Contract getekend, bouwjaar incorrect

Likkebaard

MF'er
11 feb 2006
118
0
Den Haag
In mijn voordeel dit keer.. denk ik..

Geadverteerd als een DL650 uit 2009 17K op de teller, contract getekend en betaald, is deze week klaar. Maar na controle op RDW voor verzekering enzo blijkt hij uit 2010. Dealer zegt over de telefoon dat wordt bijbetalen, hoewel ik het niet zo serieus nam (hij klonk niet echt serieus) gaat het toch knarsen.

Ik weet het, had eerst op RDW moeten kijken voor ik contract teken maargoed dat even terzijde.

In hoevere kan hij dat aanvechten, als het zover zou komen? Uiteindelijk denk ik dat het zijn eigen fout is. Wij zijn immers overeengekomen over de prijs van de fiets en er is getekend.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Staat er in het contract een besproken prijs ? Lijkt me wel ?

En er is getekend ?

Dan is het gewoon klaar :)
 
Ja prijs staat er, mijn handtekening staat er ook, maar ook een bouwjaar.
Eventueel zou ie kunnen zeggen; bouwjaar klopt niet dus contract is ongeldig.. ofzo.?
Wat mij betreft is het uiteraard eigen schuld dikke bult.
 
Kan zijn dat ie gemaakt is in 09 en in 10 op kenteken is gezet. Maar punt is dat ie verkocht is als zijnde 09 en na vondst de dealer dacht dat ie er meer voor zou moeten krijgen..

Er is overigens, volgens mij, geen verschil in de bouwjaren 09 en 10..
 
Laatst bewerkt:
Kan zijn dat ie gemaakt is in 09 en in 10 op kenteken is gezet. Maar punt is dat ie verkocht is als zijnde 09 en na vondst de dealer dacht dat ie er meer voor zou moeten krijgen..


Denk dat je je niet al te druk moet maken.

Ik ga er even van uit dat er een kenteken in het contract vermeld staat en dat er eventueel zelfs de meldcode in het contract staat.
 
Denk dat je je niet al te druk moet maken.

Ik ga er even van uit dat er een kenteken in het contract vermeld staat en dat er eventueel zelfs de meldcode in het contract staat.

Ja staan er in!
En bedankt zover, maakte me niet zo heel druk hoor en dit helpt zeker *O*
 
Kan zijn dat ie gemaakt is in 09 en in 10 op kenteken is gezet. Maar punt is dat ie verkocht is als zijnde 09 en na vondst de dealer dacht dat ie er meer voor zou moeten krijgen..

Dat de dealer een motor na een vondst meer waard 'vind' (want daar komt het feitelijk op neer) is zijn probleem, dat is iets wat ie voor de tijd uit had moeten zoeken.

Jij hebt een getekend contract met kenteken (= een uniek nummer), dus gewoon klaar.
 
Dat de dealer een motor na een vondst meer waard 'vind' (want daar komt het feitelijk op neer) is zijn probleem, dat is iets wat ie voor de tijd uit had moeten zoeken.

Jij hebt een getekend contract met kenteken (= een uniek nummer), dus gewoon klaar.

Ja, eens.
 
Dit soort foutjes zijn altijd in het voordeel van de koper eigenlijk!

Je hebt motor xx-yy-zz gekocht, afgesproken voor een bepaald bedrag, klaar!
Al staat het donkerwit in je contract, en blijkt lichtwit te zijn!
Als het andersom zou zijn, bijv. bj 09 terwijl op contract 10 staat dan kan je het ongeldig verklaren.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat de verkoper gewoon op z'n donder heeft gehad van zijn werkgever dat hij het in eerste instantie over het hoofd heeft gezien, en dat probeert ie nu op jou te verhalen?
 
Als het andersom was geweest, had hij je dan gebeld en gezegd dat je nog geld tegoed had?
 
Als ie er toch weer over begint tijdens de aflevering, dan weglopen en nooit meer terugkomen.
 
Hou op met tandenknarsen, ga je motor ophalen en ga lekker rondrijden met dat ding! Veel plezier met je nieuwe aanwinst en hou de glimmende kant boven.

Vergeet nu de motor een jaar jonger blijkt te zijn niet om de km teller een jaar terug te draaien :P
 
Dealer zegt over de telefoon dat wordt bijbetalen, hoewel ik het niet zo serieus nam (hij klonk niet echt serieus)

Maak je je niet te druk en maakte de dealer niet echt gewoon een grapje?

Ik kan me haast niet voorstellen dat hij nog komt met een extra te betalen bedrag.

Mijn dealer kennende zou hij ook met die humor klaar staan :+
 
Dit is je kans om onder het contract uit te komen en een echte motor te kopen *O*

[me="Grandia"]denkt niet in problemen maar in oplossingen[/me]
 
Niks bijbetalen :N je hebt al een koopovereenkomst met de dealer voor een afgesproken prijs.
Als jij minder zou willen betalen zou hij je ook aan de overeenkomst houden en dat is andersom natuurlijk precies hetzelfde.
 
Het betreft hier een consumentenkoopovereenkomst. Dealer in uitvoering van beroep / bedrijf. Jij mocht er redelijkerwijs vanuit gaan dat de advertentie correct was. Juridisch gezien heeft de dealer dus geen poot om op te staan en hoef je absoluut niks bij te betalen.

Bron: Artikel 5 jo. 6 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan