De Fazerrijders M/V hangplek deeltje 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zet die van mij er ook maar weer bij *D
full
 
ik moest bij mijn fazer de ketting echt niet om de 1500km te spannen. Dacht meer in de richting van 5 of 6k.
 
Bij mijn fazer 600 moest het met de oude ketting en atdnwielen om de plus minnus 3.000 km en de nieuwe heb ik nog niet hoeven spannen, is ook maar iets van 1.500 km mee gereden....
 
Meteen maar de eerste vraag: om de hoeveel kilometer moeten jullie de ketting stellen van een Fazer 600? Vandaag met o.a. Ted erover staan praten, maar in zo een 1500 á 1800 kilometer is de opwaartse speling van de ketting van 3,0cm naar 4,5cm gegaan. Dat zou betekenen dat hij per 100km zo een 1mm meer beweging krijg '( . Ben bank dat het vervangen gaat worden ;(
Dat is wel erg veel :o
Bij een nieuwe ketting moet je hem na een tijdje even opnieuw afstellen en dan niet meer :) Blijf je stellen dan is hij volgens mij versleten...

~[Edit]
Hoeveel km is er mee gereden?
 
Laatst bewerkt:
Dan ook nog ff over die Exup-klep.
Heeft iemand ervaring met een full-system uitlaat op een FZS1000 waarmee dus de Exup compleet komt te vervallen? Geen storingen als je het hele gebeuren verwijderd?
Kwam nog wat lekkers tegen op Ebay. Vandaar.

Geen flauwidee. Maar als je de kabels losgooit en de servo gewoon laat draaien lijkt het mij geen probleem. Bij mij zijn de kabels er ook af
 
_O-

De overige 166 paardjes konden zeker niet op dezelfde foto :') ....

:+

Kwam deze tegen op Google dus vond het wel wat. Voor Ted heb ik ook een mooie gevonden als je damted op google intikt. Maar Ted mag zelf aangeven of ie erin wil :+
 
Kwam deze tegen op Google dus vond het wel wat. Voor Ted heb ik ook een mooie gevonden als je damted op google intikt. Maar Ted mag zelf aangeven of ie erin wil :+
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, want ik kom zoveel afbeeldingen tegen.
Stuur eens een linkje ...
 
Heb weer vier dagen vrij gehad, dus vandaag verveelde ik me. Heb ik weer even zitten spelen met m'n motor en vooral de velgen ervan:

test_velgencopy.jpg

Met 'gouden' velgen. Staat echt chique. (even de velgen van een FZ1 erin geshopt)

Maar nu heb ik ze ook een keer wit gemaakt, en dat heeft ook wel iets. Is alleen een stuk minder schoon te houden ben ik bang...
wit_klein.jpg

Vind ik stiekem ook wel erg racy kijken.

Wat is jullie mening? :P
 
Wit is zeker erg mooi en racy, maar juist daarom past dat naar mijn mening niet echt bij een fazer... Bronze / goud, past beter, zeker bij jou kleur rode motor met zwart frame en blok, nog wat kleine gouden accenten erop en klaar ben je!

Schoonhouden is het probleem niet zo, gewoon zorgen dat het juiste spul hebt, ik heb heel aggressief spul van een autospuiterij (zwaar illegaal voor particulieren), en dat meng ik 1 staat tot 3 delen water, en dan krijg je je velgen altijd weer als nieuw zonder enige moeite!
 
Wit is zeker erg mooi en racy, maar juist daarom past dat naar mijn mening niet echt bij een fazer... Bronze / goud, past beter, zeker bij jou kleur rode motor met zwart frame en blok, nog wat kleine gouden accenten erop en klaar ben je!

Schoonhouden is het probleem niet zo, gewoon zorgen dat het juiste spul hebt, ik heb heel aggressief spul van een autospuiterij (zwaar illegaal voor particulieren), en dat meng ik 1 staat tot 3 delen water, en dan krijg je je velgen altijd weer als nieuw zonder enige moeite!

Gewoon Dasty van de Wibra, werkt zeer goed. Hoef je niet zo veel uit te geven aan motorreiniger etc. Wel opletten dat je het er niet te lang op laat zitten!
 
Dit spul kost me helemaal niks, krijg het gratis en heb ieder jaar weer een voorraad voor een jaar gebruik.
Werkt ook erg goed op de LM velgen van je auto.
 
Heb weer vier dagen vrij gehad, dus vandaag verveelde ik me. Heb ik weer even zitten spelen met m'n motor en vooral de velgen ervan:

[afbeelding]
Met 'gouden' velgen. Staat echt chique. (even de velgen van een FZ1 erin geshopt)

Maar nu heb ik ze ook een keer wit gemaakt, en dat heeft ook wel iets. Is alleen een stuk minder schoon te houden ben ik bang...
[afbeelding]
Vind ik stiekem ook wel erg racy kijken.

Wat is jullie mening? :P
Maak ze dan rood met een zwart randje of juist zwart met een rood randje.
Wit komt helemaal niet voor op je motor en ik vind het niet mooi staan.

Ik heb zelf een zwarte motor met zilveren velgen, maar dat past dan wel weer mooi bij al het chroom wat er dan ook weer op zit.
 
Maak ze dan rood met een zwart randje of juist zwart met een rood randje.
Wit komt helemaal niet voor op je motor en ik vind het niet mooi staan.

Ik heb zelf een zwarte motor met zilveren velgen, maar dat past dan wel weer mooi bij al het chroom wat er dan ook weer op zit.
Rood randje heb ik al gehad op de vorige Fazer, is nu van mijn broertje (DutchShogun) Wil nu wat anders :P
Ga denk ik voor het gouden. Staat echt kicke! Is weer wat aparts :)
 
Rood randje heb ik al gehad op de vorige Fazer, is nu van mijn broertje (DutchShogun) Wil nu wat anders :P
Ga denk ik voor het gouden. Staat echt kicke! Is weer wat aparts :)

Dan doe je het toch met een rode velg en een zwart randje :+
Staat qua striping wel netjes bij je tank.

Als je voor goud gaat, zou je ook andere goud accenten moeten toevoegen zoals bv kroonplaat (onder en boven) of vorkpoten etc.
 
Heb weer vier dagen vrij gehad, dus vandaag verveelde ik me. Heb ik weer even zitten spelen met m'n motor en vooral de velgen ervan:

[afbeelding]
Met 'gouden' velgen. Staat echt chique. (even de velgen van een FZ1 erin geshopt)

Maar nu heb ik ze ook een keer wit gemaakt, en dat heeft ook wel iets. Is alleen een stuk minder schoon te houden ben ik bang...
[afbeelding]
Vind ik stiekem ook wel erg racy kijken.

Wat is jullie mening? :P

Je staat fout geparkeerd :X
 
Dan doe je het toch met een rode velg en een zwart randje :+
Staat qua striping wel netjes bij je tank.

Als je voor goud gaat, zou je ook andere goud accenten moeten toevoegen zoals bv kroonplaat (onder en boven) of vorkpoten etc.

Zat zelf meer te denken aan titax remhendels in het zwart met gouden verstellers en op de seatcover een gouden yamaha logo in het klein o.i.d. maar. Daarnaast wilde ik ook de zilveren radiator kapjes in het goud meespuiten...

@ Vino
Ik weet het, is bij schoonfamilie op de oprit. Daar is het één en al Honda. Als je goed kijkt zie je onder mijn motor HONDA in de stoep gelegd...
Maar ja mijn Fazer staat toch wel mooi boven dat Honda :P
 
Heb weer vier dagen vrij gehad, dus vandaag verveelde ik me. Heb ik weer even zitten spelen met m'n motor en vooral de velgen ervan:

[afbeelding]
Met 'gouden' velgen. Staat echt chique. (even de velgen van een FZ1 erin geshopt)

Maar nu heb ik ze ook een keer wit gemaakt, en dat heeft ook wel iets. Is alleen een stuk minder schoon te houden ben ik bang...
[afbeelding]
Vind ik stiekem ook wel erg racy kijken.

Wat is jullie mening? :P

Wil je dat echt weten?

Die witte velgen maken hem 10 jaar ouder. Ik vind het afzichtelijk
Het idee van Ted heeft ook wel wat.. Rode velgen met zwarte accenten..
 
Gewoon Dasty van de Wibra, werkt zeer goed. Hoef je niet zo veel uit te geven aan motorreiniger etc. Wel opletten dat je het er niet te lang op laat zitten!
Ik zwoer ook altijd bij Dasty, maar simpele lampenolie doet het net zo goed mss wel beter en voelt minder chemisch aan zeg maar :)
 
Ik smeer mijn (zwarte) velgen na het schoonmaken in met een heel dun laagje lijnzaadolie. Deze olie droog op, maar is er toch weer prima af te poetsen met velgenreiniger. Rotzooi van de weg en remstof was je er dan gelijk mee af en de velgen zijn weer mooi schoon.
Tevens is het een prima bescherming tegen corrosie, en krijg je een mooie diepe glans op je velgen.
Wel effe oppassen dat het niet op je schijfremmen terecht komt... :+

@WLF46: Fotoshop er voor de gein eens het idee van DamTed in, rode velgen met een zwarte streep. Lijkt me toch ook wel een erg mooie kleur voor je velgen, en het houd de kleurstelling van je motor wat rustiger. Het 'klopt' dan volgens mij wat beter met de rest van je motor. Verder vind ik het wel een heel erg mooie bike! :Y

Greetz,
Rick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan