt werd.

Bij de voorloper, de XJ900 verschilt wel op behoorlijk wat punten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan