Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Hierbij meld ik me ook aan als een trotse bezitter van een Fazer *O*

[afbeelding]

[afbeelding]

Welkom! Goede keus! :t *O*

Hierbij meld ik me ook aan als een trotse bezitter van een Fazer *O*

[afbeelding]

[afbeelding]

Welkom! Geniet van het mooie weer dit weekend!

Even een korte vraag :)

Wie weer de afstand tussen de standaard stuur risers? En de lengte van de boutjes die daarin zijn gebruikt.

Zal het ff opmeten als ik thuis ben en het niet vergeet
 
Ervan uitgaande dat je deze bouten bedoelt:

E5OEzKVl.jpg


3,7 cm
P3b5X3wh.jpg


6,3 cm
xqRJgml.jpg
 
Vandaag de FZ1 af laten stellen middels een Powercommander 5 :9~ Wat een verschil zeg, pakt veel soepeler op en voelbaar meer / eerder koppel. Niet zo heel belangrijk maar wel leuk, 140 Pk'tjes :]

Setup: Standaard uitlaat met uitgeboorde katalysator, standaard luchtfilter.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien er weinig animo was voor een losse uitlaat / led lamp / kofferset etc, verkoop ik mijn fazer compleet.

Leuke maar vooral complete fazer dus te koop.

[afbeelding]

[afbeelding]

https://link.marktplaats.nl/m1270672807

Vandaag gewassen en nog een klein ritje gemaakt. Ondanks dat ik de knoop heb doorgehakt, om geen 3 motoren te stallen kreeg ik toch nog een beetje een dubbel gevoel. De motor stuurt zo lekker en vooral makkelijk.. Maarja supersport heeft ook iets :9~~

Bij deze neem ik afscheid van jullie (al lees ik misschien nog stiekem mee).

De fazer is verkocht en zal voorlopig weer lekker wat asfalt zien bij de nieuwe eigenaar.
 
Op de laatste foto bijna een kras op je tank gemaakt :+

Lijkt inderdaad zo hahah, maar had het onder controle :P

Ervan uitgaande dat je deze bouten bedoelt:

[afbeelding]

3,7 cm
[afbeelding]

6,3 cm
[afbeelding]

Yes die bedoel ik inderdaad :) Op de zaak al het een en ander voor bereidt. Nu nog ff de juiste bout lengte scoren en dan monteren.

Is een tikkie goedkoper dan een Ram Mount. Die komt later wel een keer.
full

Succes! Ik heb ook zo’n telefoonhouder/hoesje gehad. Maar vond dat dichtritsen en vastklikken+zekeren te veel werk. Ben heel blij met m’n X-grip :)

Heb jij trouwens andere risers en afstand op je stuur? Ziet er gewoon hetzelfde uit toch?

Vandaag de FZ1 af laten stellen middels een Powercommander 5 :9~ Wat een verschil zeg, pakt veel soepeler op en voelbaar meer / eerder koppel. Niet zo heel belangrijk maar wel leuk, 140 Pk'tjes :]

Setup: Standaard uitlaat met uitgeboorde katalysator, standaard luchtfilter.


Klinkt goed! Wat was je ervoor kwijt?
 
Lijkt inderdaad zo hahah, maar had het onder controle :PSucces! Ik heb ook zo’n telefoonhouder/hoesje gehad. Maar vond dat dichtritsen en vastklikken+zekeren te veel werk. Ben heel blij met m’n X-grip :)

Heb jij trouwens andere risers en afstand op je stuur? Ziet er gewoon hetzelfde uit toch?

Zo vaak zal ik het hoesje niet gebruiken. Is vooral als navigatie tijdens langere ritten. Voor zover ik weet zijn de Riser en de afstand origineel. Echter moet ik langere boutjes hebben omdat die Click beugels er tussen komen.
 
Iets meer dan 500 euro... Ik zal binnenkort de uitdraai posten, mooie strakke vermogensafgifte :)

Wel prijzig, maar zal het wel waard zijn :o :]

Lijkt inderdaad zo hahah, maar had het onder controle :PSucces! Ik heb ook zo’n telefoonhouder/hoesje gehad. Maar vond dat dichtritsen en vastklikken+zekeren te veel werk. Ben heel blij met m’n X-grip :)

Heb jij trouwens andere risers en afstand op je stuur? Ziet er gewoon hetzelfde uit toch?

Zo vaak zal ik het hoesje niet gebruiken. Is vooral als navigatie tijdens langere ritten. Voor zover ik weet zijn de Riser en de afstand origineel. Echter moet ik langere boutjes hebben omdat die Click beugels er tussen komen.

Dus je had gewoon zelf de bout eruit kunnen halen haha. Ik wilde ze binnenkort toch ff allemaal gelijk vastzetten met momentsleutel, dus ook weer gebeurd :)
 
Vandaag de FZ1 af laten stellen middels een Powercommander 5 :9~ Wat een verschil zeg, pakt veel soepeler op en voelbaar meer / eerder koppel. Niet zo heel belangrijk maar wel leuk, 140 Pk'tjes :]

Setup: Standaard uitlaat met uitgeboorde katalysator, standaard luchtfilter.

Maakt hem overal sterker idd.
Heb er eentje laten doen na ecu flash/larsmod/demper en header cat removal.
 
Wat is hier precies het betere aan?

Voor straat gebruik, vind ik de toerentallen net iets beter overeenkomen met de limieten (in België).
Trekt ook nog iets vlotter op, waardoor je sneller in de toerentallen zit waar de FZ zijn meeste kracht heeft.
 
Voor straat gebruik, vind ik de toerentallen net iets beter overeenkomen met de limieten (in België).
Trekt ook nog iets vlotter op, waardoor je sneller in de toerentallen zit waar de FZ zijn meeste kracht heeft.

Dus sneller optrekken en iets lagere top toch? Is wel iets om te overwegen. Hoeveel tandwielen heeft de FZS600 normaal, iemand die dat weet?
 
Dus sneller optrekken en iets lagere top toch? Is wel iets om te overwegen. Hoeveel tandwielen heeft de FZS600 normaal, iemand die dat weet?

2 eentje voor en eentje achter :+

Maar goed, op onderstaande site kan je makkelijk zien wat de invloed is van spelen met het aantal tanden. (Algemeen voor eentje minder is ongeveer hetzelfde als achter 3 meer)

Gearing Commander ⚙
 
Ik heb zoiets gedaan bij mijn vorige motor (GSX-R), 1 tandje kleiner voorop, vond de motor vrij nerveus worden. Nu is een Fazer iets tammer, maar over het algemeen is er goed nagedacht over de tandwielverhouding :P
 
Ik heb zoiets gedaan bij mijn vorige motor (GSX-R), 1 tandje kleiner voorop, vond de motor vrij nerveus worden. Nu is een Fazer iets tammer, maar over het algemeen is er goed nagedacht over de tandwielverhouding :P

Je moet een Fzs600 en een Fz1 niet door elkaar halen ;) Fz1 heeft een berg pk's maar een veels te lange overbrenging (R1) daarom in verhouding met een andere naked 1000cc traag op gang.
Voortandwiel 1 tje minder ben je gewoon direct snel *O*
 
Je moet een Fzs600 en een Fz1 niet door elkaar halen ;) Fz1 heeft een berg pk's maar een veels te lange overbrenging (R1) daarom in verhouding met een andere naked 1000cc traag op gang.
Voortandwiel 1 tje minder ben je gewoon direct snel *O*
:^ ik heb ook een tandje minder voor en dat bevalt goed, net als de iets hogere achterband (190/55).
 
Je moet een Fzs600 en een Fz1 niet door elkaar halen ;) Fz1 heeft een berg pk's maar een veels te lange overbrenging (R1) daarom in verhouding met een andere naked 1000cc traag op gang.
Voortandwiel 1 tje minder ben je gewoon direct snel *O*


Ik heb een Fazer 600cc gehad vond die wel aardig optrekken na zijn 2.
Ben nu trouwen aan het kijken voor een FZ1 mag hopen dat die in alle opzichten beter en sneller is dan een fazer 600cc O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan