Eindelijk gas?!

denbettes

Die hard MF'er
12 dec 2007
317
1
Oost-Vlaanderen
Gelezen en zelf vertaald vanop Scooter Infos:

Een Burgman 400 LPG

Het bedrijf Mizu stelt een interessante scooter op LPG voor. Het systeem is hier geïnstalleerd op een Suzuki Burgman met een in de koffer geïntegreerd reservoir en een ontspanner ter hoogte ven de injectie. Het is interessant om te zien dat het vullen van het reservoir met een extern opzetstuk gebeurt en dat het systeem kan geïnstalleerd worden op alle scooters met injectie aan de prijs van 1500€. De autonomie op gas is voor de suzuki in de grootteorde van 250 km.

:]

Voor afbeeldingen, want die zijn of te groot of ik krijg er maar één op...:

Essai Suzuki Burgman 125 ABS 2014
 
Leuk dat ze overal bezig zijn met alternatieven. Al zit ik er met mn 1 op 30 niet echt op te wachten, tenzij de benzine op is en het gas niet. Maar LPG is bijproduct van olie.
 
wow interessant ! bedankt !

1500 euro installatiekosten pfffff.

Dan moet je wel flinke woon-werk kilometers maken wil je dan uiteindelijk winst maken.
Ik probeer een rekensom, als ik het niet goed doe dan graag comments.

1500 euro = met een gemiddelde benzineprijs van 1,40 hier 1071 liter benzine. Mits natuurlijk de benzineprijs gelijk blijft.
Als je 1 op 25 rijdt gemiddeld met die burgman kun je dus met die liters bijna 27.000 kilometers rijden.

Tja dus het kan best interessant zijn voor kilometer vreters.
 
Laatst bewerkt:
Sluit me aan bij vorige posts, best dure investering, maar het is mooi dat er alternatieven gezocht worden. Denk dat het alternatief op Electriciteit iets beter liggen voor Scooters.
 
Laatst bewerkt:
In Italie koop je LPG setjes van het merk ICOM , of BRC onderdelen , voor iedere motorscooter, en dan voor circa 450 euro, of voor 750 euro ingebouwd. Maar idd, als je 1 op 30 rijdt, heb je wel heel lang nodig om je breakeven te bereiken. Tevens moet je bij dit soort systemen op het koelsysteem inbreken, en dat is iets waar je wel heel erg voorzichtig mee moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
verschil in gasprijs en benzineprijs is meestal zo rond de 75 cent per ltr.

E1500,-- : 0,75ct=2000x30 km= 60000km blijf je je scoot rijden en dan ook echt afrijden tot het end word het dus bij 60000 km verdienen.

rijd je bijv. 1op20 word het omslagpunt 40000 km waar je gaat verdienen.

Dan verdien je ook gelijk 75 ct per ltr.

Heb ik niet het verschil meegeteld wat de scoot meerverbruikt bij gas tegenover bij benzine, is bijna verwaarloosbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan