De Kawa Z 900 2017-2021 ( en verder…)

ivano

Die hard MF'er
Donateur
25 okt 2014
849
206
Ja, er is het grote en uitgebreide Kawasaki Dissidenten forum.
Maar dat is inmiddels zo rijk aan modellen …iets met bomen en bos…
Daarom voor diegene die een Z900 hebben ; post je ervaringen hier.
Zelf heb ik er ook een in de bestelling😉
Ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn over de Z900.
Bij de testen en op youtube niks dan lof in het algemeen.

Vanaf volgend jaar ook in SE uitvoering…lekkerrrrr 👍
De 2022 SE wordt geleverd in unieke kleurstelling, Ohlins S46 achtershock met draaiknop voor de veervoorspanning,
Radiale M4.32 remklauwen van brembo, remschijven van brembo en staalomvlochten remleidingen.
Geschatte meerprijs zal volgens de dealer ongeveer €1200,- zijn.
 

Bijlagen

  • C50B2CB6-8FB1-4CED-91EA-6715A8B35D54.jpeg
    C50B2CB6-8FB1-4CED-91EA-6715A8B35D54.jpeg
    138,9 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Ik heb nu ruim een jaar mijn Z900 van 2018 dit jaar bijna 5000 km gereden. Zonder enig probleem alleen een andere einddemper en stenenvanger erop gezet.

Hele jaar niet aan de accu lader gehad maar wel elke keer starten en lopen.
64AF67A6-30DA-47E7-9678-8AC04C024E9A.jpeg
 
Ik heb nu ruim een jaar mijn Z900 van 2018 dit jaar bijna 5000 km gereden. Zonder enig probleem alleen een andere einddemper en stenenvanger erop gezet.

Hele jaar niet aan de accu lader gehad maar wel elke keer starten en lopen.
Bekijk bijlage 1696787
Het hele jaar niet aan de acculader gehad en toch elke keer starten ?
Dat gaat wellicht een keer anders aflopen….zeker als je bijvoorbeeld een alarm hebt, of zelfs maar een navihouder.
( had er mezelf ook mee gefopt…tegen beter weten in ) nu steevast aan de druppellader.
 
Het hele jaar niet aan de acculader gehad en toch elke keer starten ?
Dat gaat wellicht een keer anders aflopen….zeker als je bijvoorbeeld een alarm hebt, of zelfs maar een navihouder.
( had er mezelf ook mee gefopt…tegen beter weten in ) nu steevast aan de druppellader.
Ik had het geen stroompunt probleempje. Dat is verholpen.
Ik had wel een usb aansluiting die had garage achter het contact slot gemaakt zodat de accu nooit leeg kan lopen daardoor.
 
ik heb mijn Z900 uit 2017 nu een 1-1/2 maand en heb er alweer 1000km op de teller bij gezet tot afgelopen vrijdag middag 12-11-21 toen ik op weg naar huis van af het werk onderuit ben gegaan door olie op de weg van waarschijnlijk een traktor of vrachtwagen die dat heeft gelekt op de weg
en dit te laat zag liggen omdat de auto's voor mijn in eens op de remmen gingen en ik daar meer oog voor had :N
maar goed ze staat nu bij de motorshop en is in goede handen

maar voor de rest ben ik zeer te spreken over mijn Z900 Black Edition uit eind 2017 en wat rijdt ze heerlijk en wat is ze lekker fel als ik het wil
maar ook het rustig cruise staat ze voor open

voor de rest is ze geheel Standard op het zit gedeelte naar dan en een aangepaste kentekenhouder en kleine led knippers voor en achter

toekomst plannen zijn er ook natuurlijk zo als een slip-on pijp of eigenmaak pijpje en sws een boosterplug ipv powercommander
en wil de koplamp gaan aanpassen met een xenon ombouwsetje en sws valbescherming want van vallen leert men zeggen ze :t
tempImage8gZ3fN.jpg
 
ik heb mijn Z900 uit 2017 nu een 1-1/2 maand en heb er alweer 1000km op de teller bij gezet tot afgelopen vrijdag middag 12-11-21 toen ik op weg naar huis van af het werk onderuit ben gegaan door olie op de weg van waarschijnlijk een traktor of vrachtwagen die dat heeft gelekt op de weg
en dit te laat zag liggen omdat de auto's voor mijn in eens op de remmen gingen en ik daar meer oog voor had :N
maar goed ze staat nu bij de motorshop en is in goede handen

maar voor de rest ben ik zeer te spreken over mijn Z900 Black Edition uit eind 2017 en wat rijdt ze heerlijk en wat is ze lekker fel als ik het wil
maar ook het rustig cruise staat ze voor open

voor de rest is ze geheel Standard op het zit gedeelte naar dan en een aangepaste kentekenhouder en kleine led knippers voor en achter

toekomst plannen zijn er ook natuurlijk zo als een slip-on pijp of eigenmaak pijpje en sws een boosterplug ipv powercommander
en wil de koplamp gaan aanpassen met een xenon ombouwsetje en sws valbescherming want van vallen leert men zeggen ze :t
Bekijk bijlage 1697411
Oei, jammer te vernemen van je valpartij…
Succes met de afhandeling in ieder geval 👍
 
Ik betaal een godsvermogen per maand aan verzekering. Maar dan ben ik wel All Risk en geen eigen risico. Dus als ik ooit wat krijg gaat de prijs niet omhoog met een flinke stap.
het viel allemaal wel mee achteraf maar de schade was hoog en aangezien dat gezeik met die grondstoffen schaarste zijn de onderdelen zo duur geworden dat hij bijna total loss verklaart zou worden maar met was schuiven en meten en goed gesprek met de schade expert gelukkig gemaakt en ze is weer als nieuw en door een foutje van de materiaal leverancier was er iets budget over voor een Akrapovic carbon slip-on incl carbon hitte schilt en nu lekker de koplamp aan het ombouwen en andere spiegels enz
 

Bijlagen

  • tempImageKzbBSB.png
    tempImageKzbBSB.png
    1,1 MB · Weergaven: 35
Ik heb m nu ruim 2 jaar. Bij 2018. Erg blij mee hoewel het wel wennen was om naked te rijden. Ik rijd overigens zoveel mogelijk binnendoor.
Vond alleen de aan/uit reactie erg slecht. Happerig aan het gas, weet de juiste term niet. Heb hem bij Erwin Druijff af laten stellen. Erg tevreden mee. Inmiddels 15000 km mee gereden. Pilot Power 2ct eronder ben ik tevreden mee na de originele banden. (Had ik hiervoor op mijn Z750 ook)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m nu ruim 2 jaar. Bij 2018. Erg blij mee hoewel het wel wennen was om naked te rijden. Ik rijd overigens zoveel mogelijk binnendoor.
Vond alleen de aan/uit reactie erg slecht. Happerig aan het gas, weet de juiste term niet. Heb hem bij Erwin Druijff af laten stellen. Erg tevreden mee. Inmiddels 15000 km mee gereden. Pilot Power 2ct eronder ben ik tevreden mee na de originele banden. (Had ik hiervoor op mijn Z750 ook)
ik heb nu een bestelling lopen van de booster plug dat helpt ook met aan/uit gas reactie en dat bokkerige met lage snelheid enz
maar krijg hem op zijn vroegst pas tussen kerst en oud op nieuw en met een beetje pech naar nieuwjaar pas
ik heb er nu de conti road attack 3 onder liggen ook prima band
 
Heeft er iemand een quickshifter op zijn Z900 zitten ?
 
Ik niet. Ga ik ook niet gebruiken. Ben ook niet overtuigd dat het goed is voor je bak. Maar daar zijn de meesten het niet met me eens denk ik 👍😂
 
Ik betaal een godsvermogen per maand aan verzekering. Maar dan ben ik wel All Risk en geen eigen risico. Dus als ik ooit wat krijg gaat de prijs niet omhoog met een flinke stap.
@Thomas96 Mag ik vragen hoe je dan verzekerd bent? Wil zelf ook een verzekering afsluiten voor mijn Z800 2016 maar heb nog altijd eigen risico en geen omnium... let me know
 
Waarom zou een quickshifter problemen geven op een moderne bak?

Ik kan de mijne volgende week ophalen, inclusief Translogic quickshifter
 
De z900 heeft zeker een moderne bak, welke vaak wordt geroemd.
In meerdere testen wordt met het grootste gemak opgeschakeld zonder koppeling.
( ook terug geschakeld zelfs zonder koppeling )
Het punt is dat Kawasaki zelf geen QS aanbied voor de z900.
Daardoor vervalt natuurlijk de garantie bij een aftermarket produkt.

Bij andere Kawasaki modellen zit er standaard wèl een QS op, dus het kan makkelijk.
En het zou zomaar kunnen dat er een QS over een half jaartje ineens wèl in de accessoirelijst staat bij Kawasaki.
 
Laatst bewerkt:
De z900 heeft zeker een moderne bak, welke vaak wordt geroemd.
In meerdere testen wordt met het grootste gemak opgeschakeld zonder koppeling.
( ook terug geschakeld zelfs zonder koppeling )
Het punt is dat Kawasaki zelf geen QS aanbied voor de z900.
Daardoor vervalt natuurlijk de garantie bij een aftermarket produkt.

Bij andere Kawasaki modellen zit er standaard wèl een QS op, dus het kan makkelijk.
En het zou zomaar kunnen dat er een QS over een half jaartje ineens wèl in de accessoirelijst staat bij Kawasaki.
De Kawa dealer bij wie ik de Z900 nieuw aangeschaft heb, adviseerde zelfs om een QS te installeren. Ik verwacht dan ook geen problemen met de garantie.
 
De Kawa dealer bij wie ik de Z900 nieuw aangeschaft heb, adviseerde zelfs om een QS te installeren. Ik verwacht dan ook geen problemen met de garantie.
Oke,
en mag ik weten welke dealer ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan