S
spanner
Guest
Mijn Yamaha XT 1200 uit 5-5-2012 van de week naar de 17.000 km gereden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik voel me een broekie hier.
Mijn Diversion heeft de 52000 aangetikt, en ik me maar zorgen maken dat ie wel of niet de ton haalt
Gaat helemaal goed komen!
Daar zou ik me inderdaad geen zorgen over maken, die blokken zijn bulletproof. Ik heb bij mijn Div bij 60.000 de kleppen voor het laatst gesteld, hij staat nu op 175.000. In de tussentijd alleen een paar keer olie ververst.
Hangt ervan af wat jij veel vind. Ik zie dat je een Hyperpro streetbox (nieuwe veren voor de voorvork + een nieuwe achterschokbreker) voor jouw Diversion voor 549 koopt. Ga je even bij ze langs betaal je iets meer en stellen zij 't meteen voor je af.
Goede schokbrekers maken een wereld van verschil. Dat is het wat mij betreft hoe dan ook waard.
Hier ook zo eentjeIk kijk naar de dagwaarde van de motor, maar ja, die is zowat afgeschreven natuurlijk.
Dat is een feit.Maar, als ik een andere, duurdere zou kopen, zijn de onderhoudskosten ook gelijk weer hoger. Het is maar net wat je wilt natuurlijk.
Ook van mijn motor zeer tevreden. Maar ook ik denk eraan om voor mijn voorvering hyperpro's of zo iets aan te schaffen. En een balhoofdlagerset.Ik ben verder prima tevreden met mijn motor, dus dan zou het de investering ook wel waard zijn.
Veren moeten sowieso op een gegeven moment vervangen worden, toch? Is dus eigenlijk gewoon onderhoud. En als je er dan meteen iets 'beters' in zet ben je in verhouding niet eens zoveel duurder uit (misschien zelfs goedkoper dan origineel?)
Met name de voorkant van mijn V-Strom werd er echt serieus beter van. Veel stabieler, veel minder windgevoelig. Op de achterkant heb ik uit kostenoverweging enkel een andere veer laten trekken... dat was achteraf een verkeerde besparing. Ik denk dat een hele nieuwe demper een stuk beter was geweest.
Nu echter ga ik binnenkort iets anders kopen en gaat de V-Strom de deur uit... dus de prijs per kilometer is nu per ongeluk aan de hoge kant... maar als je door blijft rijden en kilometers maakt dan is een keertje 700 euro uitgeven natuurlijk helemaal zo erg niet.
Trouwens, als ik even snel reken heb ik +/- 4 cent per kilometer betaald aan nieuwe schokbrekers (ik heb 'maar' zo'n 400 euro afgetikt). Valt nog best mee.
Veren moeten sowieso op een gegeven moment vervangen worden, toch? Is dus eigenlijk gewoon onderhoud. En als je er dan meteen iets 'beters' in zet ben je in verhouding niet eens zoveel duurder uit (misschien zelfs goedkoper dan origineel?)
Ja er begint hier en daar wel wat roestplekjes op te komen.Netjes! Meer dan 30k per jaar
Nog pekelschade opgelopen in die tijd?
En ook de lijst der lijsten is bijgewerkt. Daar staan dus alle bewezen kilometerstanden in van motorfietsen die ooit van een MF-er geweest zijn of nog steeds in hun bezit zijn.
Hier vind je de lijst der lijsten!
Wil je in de lijst? Dan weet je wat je moet doen... Foto posten met het merk en type van je motor!
Voorbeeldje:
[afbeelding]
Er zullen ook nog extra statistieken komen, maar dat is voor een andere keer
Hey, leuk, kom ik mezelf tegen in de lijst..
Update: mijn F800ST uit de lijst was van bouwjaar 2009 en is vorig jaar ingeleverd met 183244km.
pdv_moto in "KM STAND 1/1/2017 - 31/12/2017" (2e foto)
En die lijst zet een mooie uitdaging neer voor de nieuwe motor, waar deze week 55k op kwam.
(maar weet niet of ik zoveel tijd+geduld heb)
Verder: leuk om de meningen over onderhoud, vervanging etc.. weer eens te lezen.
veel fietsen lijken me toch niet meer "engineered" om echt lang mee.
De F800 is een goed voorbeeld, ging best veel stuk.
Sommige garantie-dingen lopen bv maar tot 80K.
Volgende zou toch wel eens een degelijke jap kunnen zijn.
De politie heeft als opvolging van de BMW gekozen voor een Yamaha. Lijkt me niet meer dan logisch als je van belastingcenten een wagenpark moet onderhouden.
Maakt dat ding van jou ook zo,n herrie als hij loopt? Gerateld en mechanische bijgeluiden?
Ik kan moeilijk aan dat geluid wennen.Het hoort kennelijk zo.
Toch wel benieuwd: hoeveel km maken die Fjes bij de politie ?
ik zie in DHg af en toe een F800GS(?) rijden, maar altijd "in de stad".
Soms zwaait-tie terug. hehehe.