Faillissement: BMW R 80/7 uit 1982 te koop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mack

MF veteraan
17 mrt 2003
8.321
2
Den Bosch
I.v.m. een faillissement wordt deze oldskool BMW op deze veilingsite aangeboden. Ik heb even op het bakkie gereden en hij rijdt verder prima! Kilometerstand 65709. Het openingsbod is 400 euro. De laatste bieder heeft 490 euro geboden. Ideaal voor de sleutelaar of de liefhebbers van brikken & klassiekers. Voor meer info: zie bovenstaande link.

full
 
:N

Eerst 16% veilingskosten en daaroverheen weer 19% BTW

stel 1000 euro = veiling prijs.
16% veilingskosten = 160
1160 ex btw = 1380.40 in de BTW.

38,04% dus.
Hoe kom jij op 38,04% uit dan? Ik ben niet zo'n ster in rekenen
 
1380.40 en dat delen door 1000 hé ;)
is dus een stijging van 38% tov de geboden prijs
 
380,40 = 38.04% van 1000. Net als 38,04 = 38,04% van 100.

Enne zot kan ook niet rekenen. Wel logisch nadenken. Voor het rekenen gebruik ik een rekenmachine.
 
:N

Eerst 16% veilingskosten en daaroverheen weer 19% BTW

stel 1000 euro = veiling prijs.
16% veilingskosten = 160
1160 ex btw = 1380.40 in de BTW.

38,04% dus.

Volgens mij mag er geen BTW worden geheven over de volle mep waarvoor de motor wordt verkocht. Als het een BTW-fiets is, moet eerst de BPM er uit worden gehaald, en dan over het restbedrag mag er BTW berekend worden. Als het een margefiets is, mag de BTW alleen over de veilingkosten worden berekend, zo lijkt mij...
 
Volgens mij mag er geen BTW worden geheven over de volle mep waarvoor de motor wordt verkocht. Als het een BTW-fiets is, moet eerst de BPM er uit worden gehaald, en dan over het restbedrag mag er BTW berekend worden. Als het een margefiets is, mag de BTW alleen over de veilingkosten worden berekend, zo lijkt mij...

Mij ook, de staat is echter niet zo eerlijk. Dieven zijn het. Op een nieuwe motor betaal je ook btw over de bpm. Net zoals je btw over energie belasting, accijns etc. moet betalen.
 
Mij ook, de staat is echter niet zo eerlijk. Dieven zijn het. Op een nieuwe motor betaal je ook btw over de bpm. Net zoals je btw over energie belasting, accijns etc. moet betalen.

Das onzin, je betaald geen BTW over de BPM. Je betaald btw over het factuurbedrag exclusief BPM bij een nieuwe motor. Bij een gebruikte motor is het van belang of net een "marge" motor is of een BTW motor. Er is sprake van een marge motor als de vorige eigenaar een particulier is geweest. Er is door de verkoper (dealer) alleen btw verschuldig over het verschil tussen de inkoop en verkoopprijs ( deze kan dus ook negatief zijn). Bij een "BTW motor" is de vorige eigenaar een bedrijf/zakelijke rijder geweets die recht op BTW aftrek had, dan wordt over de verkoop wel BTW berekend over het factuurbedrag minus het restant BPM. De BPM wordt namelijk afgeschreven over een periode.

Bij een particuliere transactie is bovenstaand niet aan de orde omdat geen van de partijen recht op BTW aftrek hebben
 
Das onzin, je betaald geen BTW over de BPM. Je betaald btw over het factuurbedrag exclusief BPM bij een nieuwe motor. Bij een gebruikte motor is het van belang of net een "marge" motor is of een BTW motor. Er is sprake van een marge motor als de vorige eigenaar een particulier is geweest. Er is door de verkoper (dealer) alleen btw verschuldig over het verschil tussen de inkoop en verkoopprijs ( deze kan dus ook negatief zijn). Bij een "BTW motor" is de vorige eigenaar een bedrijf/zakelijke rijder geweets die recht op BTW aftrek had, dan wordt over de verkoop wel BTW berekend over het factuurbedrag minus het restant BPM. De BPM wordt namelijk afgeschreven over een periode.

Bij een particuliere transactie is bovenstaand niet aan de orde omdat geen van de partijen recht op BTW aftrek hebben

:^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan