dunlop qualifier goede sport band????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happy Eddie

Die hard MF'er
17 mei 2007
708
0
kartonnen doos
Goede avond alle,

Ik zit met een dillema, weet namelijk niet wat ik moet kiezen:

de dunlop qualifier of de metzeler sportec m3???


Ik rij zelf een fireblade sc33 van 1996 16inch voorwiel.


Help me aub aub. wat zijn jullie ervaringen betreffende deze banden???


alvast bedankt
happy
 
Heb de metzeler's op m'n fiets gehad voordat ik naar pilot powers ging. Vond het wel aardige banden en heb er verder nooit vervelende momenten mee gehad. Maar denk dat de qualifier toch een stukje beter is, helaas heb ik daar geen ervaring mee.

De pirelli diablo is ook leverbaar in 130/60/16 trouwens, was een jaar of wat terug een van de beste banden maar weet niet hoe die het vandaag de dag doet? Mischien ook eens naar kijken?
 
Laatst bewerkt:
Rij een paar jaar met de Dunlop. Een sterk voordeel vind ik de neutraliteit; met de meeste sportbanden "val" je de bocht in, met de Dunlop niet. De grip is voldoende voor op de openbare weg (b.v. geen schaamranden), en gaat redelijk kang mee.
 
Ik heb deze banden ook onder mijn blade gehad en ze bevielen wel oké. Ze warmen snel op en hebben grip genoeg voor 99% van de rijders onder ons. In de tests kwam hij er niet zo super uit maar ik heb nooit een minpunt kunnen ontdekken. Ook in de regen heb ik geen rare dingen met de band meegemaakt.

Lekker doen lijkt me. Ik ga voor de volgende set voor de Pirelli Diablo's. Ik ga maar eens verder kijken dan mijn neus lang is.


P.s. Bridgestone komt in maart met de BT016. Deze zal ook in 16" geleverd worden.


Succes!

Check anders dit forum even voor meer info omtrent banden voor de blade....

CBR 900RR rubber
 
:?

Dus, als je Qualifiers monteerd heb je geen schaamranden....

Ja ja...

Jonge...jonge...jonge....

De banden geven zoveel vertrouwen op de openbare weg, en bieden zoveel grip dat je zonder problemen de schaamranden er af rijd, zonder ook maar één moment het gevoel te krijgen dat je de controle verliest.

Niet geschikt voor op het circuit, worden te heet en gaan te snel glijden.
 
Dit gehaald van http://www.fastbike.nl/motorartikelen/nieuwe-battlax-bt-016-hypersportband.html

Nieuwe Battlax BT-016 hypersportband
Geschreven door Bart Verhoeven


Bridgestone heeft de Battlax BT-016 geïntroduceerd, een geavanceerde hypersportband die voor het eerst te zien was op de EICMA 2007 in Milaan. De band is speciaal ontworpen voor optimale sportieve prestaties. Voor rijders die een passie hebben voor sportbikes en willen genieten van de ongekende grip die de MotoGP multi-layer compound technology van Bridgestone biedt.

Vergeleken met de te vervangen BT-014 kent de nieuwe BT-016 een enorm verbeterde handling onder alle omstandigheden - een merkbaar beter contactgevoel, feedback, stabiliteit en grip - en biedt daarbij een langere levensduur.

Optimale grip dankzij MotoGP compound technology

Bridgestone combineert geavanceerde MotoGP constructietechnologie met de nieuwste multi-compound technology voor de ontwikkeling van een sportband die optimale grip levert bij het remmen, in bochten en tijdens het accelereren.

De voorband heeft een nieuwe 3-Layer Compound (3LC): de middelste compound voor lineaire handling en verbeterde slijtvastheid en schouder-compounds voor meer grip en een beter wegcontact.

De achterband is voorzien van de nieuwe 5-Layer Compound (5LC) technologie van Bridgestone, een primeur voor straat-banden. De compound in het midden zorgt voor optimale stabiliteit en langere levensduur. De compound daarnaast garandeert optimale vermogensoverdracht en sterke tractie op de weg. De buitenste compound aan de rand zorgt voor enorme grip aan de zijkanten en een perfecte controle, zelfs bij extreem plat gaan in de bochten. Alsof u op rails rijdt!

Sterk verbeterde handling

De karkascontructie van zowel de voor- als de achterband is gebaseerd op Bridgestone's gerenommeerde HTSPC-platform (High Tensile Super Penetrated Cord) gecombineerd met een stalen Mono Spiral Belt. Deze constructie zorgt voor een verbeterde slide control in bochten en een uitstekende schokdemping. Door de verhoogde stijfheid bij belasting zijn het wegcontact en de stabiliteit ook bij zeer hoge snelheden optimaal.

Het midden van het loopvlak van de voorband heeft S-vormige, kruislingse diagonale groeven voor soepele handling, veel feedback en uitstekende prestaties onder natte weersomstandigheden. Het loopvlak van de achterband heeft L-vormige groeven zonder kruislingse groeven in het midden, voor sterkere tractie en een lager geluidsniveau. Dit is vooral merkbaar bij snelheden tussen de 80 en 110 km/u. Beide profielen leveren een geweldige hoeveelheid grip, niet in de laatste plaats door een land-sea verhouding van 6%, beduidend lager dan de 11% van de BT-014.

Meer eerste montage

Motorfabrikanten zijn duidelijk onder de indruk van de nieuwe hypersportband van Bridgestone. De Battlax BT-016 is nu reeds gekozen als eerste montage voor toonaangevende modellen van 2008, waaronder de Yamaha YZF-R6 en Suzuki GSX-R 600 en GSX-R 750.
 
qualifiers zijn prima banden zeker onder een blade met 16# voorwiel, zijn lekker neutraal en sturen lekker precies.
Slijten doen ze wel maar dat is ook wel normaal voor een sportband.
Echt geschikt voor het circuit zijn ze niet als je op assen onder de 1.55min. wil gaan rijden, maar tot die tijd gaat het wel prima, maar dat geld ook voor alle andere straat sportbanden.
Wat die tijden betreft spreek ik uit ervaring op een cbr600 op assen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan