Crosstourer VFR 1200X

Ik ben voor de Migsel-steun gegaan, waardoor je niet naar beneden hoeft te kijken om op je navigatie te kijken. Is wel zo goed voor je 'situational awareness'. Ik heb de Zumo 350 LM en die bevalt eveneens prima. Voor communicatie met de Zumo, GSM en iPod heb ik de Sena SMH10. Ik heb voor deze Sena gekozen omdat het geluid hiervan relatief hard kan worden gezet om bij hogere snelheden de rijwind te kunnen overstemmen. In dat verband heb ik onlangs de Givi Airflow erop gezet. Ik moet zeggen dat dit windscherm absoluut een verbetering is. Reed daarvoor met het standaardscherm en X-screen spoilertje. Kan nu comfortabel tot 120 km/u mijn vizierscherm openhouden (wat overigens nergens voor nodig is).
 
Aan alle VFR1200 X Crosstourer rijders en andere ook natuurlijk nodig ik julli uit op

Nu Zondag wordt er voor de 2 de maal een Bric & Brac onderdelen beurs ingericht

meer info www.groenegifkikkers.be

Ik verwelkom jullie graag
vraag aan de ingang naar pat
 
Hallo ben op zoek naar crashpads voor een honda Crosstourer die je kan monteren als de valbeugel op de motto geplaats is !
De valbeugel wordt geplaats op de plaats waar de crachpads worden gemonteerd waar moet je dan die pads monteren zijn er daar oplossingen voor

Dank bij voorbaat Pat
 
Hallo allen,

Jullie Crosstourer ook al van stal gehad? Hier staat de 1e 1000 km van 2014 er alweer op.
De motor bevalt me nog steeds prima op paar kleine puntjes na.

Vandaag met slecht weer gereden. dan kom je als bestuurder of passagier smeriger thuis dan de motorfiets zelf.

Heeft al iemand ervaring met de hugger? helpt dit?

Mooiste zou zijn dat er een spatbordje is à la de GS, achterop het wil, gemonteerd aan de aandrijfarm.

Groet,

Nick
 
Mijn crosstourer is de stal niet in geweest :N En nog steeds elke dag weer happy met mn bike!

Maar ik heb de Pyramid hugger erop zitten en dit scheelt echt wel, je cardan wordt echt nog wel vies maar het vuil komt niet meer zo hoog.
Voor montage moest wel het achterwiel eruit, ik heb hem er toen op laten zetten toen ik nieuwe banden liet monteren.
Hoewel ik meestal met topkoffer rij en die ook wel een boel vuil opvangt.
 
De hugger houdt heel wat vuil tegen maar de echte schoonhouders zijn toch wel mijn 2 H&B Xplorer koffers. Dan blijf je schoner als alleen met die hugger. Ik ben benieuwd naar de kleine puntjes waar je minder tevreden over bent. De mijne is ondertussen bij 50.000 aanbeland en ik moet zeggen, nog geen betere motor gehad in anderhalf miljoen kms....
 
Mijn kleine puntjes zijn toch wel zn gewicht waardoor ik het ding moeilijk op te bokken krijg.
En ik mis toch wel soms het brute vermogen van mn vorige VFR1200F.
Door de DCT kan ik hem geen wheelie trekken terwijl dat op mn 400cc crosser eitje is. Heel af en toe is dat gewoon wel eens leuk ook voor een volwassen vent van in de 40... :Y

Ik heb ook al een paar keer gehad dat als je uitrollend naar een verkeerslicht sukkelt, hij vervolgens op groen springt, je echt vol gas geeft (in de D-stand) omdat je net nog niet helemaal vooraan de file was, de motor uit slaat en pas weer aangaat als je even contract uit en aan hebt gezet.
Iemand dit ook wel eens meegemaakt?
 
Een wheelie kan je wel. Ik zit ook in de 40 jaar met DCT en 't lukt me wel. Zet de DCT in manuele modus, naar 4000 à 4500 t/min gaan in 1e versnelling, gas dicht en onmiddellijk open trekken. Je moto gaat een wheelie maken. De Traction Control gaat nu overnemen en zorgen dat je niet achterover slaat. Wanneer je dat ding de baas kent zet dan de Traction Control UIT en juist hetzelfde. Nu kan je hele mooie wheelies maken :) Enne, ik deed dit eens op de ring van Brugge (waar ik dagelijks rij) en de politie had dit gezien. Dus, goed uitkijken want verboden hé ;-)

Het uitvallen heb ik 1x meegemaakt toen de motor koud was. Anders nog niet meegemaakt.
 
Nog iets. Toen ik de moto kocht had ik een bok van Hepco en Becker. Met die bok kreeg ik rugklachten en was idd moeilijk op te bokken.
Na een bezoekje bij Allroadtoad werd het me duidelijk dat je een originele Honda bok moet hebben. Dus, H&B wisselen voor een Honda bok en lukt echt goed!
 
De hugger houdt heel wat vuil tegen maar de echte schoonhouders zijn toch wel mijn 2 H&B Xplorer koffers. Dan blijf je schoner als alleen met die hugger. Ik ben benieuwd naar de kleine puntjes waar je minder tevreden over bent. De mijne is ondertussen bij 50.000 aanbeland en ik moet zeggen, nog geen betere motor gehad in anderhalf miljoen kms....

De andere kleine puntjes?...

Montage navigatie. Ik wil deze boven op de 'cockpit' hebben. Met standaard ruit past dat niet echt mooi.
Hoogte windscreen. Ik wil testrijden met een verhoogde. Met mijn 1.98 mtr lengte lijkt het moeilijk om geheel uit de wind te zitten.
Huidige banden slijten overmatig. Erge 'hapvorming' op voorwiel.
2e versnelling onderin erg tam. Een ST1300 is op een rotonde gewoon sneller weg.
Rijden in regen, bij stilstand veel 'damp ontwikkeling' vanaf radiator waardoor zelfs spiegels beslaan.


Verder heb ik echt niet te klagen hoor. De CT rijdt echt geweldig.
 
Laatst bewerkt:
Mijn crosstourer is de stal niet in geweest :N En nog steeds elke dag weer happy met mn bike!

Maar ik heb de Pyramid hugger erop zitten en dit scheelt echt wel, je cardan wordt echt nog wel vies maar het vuil komt niet meer zo hoog.
Voor montage moest wel het achterwiel eruit, ik heb hem er toen op laten zetten toen ik nieuwe banden liet monteren.
Hoewel ik meestal met topkoffer rij en die ook wel een boel vuil opvangt.

Heb je foto/type van deze hugger?
 
Montage navigatie www.migsel.com, heb ik de mijne ook vandaan. Ik ben 1.95 en kan je vertellen dat het niet gaat lukken (maar ik denk ook dat je het niet moet willen, want dan ga je echt boetes rijden. Ik heb zelf de originele VFR hugger, ik liet er 2 komen van Pyramid die niet pasten.
Overmatig bandenslijtage heb ik ook last van maar schijnt aan mijn rechterhand te liggen. Wat de 2de versnelling betreft, herken ik niet. Ik kan gewoon een wheelie maken in 2 als ik de TC eraf gooi en `m op manual zet.

Mijn fiets kan je hier bekijken, als je vragen hebt hoor ik het wel. http://riavanminnen.smugmug.com/Bikes/VFR1200X-Crosstourer/25549045_9dVKV8
 
Luckyluke, zal wel eens gaan proberen!
Ik heb de standaard Honda bok eronder, ben 1,76 en ~75 kg. Opbokken blijft een dingetje, hoef het niet vaak te doen gelukkig.

Schuurman:
De hugger:
P1020302_zpsf9c0908d.jpg


P1020300_zpscabe351a.jpg


de site LINK en DEZE daar ook gekocht.


Het verhoogde tourscherm van Givi staat nog op mn verlanglijstje.
Misschien niet de mooiste, maar wel een goede prijs, en iemand hier of op VFROC heeft er goede ervaring mee.
 
Voor het tegenhouden van vuil heb ik een hugger, Touratech verlenging van de kentekenplaathouder, en als kers op de taart een topkoffer.
Dat houdt samen mijn rug schoon. Een schone motor houdt je nooit, maar dat is geen verrassing (hoop ik).
Verder heb ik een MRA X-screen gemonteerd, met verstelbare spoiller in hoogte en hoek. Daar is altijd wel een prettige afstelling mee te vinden. Hoewel een lengte van 1.95 misschien wel te lang is om altijd uit de wind te zitten, tenzij je er zo'n scooterruit op zet (Givi Airflow of zoiets geloof ik).
 
Wegens een scheur in mijn voorspatbord moet deze vervangen worden. Ik laat dit vanzelfsprekend door de dealer doen. Is dit zo gebeurd? Of is dit veel en lastig werk voor de monteur?
 
hen nog een orginele topkoffer liggen.
is helemaal nieuw met slotje.
wie o wie zoekt er nog eentje.

Klaas
 
Rijdend in de stad wordt mijn motorblok vrij heet (drie streepjes op display) en soms (bij verkeerslicht) slaat de ventilatie aan. Is dat normaal??? Het was vandaag wel wat warmer buiten (25 graden). (Wanneer ik langer aan het rijden ben dan gaat de temperatuur naar twee streepjes op display). Bij thuiskomst moet ik zeggen dat het blok heet is (maar dat zal wellicht normaal zijn....).
 
Terug
Bovenaan Onderaan