ff voorstellen R1200C

dinkylou

Rookie
27 apr 2016
1
0
Maastricht
Mijn naam is Lou de Haas en ben al 16 jaar berijder van een ivoorkleurige R1200C.
Bij aankoop stond de km teller op 8K en momenteel 32K dus veel rijd ik niet en alleen met mooi weer.
In het begin was ik erg enthousiast over de motor maar in de loop der jaren werd dat minder en wel om de volgende redenen:
De remschijf achter rammelt als een gek en dat is standaard. Snap niet dat BMW zo iets kan bouwen. De voorschijf is anders gemonteerd en rammelt niet.
Vermoedelijk is in de loop der jaren de functie van dubbelwandige uitlaatbocht vervallen en komt de binnenpijp tegen de buitenpijp aan, hetgeen ook weer een rammelen geluid maakt.
Ten derde moet ik bijna elk jaar de accu vernieuwen omdat BMW dacht dat het wel een handige plek was om de accu te plaatsen bovenop het motorblok en omgeven door de brandstoftank. De accu verdampt dan wel heel erg snel en voordat je het in de gaten hebt is ie al kapot of geeft zo weinig power dat starten niet meer lukt.
Ik zou graag wat reacties willen horen van R1200C rijders en wat zij hebben gedaan om bovengenoemde grove constructiefouten te verhelpen. Te denken valt aan ander soort accu of remschijf vastgezet? Uitlaatbocht verbeterd door de binnenpijp met een bout weerop zijn plts drukke?
Gaarne jullie reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan