Donkervoort vs GSX-F : 1-0

Theunie

MF veteraan
8 feb 2007
1.139
117
midden-Limburg
Stond eergisteren rechts aan een stoplicht voor linksaf te buigen de autoweg op.
Links naast me stond een Donkervoortachtig geval met 2 kerels erin.
Powered by audi stond er op dat ding.
Ik kijk die 2 kerels aan,beiden knikten naar me,ik knikte terug.
Ik denk nog nu gaan we lachen.
Er werd idd gelachen,maar niet door mij....
Het licht ging op groen,we vertrekken gelijktijdig,maar direct na die bocht naar links ligt ie al 50 meter op me voor.
Met de grootste pijn en moeite kon ik op gelijke afstand met hem blijven maar bij 200 op de teller heb ik maar opgegeven.
Nu weet ik ook dat de GSX-F geen sportmotor is maar dat dat ding zo hard liep had ik echt niet verwacht.
Iemand anders ook een keer een dergelijke ervaring gehad?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me sterk dat die auto je eruit pingelt....
Ik heb velen soorten tegenover me gehad er is er geen die me eruit getrokken of door de bocht bijgehouden heb tot nu toe.
Van sjonnie golfjes tot impreza`s
 
Lijkt me sterk dat die auto je eruit pingelt....
Ik heb velen soorten tegenover me gehad er is er geen die me eruit getrokken of door de bocht bijgehouden heb tot nu toe.
Van sjonnie golfjes tot impreza`s


Ik heb het even opgezocht.
Dat ding heeft 250 pk bij een gewicht van 400 kg.
Met een gixxer 1000 blijf je hem wel voor.........
 
Ik heb het even opgezocht.
Dat ding heeft 250 pk bij een gewicht van 400 kg.
Met een gixxer 1000 blijf je hem wel voor.........
:Y :Y

Een maatje van mij + ikke (beiden met GSXR 1000) zaten in de Alpen achter 2 duitse Donkervoorts aan, maar die konden we best wel makkelijk hebben.

en het mooie is, het is nog gefilmd ook.
zie hier
En dan staat het stukje met de Donkervoorts op het eind van het filmpje.

Niettemin zijn het wel gave wagentjes!!
 
Laatst bewerkt:
.
Iemand anders ook een keer een dergelijke ervaring gehad?

Hmz... soortgelijke ervaring vorig jaar gehad, dit keer tegen een nieuwe 911. Ik had tot en met 200 km/u niet veel moeite om 'm met mijn GSX750F (oud type) bij te houden, daarna heb ik 'm maar laten gaan. Of ik 'm voorbij kon komen? Nee, denk het niet, dat ding trok vanaf 150 loeihard. Wel leuk, maar slecht voor mijn rijbewijs 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ach het voorblijven is het probleem niet zo. Alleen boven de 240+ trekt zo'n auto best aardig door en zit je motor tegen z'n einde. Maar ja, een 100/150pk tov auto's met +400 pk...


 
Terug
Bovenaan Onderaan