Crosskleding

Donkeykong

MF veteraan
27 apr 2012
1.667
0
Brabant
Ola,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe broek en shirt.
Er is heel veel te krijgen in veel verschillende prijzen.
Beats me waarom er zoveel verschil in zit overigens.
Nu vroeg in me af of er in de buurt van Eindhoven ook nog winkels zijn die voor aantrekkelijke prijzen sets (broek/shirt) verkopen zodat ik eens kan kijken wat goed kast, mooi bij de motor past en hopelijk ook nog leuk van prijs is.

Tips zijn welkom!
 
Er is natuurlijk kwaliteitsverschil maar het grootste prijsverschil komt door designs. Ik weet niet wat je budget is voor n setje crosskleding?
 
nog niet echt een budget gezet.
Ik ben bezig een custom stickerset te laten maken van metal mulisha / rockstar dus wit/rood/zwart.
De husqy wordt ook wit rood dus ik zoek iets in die kleuren.
Deze vind ik wel gaaf, maar ik wil ook wel eens kijken wat er nog meer is en eens lekker door rek struinen.
€200 vind ik eigenlijk wel een beetje de max en dan moet het ook wel eens echt cool set zijn.

http://api.24mx.pierce-ecom.com/File/Image.ashx?type=p&oid=43599
 
Voor 200 euro kun je makkelijk een leuk setje kopen. Ik heb zelf een paar maanden terug een shift setje gekocht. De broek was ongeveer 90-95 euro en het shirt geloof ik 35. Dat is dan wel niet de top range van shift maar kwa kwaliteit gewoon goed, alleen een wat minder flashy design.
Rond deze tijd begint een beetje de 2015 kledinglijn van sommige merken uit te komen.
Hier de 2015 lijn van shift: http://shop.shiftmx.com/store/produ...&categoryNavIds=cat310002:cat310014:cat810006 (het zijn 2 pagina's)
Daarnaast zijn er nog wel een hoop merken die de moeite waard zijn om eens naar te kijken. Bijvoorbeeld Alpinestars / Fox / One industries / Fly / Answer / Troy lee designs / Alias / Ufo / Thor. Dat zijn merken die sowieso kwaliteit leveren. Al zijn er natuurlijk figuren die alles kapot krijgen.
Denk dat je het beste gewoon ff een paar crosswinkels af kunt rijden om te kijken wat ze zoal hebben hangen en kunnen bestellen. In de buurt van eindhoven heb je BT motorsport, eddy lemmens, lv motors

FXR wat je hierboven post ken ik niet. Daarnaast ziet dat pak er ook een beetje uit alsof het 10 jaar geleden ontworpen is :X
 
Laatst bewerkt:
Joppen heeft uiteraard ook de originele husky kleding te koop
past mooi bij je motor en in de buurt.
 
Joppen heeft uiteraard ook de originele husky kleding te koop
past mooi bij je motor en in de buurt.

Ik ben bezig een custom stickerset te laten maken van metal mulisha / rockstar dus wit/rood/zwart.
De husqy wordt ook wit rood dus ik zoek iets in die kleuren.

Don't think so :P


Oja, nog een kleine tip donkeykong, als je veel door modder rijd zou ik geen pak kopen met veel wit erin. Is namelijk echt een bitch om schoon te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil de kosten ook gewoon schappelijk houden, maar als ik iets leuks vind dan ben ik inmiddels wel bereid om dat er voor uit te geven...

Wit is idd een bitch. Heb nu een Hebo set (ook erg goed trouwens). Ding is om schoon te krijgen net zo eigenwijs als me vrouw, dus ook hier maar besloten het shirt gelijk te geven en de vlekken te accepteren....

Ik zal vrijdag eens bij hannamax kijken dan ben ik toch in de buurt, thanx voor de tip.
 
Heeft eddy lemmens in veldhoven niks hangen is grote ktm dealer .
sigmans in bakel .
v d laar in gemert
 
zou eerst eens kijken op marktplaats staan ook geregeld nieuwe kleding sets op dacht in heusden en bij mx man ook in brabant
 
Kijk is op mx-deals.nl, die heeft een behoorlijk assortiment. Passen is ook mogelijk op afspraak, is niet ver van eindhoven.
Anders laurensemotors in boekel misschien.
 
Even dit topic gebruiken...

Weet iemand ook hoe de broeken en shirt van Fox 360 vallen? Normaal of groter of juist kleiner?
Komt het overeen met Thor Core (die heb ik nu namelijk)?
 
Even dit topic gebruiken...

Weet iemand ook hoe de broeken en shirt van Fox 360 vallen? Normaal of groter of juist kleiner?
Komt het overeen met Thor Core (die heb ik nu namelijk)?

Valt volgens mij redelijk normaal, heb bij de 360 maatje groter dan mijn jeansmaat.
 
Ga anders eens kijken bij motorkledingoutlet tegenover het Catharina Ziekenhuis. Ik heb daar een tijdje terug helemaal,achterin bij de laarzen ook een bescheiden stukje Cross kleding gezien.
 
Valt volgens mij redelijk normaal, heb bij de 360 maatje groter dan mijn jeansmaat.

OK, bedankt.
Voor mijn Thor heb ik ook een maatje groter.

En heeft die ook een beetje ruimte rond de knieën? Ik heb namelijk redelijk dikke kniebeschermers.
 
Elk crosspak heeft wel genoeg ruimte rond de knieen. als je de goede maat pakt natuurlijk.
 
ik ga vandaag even naar laurense in boekel voor een jas en broek. Die hebben idd redelijk veel en maken altijd mooie prijsjes.

Shirt zal ik idd navragen is nog wel leuk om die echt bijpassend te hebben:-)
 
helemaal geslaagd bij Laurense.
Mooie ufo rangers jas en fox broek en shirt voor een hele nette prijs.
Iig bedankt voor tips allemaal, weet ik waar ik de volgende keer eventueel kan gaan kijken.
 
Mooi ;) Ik heb mijn pak + helm ook bij laurense gekocht. Idd nette prijzen. Vermoed alleen dat je wel iets over de 200 bent gegaan met een fox pak :P of je moet een wat ouder model hebben uitgekozen
 
Laatst bewerkt:
idd je kunt altijd kijken naar overjarige modellen als je de kosten wat wilt bedrukken. Oude collectie wilt niet zeggen dat het lelijk is,Sommige is ouder juist mooier dan het nieuwe.
Ik heb nu kleding van shot.
Heb 2 sets. 1 van shot (met zelf ontworpen shirts) en 1 set van thor.
Thor vind ik wat minder,En dan doel ik vooral op de LEREN knie stukken.

Ik vind de kleding van SHOT zeer prettig. Heb er broek shirt en dubbee neopreem winter handschoenen.
(Die echt zeeeeeer fijn zijn, Droge en warme handen in de koudere/natte periodes.)

De kleding is vrijwel overal te verkrijgen (Volgens mij is dat shot wel meer bekend bij de enduro rijders.
crossers zie je toch meestal in fox thor alpinestars enz.)

Bestellen op internet is zeer zeker net zo handig. Terugsturen bij verkeerder maten is vaak geen probleem.
Ik doe niets anders meer dan via online bestellen, Was het op en neer rijden wel beu.
En heb dan toch vaak pech dat ze dan net 1 ding niet op voorraad hebben dus dan kan je daar weer extra voor terug rijden. Dan bestel ik het liever zelf. Mocht t niet passen stuur ik het wel gewoon terug. (Ben ik met 5min. lopen bij het punt van inleveren) ipv naar een dealer rijden. (Al kan je bij dealers wel vaak een leuk prijsje maken hoor)

KLeding kijk ik bij bijv. 24mx/MXdeals/sixstarracing/jamopa
Jamopa bevalt me zeer goed.
Daar heb ik onze (team/groeps) kleding laten maken en ook mijn custom made stickerset en beide van zeer goede kwaliteit.
 
Mooi ;) Ik heb mijn pak + helm ook bij laurense gekocht. Idd nette prijzen. Vermoed alleen dat je wel iets over de 200 bent gegaan met een fox pak :P of je moet een wat ouder model hebben uitgekozen

Nope 2015 model, is ook besteld. Zal zo rond de 180 euro zijn.
is de 180 serie, dis is wel goed betaalbaar.

Bij laurense kom ik eigenlijk al een paar jaar, maar meestal voor de luchtfilters en kleine spullen. Sinds dit jaar zijn ze ook husqy dealer dus mss in de toekomst ook wat vaker voor onderdelen daar heen gezien het om de hoek is. Fijne zaak iig!

Gezien de husqy wit rood is wilde ik perse iets met die kleuren, dat maakte het zoeken even wat minden makkelijk. Normaal kijk ik ook altijd bij 24mx, doorgaans niet de goedkoopste maar wel de meeste keus. hier kon ik echter maar 1 pak vinden wat me aan stond, vandaar dat ik nog even verder wilde kijken en even wilde passen. Het is me nu ook al meer dan eens duidelijk geworden dat de aanschaf van deze dingen bij de dealer soms zelfs nog goedkoper kan zijn dan de prijzen op inet...
 
Laatst bewerkt:
Je hebt trouwens bij veels site's ook zo'n outlet gebeuren daar staan dan over het algemeen de overjarige modellen te koop.

Laurense is bij ons ook bekend in de tijd dat wij nog elk weekend op de motorcross zaten.
Daar verschillende kawa's ingeleverd en nieuwe mee terug genomen.
Hij had toen altijd de mooiste prijs voor in te leveren.

Verder deden wij altijd zaken van van dijck. (Daar hebben we dan ook heel wat jaren voor gereden.)
 
Ik raakte met Hans aan de praat en die vertelde dat ze ook een vereniging hebben die ook vrij vaak gaan rijden. In okt eens een datum plannen mee als introducee. Lijkt me ook wel eens leuk.

Nu eerst de motor verder klaar maken en 23 sept bij TvD de training volgen :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan