ervaringen met clip-ons

Nicks4Nix

MF veteraan
26 nov 2002
2.046
92
Eindhoven (Noord Brabant)
Facebook
ik wil de originele clip-ons van mn GSXR1000K5 brommert gaan vervangen door verstelbare maar kom nog wat verschillen tegen...

de PP-tuning staan onder 10 graden en zijn qua breedte niet te verstellen
de Vortex clipons staan onder 7 graden en kunnen wel qua breedte versteld worden

wat merk je nou echt van die verstelbare aftermarket dingen?

welke kun je nou het beste pakken?

en tegen welke problemen loop je aan met die langere stuurhelften?
 
je kan ook die giller vario bar kopen, die kan je qua hoek ook afstellen.

voor mij is het het voordeel dat je ze wijder kan zetten en dat ze langer zijn dan de standaardclip ons.

Je kan ook met de zac ff proefzitten op de mijne, ik heb die vortex clip-ons

PLus dat als je crasht, je ze makkelijk kan vervangen ;)
 
thanks
vallen en reparaties staan niet bovenaan mn wishlist :+
ik zag op potje mauwen dat eigenlijk zo goed als iedereen ze erop heeft zitten
oftewel, dan zal het zeker ergens nut voor hebben..

ik vraag me alleen af wat dan precies het handige ervan is
- rechter stuur
- andere hoek van de helften
- breder stuur

de gilles kan idd wel op alle mogelijke standen gezet worden
maar als ik me niet vergis kunnen ze niet smaller/breder gezet worden

de vortex clipons staan me eigenlijk wel het beste aan.
ik moet mn vering toch nog laten servicen dan laat ik ze er gelijk tussen zetten.

vraag me dan nog wel af of ik problemen kan verwachten met remleidingen gaskabels etc
zelf ook geen last mee gehad?
 
het doen omdat iedereen het heeft is een slecht argument :P. als je tevreden bent met je originele waarom dan andere? ik rij ook met originele clipons omdat aftermarket dingen op mijn motor ronduit ruk zitten. dus aftermarket is niet altijd beter.
 
het doen omdat iedereen het heeft is een slecht argument :P. als je tevreden bent met je originele waarom dan andere? ik rij ook met originele clipons omdat aftermarket dingen op mijn motor ronduit ruk zitten. dus aftermarket is niet altijd beter.

Eens, ik rij ook met originele clipons. Mijn armen zijn toch te kort om er een superbike stuur van te maken ;)
 
Ik heb onlangs een setje SES-clipons gemonteerd, mijn beweegreden om ze te kopen was omdat ik eigenlijk nog te rechtop bleef zitten met de originele clipons.
Deze zijn sowieso al wat lager (meer graden ?) als standaard en kon ik ook nog wat wat lager en meer naar voren verdraaid monteren.
Zoals Hans al aangeeft blijven je armen dezelfde en om bij de clipons te komen lig ik nu wat meer op de motor ipv dat ik vrij rechtop blijf zitten, hoe het rijdt weet ik pas na 6/4...

Montage was redelijk makkelijk, gaskabels gaf bij mij geen probleem alleen de afstand tussen (brembo) rempomp en potje remvoeistof (met beugeltje aan kroonplaatbout) was veranderd waardoor het leidingkje tussen pomp en reservoir te strak kwam te staan, stukje aluminum en 20 minuten werk en problem solved !
 
Vond de zithouding ook fijner als ze meer naar buiten staan. Plus wat Buuk zei dat makkelijk zn pijpje vervangen is mocht je crashen. Met die K5 had ik geen echte problemen, zou kunnen zijn dat je je startknop naar de andere kant moet verzetten :P
De clipons iets lager zetten vond ik ook wel verschil maken in sturen trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Vond de zithouding ook fijner als ze meer naar buiten staan. Plus wat Buuk zei dat makkelijk zn pijpje vervangen is mocht je crashen. Met die K5 had ik geen echte problemen, zou kunnen zijn dat je je startknop naar de andere kant moet verzetten :P
De clipons iets lager zetten vond ik ook wel verschil maken in sturen trouwens.

Ik heb ze idd ook iets meer naar buiten gedraaid en ze zijn sowieso iets langer dus ben benieuwd hoe het straks op de baan gaat bevallen, met " droog zitten" merk ik al wel dat ik lager/langer erop zit.

De losse buisjes van SES zijn ook niet zo duur en via een contact van het werk betaal ik geen verzendkosten in de UK, komt een nieuwe stuurbuis op net 10 euro :)
 
wat beviel je niet dan?

de clipons van mn r6 2005 zitten normaal boven de kroonplaat. aftermarket clipons passen niet op die plaats dus moeten onder de kroonplaat. daardoor word de positie van de handen drastisch lager wat ik gewoon echt slecht vond rijden. en ik kwam in de knoop met mn kabels en kuip enzo. dus bij deze motor blijf ik bij de originele :). ik dacht voordat ik ze monteerde dat het allemaal mee zou vallen, maar dat viel vies tegen. wel heb ik de boutjes waarmee mn clipons vast zitten op de kroonplaat eruit gehaald omdat ik de clipons zo ver mogelijk naar buiten wil hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan