dr500 overmaat zuiger

Dennis-BE

MF veteraan
3 okt 2008
1.021
2
gent
Voor een vriend ben ik een dr500 motor(blok) aan het opknappen.
Daarvoor ben ik op zoek naar een deftige overmaat zuiger om aan het bedrijf te geven die de cilinder gaat boren maar nergens vind ik iets.

Kent iemand een adres waar ze dit nog zouden verkopen? Ik heb op de sites van vertex, proX, yoshimura, wiseco en dergelijke niks gevonden en de dealers bij mij in de buurt kunnen of willen deze ook niet bestellen.

Het is dus voor een DR500 uit 1982.

Alvast bedankt!
 
Mischien zijn er clubs/fora te vinden waar dit reeds is besproken?
vaak is er een zuiger te vinden met dezelfde afmetingen van een ander model of fabrikant die wel gewoon past, en beter te vinden is.
 
cmsnl of wemoto?
Gek dat de plaatselijke suzuki dealer je niet wil bestellen :/ Ik bestel regelmatig stukken bij mijn suzuki dealer..
 
Cmsnl heeft wel nog een 0.50 overmaat zuiger maar volgens hun site geen overmaat zuigerveren,wat je kan doen is contact met hun opnemen en vragen of het geen complete zuigerkit is,want ik heb bij Suzuki wel vaker meegemaakt dat op het onderdeel plaatje alles apart staat afgebeeld ,maar het achteraf toch een complete set was.Een andere optie is Nimag bellen en vragen of hun een oplossing weten.Soms is het namelijk mogelijk het in Japan te bestellen.
Onderdeel lijst, Suzuki DR500 parts: order genuine spare parts online at CMSNL
Pietparts http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...ts.nl/&usg=AFQjCNFqKfXAJCc0rJjAYJAkYqlLcZDJEQ heeft volgens de onderdeellijst nog een complete 2e overmaat ,onderdeel nummer
12111-37401-100 .Als dat inderdaad een complete kit is dan is die 2 overmaat bij CMSNL
dat ook,dus even bellen naar hun of dat zo is.CMSNL onderdeelnummer is 1211137401050
 
Laatst bewerkt:
Het zal waarschijnlijk buiten budget zijn, maar een bedrijf als Mahle of Wiseco zal toch wel een zuiger kunnen leveren? Een zuiger van een Suzuki chopper met dezelfde boring/slag?
 
ik ben dezelfde zoektocht begonnen naar de eerste overmaat, (1211137401050) bovengenoemde bedrijven ben ik ook al afgegaan. Dennis heb jij er al een gevonden? of heeft iemand nog nuttige tips.

bvd
 
ik ben dezelfde zoektocht begonnen naar de eerste overmaat, (1211137401050) bovengenoemde bedrijven ben ik ook al afgegaan. Dennis heb jij er al een gevonden? of heeft iemand nog nuttige tips.

bvd

Als ik het onderdeelnummer google kom ik direct bij cmsnl... Zuiger kan je bestellen voor 121 euro.
 
Overmaat?
Is het zoeken naar een andere, goede standaard zuiger + cilinder niet een gemakkelijker zoektocht?
Misschien een compleet blok?

Wat zijn trouwens redelijke prijzen voor 'n overmaatse zuiger+veren?
 
Die Japanse eenpitters moeten na 30, 40.000 opgeboord worden, dat is normale slijtage. De kans dat je een goed gebruikt blok vindt is vrij klein. Bovendien is toch de leukste en netste manier. Netjes alles weer binnen specs brengen, dan kun je weer tijden vooruit.
 
Overmaat?
Is het zoeken naar een andere, goede standaard zuiger + cilinder niet een gemakkelijker zoektocht?
Misschien een compleet blok?

Wat zijn trouwens redelijke prijzen voor 'n overmaatse zuiger+veren?
Ik heb ongeveer 90euro per zuiger inclusief zuigerveren voor mijn suzuki gt250 betaald (origineel suzuki).
Zuiger bestellen en cilinder laten boren en honen is toch helemaal niet zo veel werk... :)
 
Verbussen en stdmaat erin een optie?

Van het internet:
Recieved some info from helpful people on the old forum that XR500 piston 79/82 is the piston to use, as has same size pin and deck height and can get wiseco Hi Comp, plus std XR is all ready 1mm o/s from DR so big bore options aplenty.
If anyone would like to share any info, I would like to listen and learn.

Zul je moeten vergelijken/verifiëren.
 
Laatst bewerkt:
@gassen: het is lastig om online de exacte maten bij de zuigers te vinden (om te kunnen verifieren) maar, ga er toch nog even achteraan. ondertussen ook maar proberen te kopen op ebay (188 dollar) maar herkend de creditcard niet dus dat word hem nu even niet. Als iemand ondertussen nog een adresje weet in europa graag :)
 
sorry voor de veel te late reactie maar ik heb ondanks het vele zoeken nog steeds geen geschikte zuiger gevonden helaas...
Alle hulp is nog steeds welkom.
Via ebay bestel ik liever geen zuigers waarvan ik dan niet 100% zeker weet of het gaat passen ofzo.

Ik hoopte een oude dealer te vinden die dergelijke zaken op stock heeft maar het wordt blijkbaar moeilijker dan gedacht...
 
ik heb op ebay besteld laat mijn cilinder ook pas uitboren als de zuiger binnen is ivm (100% zekerheid passen). Heb nog gekeken naar andere zuigers die eventueel zouden passen maar het hangt van vele factoren af die moeilijk zijn te verifieren als je de spullen niet in je handen hebt.

ik laat weten of het spul uit amerika past en op hoeveel je uitkomt qua kosten. duurd nog 2 weken. succes
 
@ Dennis En bij welke dealers in je buurt ben je dan geweest?
Vind het vreemd dat ze je niet willen verder helpen..
Ben bij Suzuki motorsprint te Leuven en Motorservice Mike, beide officiële Suzuki dealers steeds heel goed verder geholpen met het bestellen van onderdelen.
Lijkt me straf dat het niet meer op stock is..
 
Voor de mensen die het onderwerp nog volgen

De onderdelen uit de vs zijn keurig binnen gekomen. AL met al kwam ik wel op 230 euro kosten voor de zuiger door de invoerkosten ed, dus wel aan de prijzige kant.

Nu wilde ik verder met het blok kom ik er na goed schoonmaken achter dat de nieuwe kop die ik niet voor weinig geld bij roukama had gehaald een scheurtje heeft. Ze waren jammergenoeg niet symphatiek genoeg om een nieuwe te scoren of het verlies te delen. Kent iemand toevallig een soortgelijke motorsloop waar ik volgende keer heen kan?

Nu dus ook maar een kop uit de vs laten komen. Het is vreemd dat er zo weinig voor deze blokken word aangeboden aan deze kant van het water. Nou ja cilinder is opgeboord en zuiger zit er mooi in dus we kunnen bijna weer.
 
Nu dus ook maar een kop uit de vs laten komen. Het is vreemd dat er zo weinig voor deze blokken word aangeboden aan deze kant van het water. Nou ja cilinder is opgeboord en zuiger zit er mooi in dus we kunnen bijna weer.

Zo vreemd is dat niet. All-roads, off-roads en scramblers zijn in de US veel populairder dan hier, het was dé afzetmarkt voor de japanners.
 
Voor de mensen die het onderwerp nog volgen

De onderdelen uit de vs zijn keurig binnen gekomen. AL met al kwam ik wel op 230 euro kosten voor de zuiger door de invoerkosten ed, dus wel aan de prijzige kant.

Nu wilde ik verder met het blok kom ik er na goed schoonmaken achter dat de nieuwe kop die ik niet voor weinig geld bij roukama had gehaald een scheurtje heeft. Ze waren jammergenoeg niet symphatiek genoeg om een nieuwe te scoren of het verlies te delen. Kent iemand toevallig een soortgelijke motorsloop waar ik volgende keer heen kan?

Nu dus ook maar een kop uit de vs laten komen. Het is vreemd dat er zo weinig voor deze blokken word aangeboden aan deze kant van het water. Nou ja cilinder is opgeboord en zuiger zit er mooi in dus we kunnen bijna weer.

Joost woesthoff
Offroad center Vaassen
Daar maak je een redelijke kans. Offroad center heeft ook een hoop kennis in huis. Een belletje is zo gepleegd tenslotte.
 
Ik denk dat ik eventueel ook nog aan een kop kan geraken !
Pb me anders eens

ik heb me eventjes niet bezig gehouden met de zuiger maar de schoonvader van mijn broer werkt bij Suzuki (motoren) dus dit komt waarschijnlijk helemaal goed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan