Dynokit een beetje duur?

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Vandaag wat info ingewonnen bij een Duitse dyno-gast, waar een maat van me goede ervaringen mee heeft. Gast zei dat een gemiddelde inbouw van een stage 1 dynojetkit + K&N filter met afstellen op de bank zo rond de 450-500 euro gaat kosten.
Volgens mij is dit een beetje duur, niet?
 
Volgens www.dynojet.com voor jouw fiets :
$122,22

K&N:
$78,98

Komt montage nog wel bij natuurlijk.

De rest is voor de testbank en dat lijkt me idd wel aardig duur...
 
ik zou zo,n 650€ kwijt zijn voor 14 pktjes meer en een andere uitlaat.
vind ik nog wel meevallen.
 
Ik was 300 nogwat kwijt. Met K&N stage 3. Echter geen dynojet kit, maar gewoon andere sproeiers. Wat ik me wijs heb laten maken, is dat zo'n dynojet kit veel sneller slijt. Deze manier kost wat meer werk op de testbank, omdat je nu zelf de goede afstelling moet vinden. Ik had 17 pk winst, plus dat de milieu-dip nu verdwenen is :)

edit: rekening gevonden:

K&N (losse filters!): 195,-
Sproeiers : 11,80 :) hahahaha
Afstellen : 125,-

Oh ja, met orginele dempers, alleen iets uitgeboord :)
 
Laatst bewerkt:
pfff, ik weet het nog goed. Kom ik bij de dealer "ik wil een dynokit voor mn vulcan". Dat is dan 180 gulden", kreeg ik te horen. ""Wat??" voor dat staafje ijzer met een sproeiertje? ter waarde van hooguit 5 gulden?? "nee, dank u...
Ik heb mijn naaldhoogte aangepast en mijn co-schroef wat lichtelijk gewijzigd, en hij ging ook beter lopen, lekkerder en beter op het gas.
Dyno"kit" Het doosje kon je nog omsmelten voor een tophalf-kuip man!, 10 vakjes in het doosje en wat er in lag was een naald en een sproeier hahaha.

Nu weet ik dat zo'n kit voor andere motoren veel completer kan zijn en dat het werkt. Maar toen zei ik dus 'nee dank je'
 
Stage 1 kit incl. K&N en ultra soon reinigen van de carbs (zaten behoorlijk dicht) voor mijn CBR1000 kostte me bij Ruud Frederiks zo'n 350 euro. Wel 11 PK winst en een veel beter oppakkend blok!
 
Terug
Bovenaan Onderaan