DR350s Olie meetstok

DR Piet

Die hard MF'er
11 feb 2007
495
0
Goedemiddag dames&heren motorrijders,

Ik heb mijzelf zojuist geregistreerd en ben dan ook nieuw hier, alvorens tot de vraagstelling over te gaan even een korte inleiding tot mijzelf,
Ik ben een 21 jarige jongeman woonachtig in Winkel, ergens in Noord-holland en heb sinds een maand of twee mijn rijbewijs. Vrijwel direct na het behalen van het roze... pasje mijn eigen brommertje aangeschaft met de bedoeling deze te prepareren voor de lente/zomerse dagen.


Mijn situatie;
Mijn DR was bij aanschaf uitgerust met een korte RR thermometer zoals de tweede in dit plaatje. Deze thermometer kwam dus helemaal niet in contact met de olie.
10034142-10034156_870_FR_02.JPG

Ik heb het staafje verlengt tot 160mm doormiddel van een koperen buisje wat ik er gedeeltelijk overheen heb geschoven en vastgesoldeerd/geklemd (geen idee of soldeer hecht op RVS, maar in iedergeval is het pijpje gaan klemmen nadat de temperatuur vereffend was)
Ik heb hem deze lengte gegeven omdat louis.de een vergelijkbare thermometer voor de DR350 levert welke ook 160mm lang is.

Ik vraag mij nu alleen nog af wat de afmetingen van de originele meetstok zijn (op welke afstand de high/low streepjes zich bevinden ten opzichte van de onderkant van het schroefdraad)
Zou iemand, al dan niet zelf eigenaar van een DR350, mij dit kunnen vertellen? Het is toch wel erg handig dit te weten alvorens mijn olie te vervangen.

Bij voorbaat dank,

[Edit]
Oh, en zijn er eventuele bezwaren tegen de manier waarop ik mijn thermometer heb verlengt? Kan het kwaad?
[/Edit]
 
Laatst bewerkt:
Hallo dr piet, een goede keus een suzuki dr 350 ,ik heb de maten van de peil stok en deze is 155 mm, en de laag en hoog ligt tussen de 148 en de 128 mm.de peil stok is geklemd in een schroefdop en deze maat is 18 mm gerekend van af de raak vlak op het frame . ik hoop dat je hier iets aan hebt, kijk eens op ebay hier worden veel onderdelen van een dr aangeboden. voor meer vragen mail me maar.
 
Laatst bewerkt:
Hey Klaver, dit is precies wat ik wilde weten.
Wat denk je ervan als ik mijn thermometertje weer een beetje inkort tot de lengte in het plaatje aangegeven?

Dan ligt het uiteinde precies tussen het minimum en het maximum in. Hierdoor zou dit stokje als waarschuwing kunnen dienen doormiddel van het schijnbaar niet op temperatuur komen van de olie wanneer het niveau aan de lage kant is.

In ieder geval, hartelijk dank voor de moeite.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan