De "nieuwe"

Boudtje

Die hard MF'er
27 dec 2008
386
0
Maastricht
Hallo allemaal......!
Met veel pijn en moeite EN een hele hoop hulp van mijn vrouw ben ik eindelijk zover dat ik ook een berichtje kan plaatsen.....!!!!
Ik wil niet zeggen dat ik een complete "digibeet" ben maar de pc heeft nog zeer veel geheimen voor mij.......
Met dit gegeven is het dan ook voor mij erg moeilijk geweest om hier in te loggen!!
Het lijkt wel of deze site heel moeilijk te bereiken is voor iemand zoals ik.....!!!
Het zal waarschijnlijk niet zo zijn, maar zo'n gevoel kreeg ik er toch bij....
Goed, desalnietemin ben ik er nu toch opgekomen en ik ben ook van plan om dagelijks cq. wekelijks mij te bemoeien met enkele discussies voorzover ik mij daarin kan vinden natuurlijk én waar ik een duidelijke mening over heb....
Niet bang worden hoor! Ik ben niet zo iemand die tegen alles en iedereen aan begint te schoppen, maar een leuke en intresante discussie is altijd erg ....... leerzaam(?)

Maar ik zal mij eerst even voorstellen:
Ik ben Boudewijn, en waarschijnlijk is mijn inlognaam hetzefde of een verbastering daarvan (boudtje?) Ik ben (al!!!!) 46 en heb na enkele jaren (15!!) eindelik weer een "brommertje" gekocht. De Soes is uit 96 en ziet er eigenlijk als nieuw uit! Het enigste wat er aan schorte was ( dacht ik....) een kale achterband. Dat was dan ook de reden dat hij zo de bocht "in viel". Dat, en de KOU toen ik proefreed deed mij besluiten om NIET verder te kijken en ter goeder trouw de koop af te sluiten.
Een paar dagen later ben ik toch maar naar een motorhuis gereden om te vragen wat het zou kosten om die band te vervangen en of de goede man eventjes vlug, zo op het oog een inspectie zou willen uitvoeren. dat deed de goede man dus ook en al snel kwam ik erachter dat......jawel een grote FOUT had gemaakt om deze machine te kopen.....!!! Om te beginnen was niet alleen de achterband kaal maar ook de voorband voldeed niet meer aan de minimale eisen! Het balhoofdlager was stuk als ook de voorwiellagers!!!! Dit plus een grote beurt zou de kosten brengen op een goede 1000 euro....!!!!!
Na dit "leuke" bericht te hebben aangehoord ben ik dus zeer gedesillisioneerd naar huis gereden en gewacht tot ik weer een beetje was bijgekomen van de schrik.... Daarna heb ik de vorige eigenaar maar opgebeld om hen om uitleg te vragen. Zijn antwoord was dat de machine één jaar had stilgestaan en was bedoeld voor zijn dochter maar door omstandigheden....ens. enz enz..!!Afijn, ik kreeg van hem een telefoonnummer van "zijn" monteur en die zo mij wel "matsen". Hij zou eerst even bellen en dan zou ik, na een half uurtje, hem ook moeten bellen. Zo gezegt zo gedaan en ik kreeg een man aan de telefoon die zo op het eerste gehoor best heel veel verstand an motoren had....! Ik vertelde wat er allemaal aan was en wat de kosten waren die ik zou moeten betalen. Hij vertelde mij dat ik de dag erna moest terugbellen, dan zou hij voor mij het precise bedrag weten. De dag erna belde ik hem terug en ik kreeg te horen dat ik voor 465 euro klaar zou zijn.....Alwaar een heeeeeel ander bedrag dan wat ik in die andere motoshop te horen kreeg, nietwaar? Mijn "brommertje" is momenteel nog steeds bij die man wat ook lochies is want tussen de feest dagen is het moeilijk aan onderdelen te komen. Het maak mij niet zo veel uit hoor dat hij nog niet klaar is want als ik zo naar buiten kijk en zie dat er 's middags om 14.00 uur nóg altijd de rijp van de vorige nacht ligt op de daken is het voor mij toch een teken dat het op de motor absoluut niet fijn toeven is!!!!!!

Nou dat was in het kort hoe het e.e.a. tot stand is gekomen. Ik hoop dat ik op deze site een hoop kan leren, qua techniek dan en dat er leuke contacten uit voor komen..... Ik verheug mij er al op....Net zo zeer dat het eindelijk weer een beetje warmer gaat worden zodat ik eindelijk, na zo veel jaren, weer lekker kan gaan toeren in de Ardennen, Schwarzwald, Sauerland en de Dalsace.........
 
:W Boudewijn
full
:] mooi verhaal *O* Als je een icoon wilt of resizen, even hier vragen 8-)

full
 
groete oet mestreech !!! ik kan je rosa-motoren in eijsden aanraden, nergens zijn ze zo eerlijk, bekwaam enz enz als daar. echt een zaak voor en door motorrijders. eerlijk gezegd was ik van zn leven niet naar die oplichter zn monteur gegaan........tja als je particulier gaat kopen is het altijd verstandig om iemand mee te nemen die enige kennis van zaken heeft maar waarschijnlijk ben je daar nu (op een vervelende manier) wel zelf achter gekomen....en veel vragen stellen aan de verkoper kost ook niets.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan