compressor charger lucht aanvoer omdraaien

diegekmetdieguzzi

MF veteraan
8 jun 2004
6.415
74
strijen
ik ben, nog steeds of weer :+ , bezig om een compressor op mijn eigenbouw te bouwen maar voor het plaatsen zou het goed uitkomen als de lucht aanvoer gewijzigd zou kunnen worden in de lucht uitvoer. Ik wil nl een kuryakin luchtfilter plat boven op mijn tank plaatsen, dan een gat in de tank met daar een pijp naar beneden naar de compressor...alleen recht naar beneden zit de afvoer van de lucht terwijl er aan de achterkant juist de inlaat is wat dus uitlaat moet worden naar de injectie....kan iemand dit volgen? en heeft er iemand ervaring met compressors? deze is van een merc clk 230.


Thanx vast!!
 
helpt dit?

BLOWOFF.jpg


alleen de injectors er nog bij bedenken ;)
 
ook een mooi kitje voor de VFR800 :9~

nou, nu goed kijken wat er aan onderdelen allemaal bij zit, en je hebt een aardige legpuzzel ;)

gallery_11118_5215_196317.jpg


btw, die VFR is afgeregeld met een Powercommander en loopt voorbeeldig :Y
weet alleen niet of die ducati injectie zo mooi te regelen is, dat zul je uit moeten zoeken.

Kit Features:

• Rotrex C15-60 Centrifugal Supercharger
• 10psi boost at sea level, running on 93 octane pump gas
• Strong & lightweight anodized aluminum componentry
• Billet airbox with carbon fiber inlet hat
• Hard-coat anodized pulleys with outboard bearing support
• Gates PowerGrip GT2 synchronous belt
• Walbro high-flow fuel pump
• High-strength crankshaft interconnect
• High-speed sealed bearings
• K&N filters
• NGK Iridium Spark Plugs
• Bosch bypass valve
• Silicone hose with stainless clamps
• Heavy-duty clutch springs
• OEM Honda gaskets
• All necessary relocation brackets
• Stainless hardware
• Full instruction manual
• Custom fuel map

aaperf.com -&nbspThis website is for sale! -&nbspaaperf Resources and Information.

deze kit maakt dus gebruik van de originele throttle bodies met de charger voor de kleppen (vrij ademend)
daarom die Bosch by-pass valve in de kit.
 
Laatst bewerkt:
THANX Mannen! ik ga lekker studeren :)
Al zijn dit setjes van mucho dinero he...ik zei al....een charger van een Merc voor 125 als basis is effe wat anders dan plug and play vandaar dat ik het wiel weer moet uitvinden, gaat wel lukken daar ben ik van overtuigd...en het gaat zeker geld kosten...no problem maar niet als in gooi er maar een berg geld in het word geregeld :)
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- komt toch weer mijn BOV om de hoek kijken die zogenaamd niet nodig was.
Denk dat die in het systeem opgenomen is om naijlen en daardoor lastig schakelen te voorkomen. Instant druk verlies zeg maar.
Enne denk dat je het beste op zoek kunt gaan op een koekblik sloperij naar een zo groot mogelijke gasklep met sensor. Is volgens mij het makkelijkst en goed te vinden.
Enne voor weinugggghhh ;)
 
voor weinigggggggg....perfect...daar hou ik van maar toch denk ik niet dat ik naar een centraal gasklephuis ga ( ondanks dat moto guzzi dat zelf nu ook overal op toepast }) ) Ik pruts nog wel wat met de zooi die ik heb al geloof ik wel dat er ''ergens'' lucht ''afblaas'' moet komen....maar waar?
 
_O- _O- komt toch weer mijn BOV om de hoek kijken die zogenaamd niet nodig was.
Denk dat die in het systeem opgenomen is om naijlen en daardoor lastig schakelen te voorkomen. Instant druk verlies zeg maar.
Enne denk dat je het beste op zoek kunt gaan op een koekblik sloperij naar een zo groot mogelijke gasklep met sensor. Is volgens mij het makkelijkst en goed te vinden.
Enne voor weinugggghhh ;)
Die is ook niet nodig, slaat nergens op, en zit standaard ook niet op die Jackson charger. Dat schema is bedacht door iemand die het geluid van een BOV leuk vindt. Lees ook even de pagina waar dat schema vandaan komt:
BOV on jackson racing supercharger. - Honda Forum : Honda and Acura Car Forums
 
Terug
Bovenaan Onderaan