Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Beetje onzin wat je verkondigd en ik weet niet hoe je er bij komt.Je leest nog wel eens wat over de bougies van de moderne Hondas. Ze zijn duur, slecht te krijgen en gaan best snel kapot.
Tenminste voor de CRF1000, zal voor de CT niet veel anders zijn zo te zien.
Maar.. je kan er gelukkig makkelijk bij.
Boven de 4000RPM rijden snap ik wel. Dat geknepen ervaar ik ook. Maargoed, toeren maken betekent ook brandstof verstoken. En de CT lust hem al aardig.... gem. 16 km/l.
Beetje onzin wat je verkondigd en ik weet niet hoe je er bij komt.
Dat de levensduur wordt overschat klopt, opgegeven is 48k maar ik adviseer 35k. Ze werken dan nog wel en omdat het langzaam verminderd merk je weinig waardoor je geen reden ziet om te vervangen maar na nieuwe bougies zullen de meeste mensen een positief verschil merken. Meestal wordt de levensduur van een bougie juist ernstig overschat.
Sommige mensen merken nog niet eens dat ze 1,5bar te weinig in de banden hebben en die zullen ook het verschil niet gaan merken.
Kapot gaan is niet onwaarschijnlijk maar zeker geen orde van de dag.
In het boekje staat welke bougies erin moeten en als je dat intypt in Google krijg je legio aanbieders.
Let wel op via Ebay waar de meeste resultaten vandaan komen want er zijn veel namaak NGK's en dan kan het wel eens kloppen dat ze snel stuk zijn.
In de UK heb ik al echte NGK's gekocht voor nauwelijks meer dan de ouderwetse bougie maar wat je ook doet, koop geen Honda bougies want dat zijn gewoon NGK's in een heel duur Honda doosje.
Motorbeurs Utrecht (22 t/m 25 februari).
We staan op de Motorbeurs Utrecht in hal 10 stand C.016. Als je bij ‘Ingang West’ de beurs oploopt, kom je direct een paar meter links van die ingang onze stand tegen.
Kom gerust eens even kijken.
Ik kom op zondag wel weer een kop koffie halen denk ik.....Even de motorbeurs stand van de VFROC spammen hier
Hallo Oma.
Niet zo actief op MF maar ik vond het ven tijd om dit topic weer een schopje te geven (en ik vind nog steeds dat hij in allroad thuishort ondanks dat er hooguit een zandweggetje mee gereden wordt).
Brandstof met een hoger octaangetal heeft geen enkel voordeel tijdens het rijden, alleen wanneer hij langer stilstaat tussen het rijden door is het lagere percentage of geheel ontbreken van ethanol een voordeel vanwege de houdbaarheid van deze brandstoffen.
Het hogere octaangetal is voor voertuigen met een hogere compressie om pingelen (te vroege ontbranding) te voorkomen.
Wel is de brandstof zelf van belang en hierbij is goedkoop duurkoop en gemakzucht ook.
Hier in het zuiden zijn jaren geleden veel Avia's overgenomen door Lukoil en dat is troep, de auto en motor gaan er merkbaar slechter op lopen en ook haal je veel minder kilometers op een tank.
Witte merken zijn ook funest want die kopen restanten op van de grote jongens. Klinkt niet slecht want je hebt in feite premium benzine.
Probleem hierin zit 'm in het feit dat het "premium" behaald wordt door een specifieke mix van additieven en bij mengen van de verschillende mixen van de diverse merken haal je het specifieke weg en eindig je met een brandstof die vaak zorgt voor een slecht lopende motor.
Het gemakzucht wat ik bedoel is dat er vaak wordt (bij)getankt "omdat we toch stil staan" bij een willekeurig tankstation.
Op deze manier doe je hetzelfde als de witte merken op kleine schaal in je eigen tank.
Probeer als je bijtankt hetzelfde merk te tanken wat je daarvoor hebt getankt. Vaak hebben we die keuze niet en daarom is het beter pas te tanken als de tank zo goed al leeg is.
Wanneer je Taxaco tankt is het daarom handig om te weten dat Firezone een onbemande Texaco is.
Een kapotte bougie kan alsnog en dat kan ook het gevolg zijn van de slechtere ontbranding van foute brandstof.
De beste manier om te besparen op brandstof is door niet te tanken langs de snelweg, daar is een liter rond de 10cent duurder dan dezelfde brandstof in de bebouwde kom en binnenwegen.
Nieuwe duw: Ik heb sinds een maand denk ik een 2014 VFR1200XD.Even oma van de stoel duwen.
Ben niet zo actief maar dit topic kon toch wel even een schop gebruiken.
Ik ben trouwens nog steeds van mening dat hij in "Allroads" thuishoort...
Zeker.Gefeliciteerd.
Bewust voor de DCT gekozen of was het gewoon een bijkomend iets omdat de motor verder interessant was voor je.
Dat is is inderdaad mooi maar ik ben niet zo handig met sleutelen aan de motor.
Dat wordt snoeihard puffen. Heb wel een "mesh" jas/broek maar die is van het degelijke slijtvaste soort (Rev'it) en zoveel lucht komt er ook niet door. (Is ook best zwaar)Dat wordt weer lekker genieten komend weekend. Weer fijne temperaturen (misschien zelfs iets te warm).