Eerste testrit gemaakt

Een foto van net waarop twee van de drie verstevigingen te zien zijn.
 

Bijlagen

  • BD9D7656-C42E-420B-BEA8-EB0C18B239CE.jpeg
    BD9D7656-C42E-420B-BEA8-EB0C18B239CE.jpeg
    107,9 KB · Weergaven: 53
Dat is toch niet zoals ik het zou maken. Ik zou ter hoogte van de bovenste klem een dwarsverbinding maken waar de oogbout in zou zitten. De onderste net zo, dwarsverbinding met in het verlengde daarvan de kogel, ik denk aan een strip met een zadeltje voor de kogel.
Zeker de onderste verbinding gaat draaien op deze manier. En als hij niet draait gaat de buis buigen waardoor uiteindelijk (afhankelijk van het laswerk) breuken ontstaan.
 
Dat deze klem gaat draaien lijkt me duidelijk.
Vergis je niet in de krachten die op een combinatie werken.
 
Nou ben ik toch wel nieuwsgierig naar wat je zelf gemaakt hebt aan dat vliegtuig.
Foto's ? :9~

En dezelfde vraag die ik ook altijd krijg: Moet je zoiets nou nog laten keuren?
 
Laatst bewerkt:
Bij een vliegtuig moet alles gecerificeerd zijn. Tot de stickers op het toilet aan toe. Om aanpassingen aan het ontwerp te mogen certificeren moet je een EASA part 21 design organisatie zijn. Alle aanpassingen moeten ook bewaard worden tot het laatste vliegtuig van dat model naar de schroothoop gegaan is.
Maar als ik de hobby luchtvaart zo van een afstandje bekijk wordt er nogal ruim met de regels omgegaan.
Ik weet dat er mensen met een ultralight zijn die de delta aan een bout van de Gamma gehangen hebben. Dat is dus de enige bout waarmee de vleugel aan het stoeltje met motor zit.
 
Bij een vliegtuig moet alles gecerificeerd zijn. Tot de stickers op het toilet aan toe. Om aanpassingen aan het ontwerp te mogen certificeren moet je een EASA part 21 design organisatie zijn. Alle aanpassingen moeten ook bewaard worden tot het laatste vliegtuig van dat model naar de schroothoop gegaan is.
Maar als ik de hobby luchtvaart zo van een afstandje bekijk wordt er nogal ruim met de regels omgegaan.
Ik weet dat er mensen met een ultralight zijn die de delta aan een bout van de Gamma gehangen hebben. Dat is dus de enige bout waarmee de vleugel aan het stoeltje met motor zit.
Helemaal correct, daarom heeft men de categorie zelfbouw ook toegestaan, dan kun je (bijna) alles zelf bepalen en haal je de boutjes en moertjes bij de doe-het-zelf. En daarom mag je niet boven bebouwing vliegen, je speelt alleen met je eigen leven.
 
Nou ben ik toch wel nieuwsgierig naar wat je zelf gemaakt hebt aan dat vliegtuig.
Foto's ? :9~

En dezelfde vraag die ik ook altijd krijg: Moet je zoiets nou nog laten keuren?
Ik ga die foto’s hier niet zetten, het blijft een motorforum. Kan wel een foto van de 6cylinder boxer erop zetten…
 

Bijlagen

  • IMG_9507.JPG
    IMG_9507.JPG
    392,9 KB · Weergaven: 46
Ik ga die foto’s hier niet zetten, het blijft een motorforum. Kan wel een foto van de 6cylinder boxer erop zetten…
Foto's van technische dingen, en zeker zelfgemaakte techniek, is hier altijd welkom.
Wij houden hier wel van plaatjes kijken. :)
 
Helemaal correct, daarom heeft men de categorie zelfbouw ook toegestaan, dan kun je (bijna) alles zelf bepalen en haal je de boutjes en moertjes bij de doe-het-zelf. En daarom mag je niet boven bebouwing vliegen, je speelt alleen met je eigen leven.
Hoe doe je dat met een passagier? Moet die een laatste wil beschikking tekenen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan