Erik_kawa

Rookie
9 nov 2023
15
3
Hey allen!
Zal mij eerst snel even voorstellen.
Ik ben Erik, woon in Twente en ben sinds een jaar bezitter van een kawasaki z750 uit 2005

Ik dacht, laat ik voor de winter even de kappen loshalen, frame poetsen en de roestplekjes een beetje bijwerken...
Dus alles kappen dr af, tank dr af! Blablabla
Nu heb ik de tank er weer op gezet, motor starten (heeft veel moeite om te starten) en nu klinkt ie als een grasmaaier....
Stationair draait ie plots rond de 900 toeren inplaats van 1200, en als ik gas komt de motor stotterend op gang en dan valt ie uit, alsof de motor verstikt ofzo...
De 2 stekkers van de tank zitten goed
De brandstof slang zit ook goed vast
Luchtfilter is niet nat geworden

Weet iemand raad?
Zal zo even een filmpje maken van hoe de motor nu loopt!

Mvg
Erik
 
Ik zou voor de zekerheid gewoon het proces weer herhalen hoe je ook begonnen bent. Uit elkaar, en met dubbele aandacht (en misschien een persoon extra) alles rustig aan weer in elkaar. En echt goed kijken. Er moet iets niet goed zijn gegaan in jouw handelen gok ik zomaar.
 
Ik zou voor de zekerheid gewoon het proces weer herhalen hoe je ook begonnen bent. Uit elkaar, en met dubbele aandacht (en misschien een persoon extra) alles rustig aan weer in elkaar. En echt goed kijken. Er moet iets niet goed zijn gegaan in jouw handelen gok ik zomaar.
Heb de tank er 2keer af gehad. Het enige wat dr aanzit is de brandstofslang en de 2 stekkertjes, heb ik gecheckt
 
Heeft de kraan ook een vacuümslang er aan zitten? Als je die loslaat trekt die valse lucht en gaat de motor ook matig lopen... tot de benzine op is, daarna doet die niets meer maar dat duurt nog best lang.
 
Heeft de kraan ook een vacuümslang er aan zitten? Als je die loslaat trekt die valse lucht en gaat de motor ook matig lopen... tot de benzine op is, daarna doet die niets meer maar dat duurt nog best lang.
Er zit geen kraan aan, het is gewoon een rachtstreeks systeem. Zat zelf ook te denken dat er misschien lucht in het systeem zit, maar dat zou dr dan wel redelijk snel uit moeten zijn lijkt mij.
 
Vocht in de de carburateurs, vlotterbakken aftappen.
Komt door condens water wat onderin de tank blijft zitten en zit nu onderin je vlotterbak.
En ook je tank volledig leeg maken (zuigen), en aftoppen met V-power of een andere premium benzine.

Ps, en gebruik alsjeblieft niet blablabla als stopwoord.
 
Vocht in de de carburateurs, vlotterbakken aftappen.
Komt door condens water wat onderin de tank blijft zitten en zit nu onderin je vlotterbak.
En ook je tank volledig leeg maken (zuigen), en aftoppen met V-power of een andere premium benzine.

Ps, en gebruik alsjeblieft niet blablabla als stopwoord.
Uhh dit is een injectie motor! En ik ben opzoek naar een oplossing, dus laat a.u.b. die taalnazi dingetjes achterwege dank!
 
Kan het zijn dat je van het gasklephuis een vacuumleiding los hebt getrokken met het verwijderen van de tank? Of is kan het een simpel gevalletje zijn van idle adjustment? Vocht in connectors? Het beste is denk ik je stappen opnieuw te maken. Zonder foto's of filmmateriaal is het lastig om te helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan