BurgerKing
MF veteraan
- 20 okt 2002
- 9.784
- 5.267
De LC8 hoogpoten afwerkplek, voor de fanboys and girls van de KTM 950, 990, 1050, 1190 en 1290
Werkt volgens sommigen het best in combinatie met:
Maar als je gewoon waar voor geld wil en je geen EU keur huggende LC8 fan bent kan je ook gaan voor:
Informatie:
Na acht succesvolle en volledig uitverkochte delen, hier deel negen over de machtige tweecilinder LC8 motoren van KTM. Alles wat hier niet in staat kan je terugvinden in de eerdere delen.
Deel I KTM 950 SM
Deel II KTM 950 SM en meer lc8 Deel II
Deel III KTM 990 SM en meer LC8 deel III
Deel IV KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
Deel V KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V
Deel VI KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VI
Deel VII KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII
Deel VIII KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner
In het kort:
De eerste incarnatie van de LC8 komt in 2 uitvoeringen, namelijk een asfalt en een offroad versie.
Beide versies hebben weer sub modellen die meer of minder comfort bieden.
En in de loop der jaren is het motorblok ook wat uitgeboord.
De LC8 motoren
In het beginne schiep KTM de 950 modellen en dit was goed.
Door milieu restricties moest KTM wel met injectie motoren komen.
Om dit te compenseren werd het motorblok wat uitgeboord
In antwoord op de te populaire BMW hokken kwam KTM met de overtreffende trap.
Er is nooit genoeg vermogen.
Adventure 1190:
Adventure 1190 R:
En als dat allemaal nog niet genoeg is dan is er nu ook de 1290 Super Adventure, met lekker geen cardan
Te groot, te zwaar, te luxe niet genoeg hardcore....who cares 160pk is gewoon lekkerrrr
En als (voorlopig) laatste toevoeging de 1050
Hier over zijn wereldwijd al heel wat KTM topics volgehuild, te weinig pk, te duur....nou ja, het is een mooie fiets en als de beter gesitueerde A2 rijbewijzers daarmee ook kunnen genieten van deze geweldige LC8, dan is het goed.
In de loop van dit topic hopen we allemaal dat we hier ook de 1290 SMT en SMR kunnen verwelkomen, anders moeten we tot in lengte der dagen met onze 990's blijven rijden.
Modificaties, accessoires en problemen per type
KTM 950/990 Hall Of Wisdom (H.O.W.): OC Hall of Wisdom
KTM fiches modellen tot 2009: ktmpartfinder.com - de beste bron van informatie over ktmpartfinder.
990 SMT
Algemene info en verbruik, met dank aan 1961_Erik: 1961_Erik in "KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topi..."
De verschillende ruitjes: KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
Ombouwen naar sm achterkant: KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
Grotere hugger achterwiel: KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
SM-T met de nodige mods: KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV (inmiddels meer dan alleen maar 990 SMT)
Koffers...: KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
De LC8 rijders :
zen
azumi
zen's verzameling
burgerking
edwin640
toktok
schrijver99
oost_1987
mcs
xr 600sm
ricos
rookie_rm
jacksnake
ouideaux
vino
vonkenboer
lecram
rick-m
streetpete
95717
mosseltje
disco stu
michielvl
willsmt
evil eddie
Danny_S
Theo01
Jabba
johansmt
1961_Erik
Tom_
Greyled
richardhut
marco_kater
Fur1000
madmike80
Kirishima
De nakomelingen
Crazy600
Plofkop
De patatkoning
miquel
vr6piloot
Pandazz
finally
The DanMan
dimitryk
ex LC8 ers
HarryKTM
Geef effe een seintje als:
- je hier niet tussen staat, maar dat wel wil
- je hier wel tussen staat, maar vond dat na je nieuwe pantoffels het tijd werd voor een BMW en dus niet meer hier tussen wil staan, je bent immers te oud voor die onzin
Werkt volgens sommigen het best in combinatie met:
Maar als je gewoon waar voor geld wil en je geen EU keur huggende LC8 fan bent kan je ook gaan voor:
Informatie:
Na acht succesvolle en volledig uitverkochte delen, hier deel negen over de machtige tweecilinder LC8 motoren van KTM. Alles wat hier niet in staat kan je terugvinden in de eerdere delen.
Deel I KTM 950 SM
Deel II KTM 950 SM en meer lc8 Deel II
Deel III KTM 990 SM en meer LC8 deel III
Deel IV KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
Deel V KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V
Deel VI KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VI
Deel VII KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII
Deel VIII KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner
In het kort:
De eerste incarnatie van de LC8 komt in 2 uitvoeringen, namelijk een asfalt en een offroad versie.
Beide versies hebben weer sub modellen die meer of minder comfort bieden.
En in de loop der jaren is het motorblok ook wat uitgeboord.
De LC8 motoren
In het beginne schiep KTM de 950 modellen en dit was goed.
Door milieu restricties moest KTM wel met injectie motoren komen.
Om dit te compenseren werd het motorblok wat uitgeboord
In antwoord op de te populaire BMW hokken kwam KTM met de overtreffende trap.
Er is nooit genoeg vermogen.
Adventure 1190:
Adventure 1190 R:
En als dat allemaal nog niet genoeg is dan is er nu ook de 1290 Super Adventure, met lekker geen cardan
Te groot, te zwaar, te luxe niet genoeg hardcore....who cares 160pk is gewoon lekkerrrr
En als (voorlopig) laatste toevoeging de 1050
Hier over zijn wereldwijd al heel wat KTM topics volgehuild, te weinig pk, te duur....nou ja, het is een mooie fiets en als de beter gesitueerde A2 rijbewijzers daarmee ook kunnen genieten van deze geweldige LC8, dan is het goed.
In de loop van dit topic hopen we allemaal dat we hier ook de 1290 SMT en SMR kunnen verwelkomen, anders moeten we tot in lengte der dagen met onze 990's blijven rijden.
Modificaties, accessoires en problemen per type
KTM 950/990 Hall Of Wisdom (H.O.W.): OC Hall of Wisdom
KTM fiches modellen tot 2009: ktmpartfinder.com - de beste bron van informatie over ktmpartfinder.
990 SMT
Algemene info en verbruik, met dank aan 1961_Erik: 1961_Erik in "KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topi..."
De verschillende ruitjes: KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
Ombouwen naar sm achterkant: KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
Grotere hugger achterwiel: KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
SM-T met de nodige mods: KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV (inmiddels meer dan alleen maar 990 SMT)
Koffers...: KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
De LC8 rijders :
zen
azumi
zen's verzameling
burgerking
edwin640
toktok
schrijver99
oost_1987
mcs
xr 600sm
ricos
rookie_rm
jacksnake
ouideaux
vino
vonkenboer
lecram
rick-m
streetpete
95717
mosseltje
disco stu
michielvl
willsmt
evil eddie
Danny_S
Theo01
Jabba
johansmt
1961_Erik
Tom_
Greyled
richardhut
marco_kater
Fur1000
madmike80
Kirishima
De nakomelingen
Crazy600
Plofkop
De patatkoning
miquel
vr6piloot
Pandazz
finally
The DanMan
dimitryk
ex LC8 ers
HarryKTM
Geef effe een seintje als:
- je hier niet tussen staat, maar dat wel wil
- je hier wel tussen staat, maar vond dat na je nieuwe pantoffels het tijd werd voor een BMW en dus niet meer hier tussen wil staan, je bent immers te oud voor die onzin
Laatst bewerkt: