De eend zwemt verder...

Gelukkig kreeg ik van superonderhoudsman Rien van de zaak een stel hele mooie 8 mm boren dus dat titanium opboren was een stukje cake. Weer een zeer sumiere tekening naar de watersnijder voor oa kop en voetpakkingen van een cm dik alu met een boring van 107 ipv ori 90 en nog wat rvs delen voor de versteviging van mijn achterschokbrekersteun daar die toch iets teveel bewoog -O-
 
hmmm, kit om een frame te lijmen?
Lijkt me dat 2 componenten metaallijm wat sterker is , kit is bij mij toch wat anders dan lijm.
Maar snap de complete constructie zo niet dus misschien wel voldoende.
 
Het is een hevel die ik versterkt hebt met een titanium plaatje...buiten de kit zitten er nog m5 boutjes in.
Dat je het niet snapt snap ik wel daar ik vaak onduidelijke fotoos post....me bad :$
 
Jup...de slag is groter en de cilinder was door het draaiwerk wat korter geworden plus dat mijn ducati zuigers korter zijn.




Grin....ducati zuigers in een guzzi!
 
Jup...de slag is groter en de cilinder was door het draaiwerk wat korter geworden plus dat mijn ducati zuigers korter zijn.




Grin....ducati zuigers in een guzzi!

8-) Kan niet wachten tot jij hem een keertje hoort draaien!
full
Jij bedenkt echt top constructies (jaja, je zegt altijd dat je alleen maar kopieërt, maar toch.... :} :}
 
Hoop dat je een lange adem hebt wynand :) maar idd...zal eens tijd worden! Het bedenken van die constructies met mijn interne autocad is geen probleem....wat er daarna komt -O-
 
Speciaal nog even een onduidelijke foto gemaakt :+ voor de niet zieners : een m12 oogbout in mijn alu achterbrug....en nu wel rechtse draad *O*
full
 
Speciaal nog even een onduidelijke foto gemaakt :+ voor de niet zieners : een m12 oogbout in mijn alu achterbrug....en nu wel rechtse draad *O* [afbeelding]

zijn die oogbouten wel geschikt voor zijdelingse belasting op het schroefdraad? in verband met vermoeiing ;) just a thought (weet niet wat er in de specs staat van die dingen)

naar mijn beleving zijn ze voornamelijk voor axiale ipv radiale belasting.
 
Onduidelijk is me hoe de totale opstelling / belasting is. Echter moet je dat soort stangkoppen liefst alleen op trek belasten (in de lengte richting van het schroefdraad). Bij verkeerde belasting heeft vermoeiing er niets mee van doen, ding zal falen door buiging en breuk.
 
op zich word het oog wel goed belast hier.. maar de schroefdraad niet..

Denk dat pretpiloot het heeft over afschuiving op de draad van het oog zelf? Of zijn ze gelast? En dan nog komt er wel wat moment op de bevestiging.
Eerlijk gezegd zou ik het niet vertrouwen op deze manier. Komen toch enorme krachten op. Maar ik kan de constructie wel verkeerd begrijpen..
Foto is niet zo heel duidelijk, het is toch een zonnebril die je hebt gemaakt? :9
 
Laatst bewerkt:
Denk dat pretpiloot het heeft over afschuiving op de draad van het oog zelf? Of zijn ze gelast? En dan nog komt er wel wat moment op de bevestiging.
Eerlijk gezegd zou ik het niet vertrouwen op deze manier. Komen toch enorme krachten op. Maar ik kan de constructie wel verkeerd begrijpen..
Foto is niet zo heel duidelijk, het is toch een zonnebril die je hebt gemaakt? :9

Ik bedoel de buiging en afschuiving van de schroefdraad van het oog zelf ja (wat dus in de brug geschroefd zit)... dit deel zou niet radiaal moeten worden belast.
Het lager zelf word op deze manier wel goed belast (kracht op grootste draagvlak)
 
Ik bedoel de buiging en afschuiving van de schroefdraad van het oog zelf ja (wat dus in de brug geschroefd zit)... dit deel zou niet radiaal moeten worden belast.
Het lager zelf word op deze manier wel goed belast (kracht op grootste draagvlak)

Ik had het verkeerd gelezen :Y
 
Ik bedoel de buiging en afschuiving van de schroefdraad van het oog zelf ja (wat dus in de brug geschroefd zit)... dit deel zou niet radiaal moeten worden belast.
Het lager zelf word op deze manier wel goed belast (kracht op grootste draagvlak)

zo bedoelde ik het idd scheffers :^ :Y

oogje word prima belast, maar de draadstang niet
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit me hier bij aan. De montage moet zo dicht bij de brug als mogelijk zitten.
Misschien kun je het draadoog gebruiken als overbrenging naar de link en met een bout op de brug vastzetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan