dyno kit of custommapping?

Happy Eddie

Die hard MF'er
17 mei 2007
708
0
kartonnen doos
Ik heb een fireblade uit 1996. Hij is helemaal orgineel alleen zit er een viper demper op.

Ik zit er nu over te denken om aan het einde van het seizoen een dynokit of custommapping te laten plaatsen op me blade.

Zelf woon ik in de omgeving van nijmegen.

Weet iemand waar ik het beste terrecht kan en wat ik het beste kan doen??

Liefst geef ik natuurlijk zo min mogelijk geld uit, maar het moet wel goed en professioneel gedaan worden.

Wat is het verschil tussen een dynokit en custommapping?


Alvast enorm bedankt voor jullie reacties. :} :} :}
 
Dynojetten doe je als je carburators hebt, en custom-mappen doe je als je een injectie motor hebt.

Ok bedankt daar heb ik zeker al wat aan. Maar waar kan ik dan het beste een dynojet laten doen? Weet jij evt goede adressen daarvoor? Kan het natuurlijk ook los kopen maar moet altijd nog ingebouwd worden. Dus is het het makkelijkst om het te kopen waar ze het ookgelijk in bouwen.

Alvast bedankt
 
Ok bedankt daar heb ik zeker al wat aan. Maar waar kan ik dan het beste een dynojet laten doen? Weet jij evt goede adressen daarvoor? Kan het natuurlijk ook los kopen maar moet altijd nog ingebouwd worden. Dus is het het makkelijkst om het te kopen waar ze het ookgelijk in bouwen.

Alvast bedankt

Ik weet niet wie er in de buurt van nijmegen zit, ik kan het wel voor je doen, maar dat is toch een fiks stukje rijden.......
Misschien dat je ook de overweging kunt nemen om gelijk een K&N filter erin te zetten, kost wel wat meer, maar dan issie ook gelijk goed.
Oh ja, goedkoop én goed gaat helaas niet vaak samen........., als het goed moet, zit er vaak ook wat meer werk in, daardoor wordt het helaas ook duurder.
Je kunt ook bedrijven zoeken die een "vaste prijs" hanteren, maar het nadeel daarvan kán zijn dat je motor binnen een tijdsbestek klaar moet zijn, de finetuning kan dan wel eens achterwege gelaten worden..........
 
Ik weet niet wie er in de buurt van nijmegen zit, ik kan het wel voor je doen, maar dat is toch een fiks stukje rijden.......
Misschien dat je ook de overweging kunt nemen om gelijk een K&N filter erin te zetten, kost wel wat meer, maar dan issie ook gelijk goed.
Oh ja, goedkoop én goed gaat helaas niet vaak samen........., als het goed moet, zit er vaak ook wat meer werk in, daardoor wordt het helaas ook duurder.
Je kunt ook bedrijven zoeken die een "vaste prijs" hanteren, maar het nadeel daarvan kán zijn dat je motor binnen een tijdsbestek klaar moet zijn, de finetuning kan dan wel eens achterwege gelaten worden..........

Nou weert is goed te rijden hoor. maar mag ik alvast brutaal vragen wat het ongeveer zou gaan kosten? Gaat meer om een richtlijn zodat ik weet wat ik moet gaan sparen.
Ik heb een blade van 1996 en alleen een viper demper gemonteerd. Ik wil hem gewoon goed laten afstellen. maar zit er ook over te denken om dan gelijk een dynojet te doen. en evt met een luchtfilter erbij.

Alvast bedankt

Groeten happy eddie
 
Nou weert is goed te rijden hoor. maar mag ik alvast brutaal vragen wat het ongeveer zou gaan kosten? Gaat meer om een richtlijn zodat ik weet wat ik moet gaan sparen.
Ik heb een blade van 1996 en alleen een viper demper gemonteerd. Ik wil hem gewoon goed laten afstellen. maar zit er ook over te denken om dan gelijk een dynojet te doen. en evt met een luchtfilter erbij.

Alvast bedankt

Groeten happy eddie

Kan je wel een richtprijs geven hoor.....
Dynojet kitje kost ongeveer 110 euro, K&N filter ongeveer 100 euro, er wordt je 1 dyno-run gerekend (40 euro) ongeacht hoeveel runs je nodig hebt.
Nadat de dyno run gemaakt is begint de tijd te lopen á 60 euro per uur.
Ik verwacht ongeveer 3 uurtjes nodig te hebben.
Er komt ook nog een beetje brandstofkosten bij (ik werk met een seperaat tankje) en misschien nog wat klein grijpmateriaal wat misschien nodig is.......
Verbetering die je krijgt is sterk afhankelijk van de (afstel)staat waarin de motor nu is.
Daar bedoel ik mee dat als je motor nu perfect staat, er immers niet zoveel "te halen" valt.
Daarintegen, als je motor nu "beroerd" staat, dan zal het een wereld van verschil kunnen worden..........
 
Laatst bewerkt:
Kan je wel een richtprijs geven hoor.....
Dynojet kitje kost ongeveer 110 euro, K&N filter ongeveer 100 euro, er wordt je 1 dyno-run gerekend (40 euro) ongeacht hoeveel runs je nodig hebt.
Nadat de dyno run gemaakt is begint de tijd te lopen á 60 euro per uur.
Ik verwacht ongeveer 3 uurtjes nodig te hebben.
Er komt ook nog een beetje brandstofkosten bij (ik werk met een seperaat tankje) en misschien nog wat klein grijpmateriaal wat misschien nodig is.......
Verbetering die je krijgt is sterk afhankelijk van de (afstel)staat waarin de motor nu is.
Daar bedoel ik mee dat als je motor nu perfect staat, er immers niet zoveel "te halen" valt.
Daarintegen, als je motor nu "beroerd" staat, dan zal het een wereld van verschil kunnen worden..........

Alvast bedankt voor de richtlijn. Motor loop nu helmaal niet slecht maar ik denk dat door het monteren van de viper demper er wel het een en ander beter af te stellen valt. Nu weet ik in iedergeval waar ik ongeveer bij elkaar moet gaan sparen he.

Bedankt.

Ps misschien hele stomme vraag aan jou, maar tiel is een stuk dichterbij voor mij en daar zit powerpoint. Weet jij soms of die goed zijn??

Gr happy eddie
 
Alvast bedankt voor de richtlijn. Motor loop nu helmaal niet slecht maar ik denk dat door het monteren van de viper demper er wel het een en ander beter af te stellen valt. Nu weet ik in iedergeval waar ik ongeveer bij elkaar moet gaan sparen he.

Bedankt.

Ps misschien hele stomme vraag aan jou, maar tiel is een stuk dichterbij voor mij en daar zit powerpoint. Weet jij soms of die goed zijn??

Gr happy eddie

Ik denk dat het daar ook wel moet lukken hoor :+
Hoe goed ze wel of niet zijn, tja, het lijkt me het eerlijkste om daar de mede-forummers over aan te spreken....................
Het is in ieder geval dichterbij, en daarom gewoon makkelijker :)
 
Ik denk dat het daar ook wel moet lukken hoor :+
Hoe goed ze wel of niet zijn, tja, het lijkt me het eerlijkste om daar de mede-forummers over aan te spreken....................
Het is in ieder geval dichterbij, en daarom gewoon makkelijker :)
Mooie reactie en duidelijke uitleg Paul :} .
Ik zit er zelf ook nog steeds over te dubben. Motor heeft al op de bank gestaan en de waardes en opbouw daarvan zijn mooi ... maar kan volgens mij nog beter (110 a.w. pk's met een volledige Akra systeem). De vraag is alleen, is dat je investering waard ... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan