En weer een Sixteen rijder er bij!

Theunie

MF veteraan
8 feb 2007
1.139
117
midden-Limburg
Balans na 6 maanden en 2700km Honda PS150i rijden.
Binnenwerk van uitlaat los,vreemde geluiden in aandrijving en bij stoppen met scooter "naploffen "van motor.
Nu weet ik wel dat alles onder garantie valt,maar Honda,is het nu niet mogelijk om een fatsoenlijke uitlaat onder die dingen te hangen?
Ik heb nu 2 Dylan's en 1 PS gehad,en iedere keer lig ik te kl*ten met de slechte kwaliteit van de uitlaten,en dan heb ik het nog niet eens over de belabberde vering.
Dus voor mij geen Honda meer.

Volgende week krijg ik mijn witte Sixteen :)
Foto's en eerste rijervaringen volgen.
 
Gefeliciteerd goede keuze , heb zelf veel plezier van mijn sixteen en nog geen rare dingen gehad. Rustig aan het inrijden gegaan afgelopen weekeind voor het eerst ''echt'' gas gegeven en je merkt dat alles soepeler gaat langs de waal richting ochten vanaf nijmegen met forse tegenwind met gemak naar de 110 , verbruik zo een 1 op 32

Kortom een tevreden man :] :]
 
tjonge wat een korte snortijd, 6 maanden en 2700 km en valt al uit elkaar!!!! :r
moet toch onder garantie en met de nodige excuses zeker!

grappig, toen ik jouw topic zag "sixteen rijder erbij" dacht ik spontaan aan een snotneus van 16 die zijn stoere verhalen zou brengen "ik rij al met ..."
maar het gaat om de wielmaat van je nieuwe scooter ... ben even gaan googelen, en ja fraai ding. daar geloof ik ook in ... grotere wielen, toch heel wat baanvaster, hé!!

en als na Honda, Suzuki niet past, probeer dan Yamaha(..haha)... heeft mij nog niet teleurgesteld.

snor snor
 
Gisteren nog opgehaald.
Eerste indruk:stuk betere wegligging.
Mooie degelijke uitlaat!
Prima afgewerkt,ik heb de indruk dat de motor stiller is dan die van de Honda.
Enige minpuntje tot nog toe is dat ie wat meer trillingen doorgeeft in treeplank.
 
Gefeliciteerd met jouw nieuwe scooter !

Apart dat al die Honda uitlaten zo snel spontaan desintegreren; ik rijd op een tien jaar oude Honda met nog de originele uitlaat...

Alleen de pakkingbus tussen bocht en demper heb ik tweemaal vervangen, maar dat is niet raar als je bedenkt dat de uitlaat er elke keer af moet voor een nieuwe achterband.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog opgehaald.
Eerste indruk:stuk betere wegligging.
Mooie degelijke uitlaat!
Prima afgewerkt,ik heb de indruk dat de motor stiller is dan die van de Honda.
Enige minpuntje tot nog toe is dat ie wat meer trillingen doorgeeft in treeplank.

Proficiat met je scooter! De sixteen heeft volgens mij een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Heb hem laatst zien staan en vindt hem erg mooi voor dat geld.Hopelijk bevalt ie beter op de lange termijn. We horen het wel van je. :W

Dat je de wegligging beter vindt verbaasd me niet door de grotere wielen. Zelf ben ik daar ook erg over te spreken bij de SH 300.
 
Thanx allen,

De uitlaten van de SES,FES,PES Honda's zijn allen hetzelfde.
Bij langeduurtesten door div.Duitse scooterbladen zijn in de garantieperiode tot 3x toe de uitlaten vervangen!
Bij Honda denken ze waarschijnlijk dat het gemakkelijker is om de uitlaat te wisselen(kostprijs 5 euro?)dan iets fatsoenlijks te ontwikkelen.
Die van de Sixteen ziet er in iig 5 x degelijker uit.
 
ik rijd op een tien jaar oude Honda met nog de originele uitlaat...

Waarschijnlijk was de kwaliteit toen beter [en Honda's werden indertijd nog in Japan gebouwd :+ ] ; mijn Kawasaki waar ik 8 jaar mee gereden heb had ook nog de originele uitlaten .
 
Hoi Theunie,
Van harte met de nieuwe aanwinst !!
Heb je de PS ingeruild op de Sixteen ?
Na de Dylan bevalt me de Soez qua afwerking ook heel goed, en met name de uitlaat !
Bij de Dylan had ik de uitlaat helemaal blank geschuurd, daana kwalitatief goede lak erop, maar na een maand begon het alweer.
Bij de Soez zie ik nog niets na de winter, en heb ik hem eerlijk gezegd weinig gepoetst.
Veel plezier met de Sixteen. :]
 
Gisteren nog opgehaald.
Eerste indruk:stuk betere wegligging.
Mooie degelijke uitlaat!
Prima afgewerkt,ik heb de indruk dat de motor stiller is dan die van de Honda.
Enige minpuntje tot nog toe is dat ie wat meer trillingen doorgeeft in treeplank.

Het trillen gaat (bij mij tenminste) weg na de inrij periode , bij 450 a 500 km begon het al minder te worden , niet dat het ooit echt storend is geweest , of je went eraan dat kan ook hi
 
Hoi Theunie,
Van harte met de nieuwe aanwinst !!
Heb je de PS ingeruild op de Sixteen ?
Na de Dylan bevalt me de Soez qua afwerking ook heel goed, en met name de uitlaat !
Bij de Dylan had ik de uitlaat helemaal blank geschuurd, daana kwalitatief goede lak erop, maar na een maand begon het alweer.
Bij de Soez zie ik nog niets na de winter, en heb ik hem eerlijk gezegd weinig gepoetst.
Veel plezier met de Sixteen. :]


Ha Alfathul,

Dank je!

De PS is uiteraard ingeruild en ik kan je nu zeggen dat er bij mij dus geen Italiaanse Honda scooter meer inkomt!
Ik heb nog liggen te twijfelen over een Burgman 200,maar was me op dit moment te duur.
Ik ben ontzettend blij met de Sixteen,qua wegligging,afwerking en motorloop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan