Communicatiesysteem

markhietbrink

MF veteraan
15 jun 2009
1.027
32
Borne
Facebook
Beste MF'ers!

Ik ben opzoek naar een communicatiesysteem voor op/in me helm voor mijn vakantie in de komende zomer!
Ik weet dat hier al veel topics van aangemaakt zijn, maar ben opzoek naar up to date informatie. Ik heb al gekeken naar onder anderen setjes van scalerider, maar ik wil graag weten wat nu een goede set is.

We gaan op vakantie met zijn 3en, maar de set zou eventueel van 4 tot 6 rijders moeten kunnen werken! Opties als telefoon, gps en muziek erop afspelen zouden wel mooi zijn, maar niet verplicht.

Greetz Mark
 
Ga even naar Waypoint in Notter (nouja, het zit in Rijssen, aan de Wierdense kant). Daar hebben ze alles op voorraad en kunnen ze je de verschillen goed uitleggen.
Iedereen gaat hier toch zijn/haar systeem aanprijzen, laat je adviseren door onafhankelijke experts ;)
 
De drie beste systemen blijven Interphone, Cardo Scala en SENA.

Maarrrrr, de laatste (SENA) is momenteel veruit van de hoogste kwaliteit, beste geluidsopbrengst en beste Bluetooth verbindingsmogelijkheden. Ik heb alle 3 systemen uitvoerig getest en er is geen twijfel over mogelijk, de SENA series (zowel de SMH5, SMH10 als SMR10) werkt fantastisch.

Wildeman Motoren in Zwolle heeft Interphone en Sena op voorraad, kun je even testen! Ervaring genoeg.
 
Ik ben erg tevreden over de Cardo Scalarider. Gebruik hem zelf passagier naar bestuurder maar de hogere types moeten prima voldoen voor groepen. Mij betreft in iedergeval topspul.
 
Een voorwaarde is dat we niet zoals met walkie talkies 1 voor 1 kunnen praten, maar dat we eventueel elkaar kunnen onderbreken!
 
Navigatie heeft te allen tijde de voorkeur qua communicatie naar de gekoppelde headset. Je kunt de intercom verbinding (met je mede rijder) echter gewoon open laten staan. Als er een navigatie instructie komt, onderbreekt je intercom gesprek een paar seconden, en zal ook automatisch weer verbinden met elkaar.

Bij een normaal openstaande Intercom verbinding communiceer je dus op dezelfde wijze als bij een normaal telefoongesprek.
 
Weetiemand welke uitgerust zijn met mini-jack hoofdtelefoon zodat ik dmv in-ear doppen kan luisteren naar muziek of de andere persoon? Vind die speakertjes nogal kut omdat je dan nog wel windruis hebt langs je oren
 
Weetiemand welke uitgerust zijn met mini-jack hoofdtelefoon zodat ik dmv in-ear doppen kan luisteren naar muziek of de andere persoon? Vind die speakertjes nogal kut omdat je dan nog wel windruis hebt langs je oren

Sowieso de Cardo varianten. Allemaal gewoon 3,5mm jack. Speakers worden meegeleverd maar ik gebruik het met normale headphones.
 
[...]



Autocom of Baehr.

Baehr heeft zonder meer mooie en degelijke spullen.

Heeft iemand ervaring met AKE?
Een vrij plat systeem dat met een beetje goede wil onzichtbaar onder de kraag van de helm te maken is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan