De nieuwe Yamaha Xmax 300

Hoi. Ben zelf ook in t bezit van een xmax 300 met t comfortzadel. Vind t zelf lekkerder zitten als t orginele zadel. Lekkerder in de rug,en heb t gevoel iets hoger en wat verder naar achter te zitten.. Ook zit er handvatverwarming en heb de navigatiesteun en foot panel inmiddels gemonteerd. Binnenkort nog de sissybar erop,en waarschijnlijk een andere uitlaat. Gebruik hem voor woonwerk en in de weekenden.. Mvgr ger
 
Een hobby mag wat kosten vind ik,maar staan inderdaad goed kwa looks.. Net zoals de orginele handvatverwarming,kost wat maar staat beter als zo een kastje ernaast. Nu heb ik die erbij gepraat net als de navigatiesteun bij de aanschaf,dus dat scheelde weer.
 
Vandaag de sissybar besteld,iemand bekend met t monteren ervan. Even een foto van de mijne proberen te plaatsen erbij
20180916_125746.jpg
 
@Scooterbulletje:
Mooie kleur dat brons en die zilveren zijpanelen passen er ook heel mooi bij. Jammer dat je dat op de grijze scooter niet kan krijgen.
Plaats je nog eens een fotootje van die foot panels als je wilt :-)
 
Is er iemand die mij met zekerheid kan zeggen of deze remhendelbeschermers van onze Chinese vrienden passen op de X Max 300 ?? Die inbouwhuls kan je niet gebruiken toch ?? Zou die huls verwijderbaar zijn zodat je de originele inbusbout kan gebruiken ??

Universele 7/8 "22mm Motorcycle Stuur Rem Koppeling Hevels Protector Guard Voor YAMAHA X MAX X MAX XMAX 250 400 XMAX250 XMAX400 in Universele 7/8 "22mm Motorcycle Stuur Rem Koppeling Hevels Protector Guard Voor YAMAHA X-MAX X MAX XMAX 250 400 XMAX250 XMAX400 van Sier covers& lijstwerk op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
Heeft er iemand ervaring met t plaatsen van een ander hoger scherm. Kan aan een puig licht getint touringscherm komen ervoor. Is 13 cm hoger als t orgineel en iets breder.. Mijn sissybar komt volgende binnen,en ga zaterdag gemonteerd worden.
 
Weet zo even niet of jij iets hebt aan mijn advies, maar heb verleden jaar zelf een hogere Puig ruit gemonteerd op een Yamaha Xmax250.
Wel een iets ander model dan de Xmax300, maar kan je zeggen dat het mij vele malen beter beviel dan de originele ruit.
Ik vond het de centen dik waard en reed er voornamelijk woon/werk snelwegritten mee.
Maar het zal er ook aan liggen hoe lang je bent.
Als jij bijvoorbeeld langer dan 1 meter 88 bent, dan weet ik niet of een hogere ruit veel verbetering oplevert.
Succes met je keuze.
Vr Gr
 
Hoi dylan. Bedankt voor je reactie. Ben zelf 1.87. Gebruik de scooter ook voor woonwerk t hele jaar 50km snelweg per dag.. Behalve met gladheid dan. Misschien is t iets voor in de winter,en zomers even t orgineel scherm terug erop. Heb nu t orgineel scherm in de hoogste stand staan,maar als ik t puig in de laagste stand monteer kom ie 8 cm hoger als nu. Vind t wel belangrijk dat ik er nog overheen kan kijken met regen.
 
Hoi Scooterbulletje.
Jij bent helemaal duidelijk en ook ik gebruikte mijn voorhene Xmax250 voor woon/werk 100km per dag. ( 50 heen en 50 terug )
Vind het zelf ook prettiger als ik over het scherm heen kan kijken.
Wellicht gaat er nog iemand anders reageren die al wel ervaring heeft met een hogere Puig ruit op zijn/haar Xmax300.
Zelf heb ik de originele ruit nog op mijn Xmax400 gelaten.
Die staat wel in de hoogste stand en met mijn lengte van 1 meter 83 gaat dat net goed.
Aanvankelijk heb ik in den beginnen mijn Xmax400 gebruikt als woon/werk buffel.
Maar na de 5000km op de teller gepasseerd te zijn vond ik het eigenlijk toch wel zonde van zo'n machine.
Rijd voor woon/werk jaarlijks 25.000km en dan gaat het wel erg rap voor zo'n mooie machine die ik nieuw heb aangekocht.
Dus korte tijd terug besloten om het woon/werk toch maar te gaan doen met een ouwe bes.
Het is toen een Honda Deauville 700 geworden die het verrassend goed doet.
De Xmax400 gaat dan geen winterfiets worden om in de pekel mee te rijden.
Daarvoor zet ik die ouwe Honda Deauville wel in.
Over mijn Xmax400 niets dan lof.
Staat inmiddels bijna 6000km op de teller en ze voldoet helemaal naar wens.
Verleden weekend nog een flinke lange rit mee gemaakt en het is en blijft een genot om mee rond te rijden.
De Xmax300 zal er zekers niet voor onderdoen.
Ik hoop dat jij er veel veilige kilometers mee gaat maken.
Het blijven prettige en zorgeloze machines die motorscooters.
Vr Gr
 
Hoi dylan. Had hiervoor een kawasaki klv 1000 en een yamaha xmax 250 aangeschaft voor woonwerk voor dezelfde reden als jij.. Die beviel eigenlijk zo goed dat ik besloten had om ze beide in te ruilen voor een 300cc. Heb er geen moment spijt van gehad. Mvgr ger
 
Ik was het gebulder beu met het originele scherm, door een hoger scherm te monteren zou ik er niet meer overheen kunnen kijken en dat wou ik niet. Sportscherm opgezet en weg was het gebulder. Wel meer wind op de borst maar ik rij toch nooit sneller dan 90km per uur.
 
Hoop dat ik morgen op tyd klaar ben met me werk,rij dan even langs de zaak voor de montage van t puigscherm. Mag er even mee proefrijden ook om te kijken of t bevalt. Ben benieuwd..
 
Vorige week toen ik bij Rotterdam reed dacht ik, is er een club voor Xmax rijders in Nederland. Na enig zoeken niets gevonden, wel jammer want ik denk dat we zo veel meer leuke dingen zouden kunnen doen. Kom overigens genoeg Xmax-en tegen dus daar kan het niet aan liggen...en nee ik ga er geen eentje beginnen. Maar klopt het dat er niets voor Yamaha Xmax rijders is?
 
Heb zelf onlangs een proefrit gemaakt op de X-Max 300 en dat beviel me echt wel. De enige opmerkingen waren de iets te harde vering, stond op stand 3 afgesteld en het minder agressief remmen dan ik gewoon ben. Voor de rest, prima machine voor zowel in de stad als op de autostrade. Knap verbruik had die test machine ook, 3.3 L/100km.

Nu vroeg ik me af of de X-Max 400 misschien beter is. In die zin, betere remmen vooraan en iets meer vermogen. Kan zijn dat het grotere vermogen totaal niet merkbaar is op de 400 gezien hij 31kg meer weegt dan de 300.

Kunnen jullie even zeggen waarom je voor de 300 of 400 bent gegaan? PS: een X-Max club zou wel tof zijn 😊
 
Hoi allemaal,

Zal me even voorstellen als ook een nieuwe yamaha x max 300 eigenaar. (Sinds vorige week) Na veel testverslagen gelezen te hebben toch het besluit genomen om mijn Kawasaki ninja in te ruilen tegen een x max 300. De reden hiervoor is dat ik voornamelijk woon werk verkeer rij. In dat opzicht is het voor mij een logische keuze geweest. Allereerst proef gereden op een x max 400 (met een j costa vario en een sportuitlaat) en later op de xmax 300. De keuze was voor mij erg snel gemaakt want ik merkte meteen dat de 300 een stuk wendbaarder en lichter was. Vervolgens las ik ook nog dat hij een stuk meer grondspeling had tov de 400 en dat was de reden dat ik voor de 300 bent gegaan. Ook kwa acceleratie merkte ik persoonlijk weinig verschil ondanks de aanpassingen bij de 400. Het enige dat ik wel beter vond waren de dubbele schijfremmen. Ik heb er inmiddels een 350 km op staan en die zijn erg goed bevallen!

Gr. Nick
 
Terug
Bovenaan Onderaan