thepolarbear
MF'er
- 9 apr 2016
- 247
- 0
Beste mensen !
Sommigen kennen me al beetje uit de "Brikken en klassiekers" topics. Nu kom ik hier wat uitleg vragen ivm het elektrisch circuit van een motor. Onlangs heb ik deze motor gekocht:
Een Honda cb450S uit 1990. KLIK HIER VOOR EEN FILMPJE (is mijn pa hehe).
Wel, de vorige eigenaar heeft er vanalles aan gewijzigd. Onder andere heeft hij de tellers (met alle indicatielampjes) net als alle knipperlichten eraf gezwierd.
Er is 1 schakelaar om de verlichting(koplamp, plaatverlichting en achterlicht) aan te zetten. Als deze schakelaar NIET aanstaat werkt het remlicht als ik de achterrem indruk. Maar als ik deze schakelaar WEL aanzet dan brand het achterlicht constant, maar wordt niet meer feller als ik op de rem druk.
Ook zijn er een reeks zekeringen in de triple tree (daar waar de tellers en contactslot is), onder andere voor de knipperlichten (die er niet zijn) etc. Maar ik weet totaal niet of en waarop ze zijn aangesloten.
Ondertussen heb ik een nieuwe km teller (digitale daytone toeren- en kilometerteller in 1), knipperlichten om vooraan de motor te plaatsen, LED- strip achterlicht (is 1 led strip met achterlicht, remlicht en knipperlicht samen).
DUS hoe begin ik eraan om deze correct aan te sluiten? Zijn er tips, of "gouden regels". Ik ben wel redelijk technisch aangelegd, weet ook redelijk wat van elektriciteit, maar dan van industrieel en huishoudelijk, weinig kennis van het motorfiets circuit.
Sommigen kennen me al beetje uit de "Brikken en klassiekers" topics. Nu kom ik hier wat uitleg vragen ivm het elektrisch circuit van een motor. Onlangs heb ik deze motor gekocht:
Een Honda cb450S uit 1990. KLIK HIER VOOR EEN FILMPJE (is mijn pa hehe).
Wel, de vorige eigenaar heeft er vanalles aan gewijzigd. Onder andere heeft hij de tellers (met alle indicatielampjes) net als alle knipperlichten eraf gezwierd.
Er is 1 schakelaar om de verlichting(koplamp, plaatverlichting en achterlicht) aan te zetten. Als deze schakelaar NIET aanstaat werkt het remlicht als ik de achterrem indruk. Maar als ik deze schakelaar WEL aanzet dan brand het achterlicht constant, maar wordt niet meer feller als ik op de rem druk.
Ook zijn er een reeks zekeringen in de triple tree (daar waar de tellers en contactslot is), onder andere voor de knipperlichten (die er niet zijn) etc. Maar ik weet totaal niet of en waarop ze zijn aangesloten.
Ondertussen heb ik een nieuwe km teller (digitale daytone toeren- en kilometerteller in 1), knipperlichten om vooraan de motor te plaatsen, LED- strip achterlicht (is 1 led strip met achterlicht, remlicht en knipperlicht samen).
DUS hoe begin ik eraan om deze correct aan te sluiten? Zijn er tips, of "gouden regels". Ik ben wel redelijk technisch aangelegd, weet ook redelijk wat van elektriciteit, maar dan van industrieel en huishoudelijk, weinig kennis van het motorfiets circuit.