Contact

Rutg3r

kloon
24 okt 2007
2.277
0
Als ik mn sleutel in mn contact doe, en de motor van zn stuurslot haal, wiel recht zet, en de sleutel dat laatste stukje door wil draaien om de motor vervolgens te starten krijg ik hem vaak niet naar rechts. Ik moet dan de sleutel een beetje 'omhoog doen' (lees: terugtrekken) en hem rustig naar rechts brengen, is dit raar? Het is niet altijd zo, af en toe, maar ik ben bang dat ik hem een keer afbreek als ik niet goed oplet ofzo. Anderen ervaring mee? Druppeltje wd40? Of iets anders?
 
Als ik mn sleutel in mn contact doe, en de motor van zn stuurslot haal, wiel recht zet, en de sleutel dat laatste stukje door wil draaien om de motor vervolgens te starten krijg ik hem vaak niet naar rechts. Ik moet dan de sleutel een beetje 'omhoog doen' (lees: terugtrekken) en hem rustig naar rechts brengen, is dit raar? Het is niet altijd zo, af en toe, maar ik ben bang dat ik hem een keer afbreek als ik niet goed oplet ofzo. Anderen ervaring mee? Druppeltje wd40? Of iets anders?
Het zou kunnen dat een slotplaatje niet goed schuift... Bij een hangslot zijn het ronde pennetjes die in de uitsparingen van de sleutel vallen en zo bepalen of de cilinder gedraaid kan worden; bij (veel) motorfietsen zitten er plaatjes in die volgens het patroon van de sleutel moeten verschuiven zodat de cilinder kan draaien.
Het lijkt erop dat bij jouw slot zo'n plaatje niet lekker meedoet.

Je leest straks vast weer allerlei reacties van mensen die doodsbenauwd zijn voor WD40 in een cilinderslot, dat het vuil aantrekt enzovoorts.
Mijn ervaring is dat het prima werkt, af en toe een beetje dunne olie in elk slot en alles blijft werken. Bovendien heb je toch al weinig te verliezen...
 
Laatst bewerkt:
Super, zal er morgen ff naar kijken, vandaag deed hij het overigens prima, maar af en toe is t gewoon ff raar :P Niet dat dat slot straks opeens uit elkaar valt ofzo :)
 
Druppeltje grafietolie, of inderdaad dunne naaimachineolie of olie van je electrische scheerapparaat doet wonderen. Werkt dat nog niet kan je altijd nog je slot vervangen.


Greetz!!
"Opa"Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan