Connector kabelboom

Loki

MF veteraan
Donateur
27 jul 2003
5.415
1.225
Goes
Wie heeft er tips voor een goeie connector. Wil graag een connector die vast gemaakt kan worden aan de airbox. Dus een mannetje aan de kabel boom en een vast vrouwtje op/door de airbox. Minimaal 4 pin maar liever wat meer. Bij voorkeur beetje gesealed vanwege olie/benzine zooi. Tips?

Goeie automotive connector website is welkom. Meeste sites wordt ik tureluurs van. Slechte of geen selectie mogelijkheden e.d.

Heb niet zoveel verstand van elektra. Zouden audio connectoren een optie zijn?

Edit: links for future reference (bedankt mannen)
Rick Donkers Auto Electrics
Ballenger Motorsports
Carmo Electronics
Conrad
Eijlander Electronics
Sinatec
Kabelschuhe-shop
Simtek uk
 
Laatst bewerkt:
Ze verkochten hier ook van die doosjes met diverse afmetingen er in, zowel van superseal en DEUTSCH, maar ik kan ze even niet meer vinden



ik zat toen te kijken naar een DEUTSCH set, omdat die wat vriendelijker zijn om te herbruiken tov superseal. T gereedschap om die uit elkaar te peuteren is origineel echt schofterig geld en imitatie vaak van korte levensduur.



edit: assorti toch gevonden

 
Laatst bewerkt:
Je kan ook naar een autosloperij gaan. Koop je n hele kabelboom, incl allerlei (contra)stekkers voor weinig. Daarna ff pielen on de pinnetjes uit de stekkers te krijgen en jouw bedrading er aan te solderen. Kost tijd, maar is prima te doen. Iig succes!
 
Zo iets als dit?
image.jpg

%product-title% kopen ? Conrad Electronic
 
Rdae.nl is inderdaad een goede. Wat wel van belang is is dat je weet welke serie je hebt zoals bijv. AMP Superseal of Molex mini-fit. Kijk op voorhand ook even naar het gereedschap (krimptang, pin extractors) zodat je hier niet door wordt verrast. De krimptang voor de ongeïsoleerde AMP stekkers (jaren 90 motorfiets) vroegen ze absurde bedragen voor in vergelijking met de geisoleerde versie (die rode, blauwe en gele connectortjes).
 
Bedankt voor de reacties mannen. Heb alle linkjes even in de startpost gezet! Net al even op de Carmo site zitten snoepen, kabelschuhe zo meteen.

Je kan ook naar een autosloperij gaan. Koop je n hele kabelboom, incl allerlei (contra)stekkers voor weinig. Daarna ff pielen on de pinnetjes uit de stekkers te krijgen en jouw bedrading er aan te solderen. Kost tijd, maar is prima te doen. Iig succes!
Misschien een idee voor grotere kabelboom projecten. In mijn geval wil ik alleen een klein stukje kabelboom toevoegen aan een verder originele kabelboom. In principe zou 1 mannetje/vrouwtje afdoende moeten zijn.

Heb wel gezien dat ze voor auto's iets van 'firewall' connectoren hebben. Qua bevestiging is dat wat ik zoek maar qua pinnetjes zwaar overkill!

Rdae.nl is inderdaad een goede. Wat wel van belang is is dat je weet welke serie je hebt zoals bijv. AMP Superseal of Molex mini-fit. Kijk op voorhand ook even naar het gereedschap (krimptang, pin extractors) zodat je hier niet door wordt verrast. De krimptang voor de ongeïsoleerde AMP stekkers (jaren 90 motorfiets) vroegen ze absurde bedragen voor in vergelijking met de geisoleerde versie (die rode, blauwe en gele connectortjes).
Gereedschap is een goed punt. Op dat vlak heb ik geen flauw idee. Pin extractor tools nog niet nodig gehad, misschien wel handig.. heb je tips? Zou ook wel zo'n schuurpincet willen, zo'n ding waarmee je pinnetjes in connectoren kunt opschuren. Krimptang, is dat essentieel? Vooralsnog gaat het om een paar verbindingen, beetje in elkaar beuken of solderen een optie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan