FJ 1100 / 1200 Topic

FJ-zijspan rijdt, maar solo-FJ heeft een carbs-probleem (benzine zeikt d'r onderuit)


Dat had ik ook een week of wat terug. die benzine die d'r uit lekte.

Was na een poging om te starten. Tank omhoog gezet, zodat er geen benzine meer uit liep.
Daarna 'ineens' over. Monteurt had het over vuile naald na de winter?

Daarna liep ie niet, zat geen beweging in't blok. Omdat er hoogst waarschijnlijk benzine in de cilinder was gelopen.
Heb toen zelf ff gekeken, bougies eruit en starten. Niets.

naar monteurt gebracht, en deze heeft de kleppendeksel eraf gehad, en daarna was de boel weer gangbaar. Rijd weer heerlijk :]
 
Ik had de carbs al uitgebreid gereinigd (uitkoken in Steradent en een ultrasoonbad) en toen weer gemonteerd.
Nadat ik dinsdag de carbs er weer af heb gehaald bleken de vlotterbakken vol troep te zitten.
Nu heb heb een andere tank op de kop getikt, omdat mij orginele tank ooit eens in een andere kleur gespoten was (is heeeel lang verhaal), maar die zit dus blijkbaar vol roest.

Gisteren nog wel ff met Junior in de bak met het span op pad geweest. :]
 
Laatst bewerkt:
ng eens naar boven halen.

deze vandaag gaan halen

181473_3671124130562_1048624114_33310251_1697966080_n.jpg
 
komt naast de cb te staan. ik denk er aan om er mee op circuit te gaan. lijkt me 'n brute circuitracer?


Volgens mij staat de FJ erom bekent dat het frame niet stabiel blijft *niet helemaal star is* in bochten met hoge snelheid. De mijne heeft wel een max waarmee ik sommige bochten door kan, welke bij m'n fz/of de soes van m'n vriendin hoger ligt.

Of't nou een echte circuitracer is.... Sowieso een fijne fiets :Y stuurt heerlijk in het dagelijks verkeer. Zou zelf voor't circuit een andere motor pakken
 
Ik heb sinds afgelopen woensdag geen FJ meer. Verkocht aan iemand die er ongetwijfeld nog veel plezier aan gaat beleven.

Proefrijden niet nodig want het was een Yamaha. Motor had sinds de vrijdag ervoor niet meer gelopen. Meneer trok resoluut de chokeknop uit, drukte op de startknop en gaf een dot gas, waarna de motor ging lopen. Een echter kenner dus, had het zelf niet beter kunnen doen :+
 
Laatst bewerkt:
Ga je veel plezier aan beleven !

Overigens voor alle FJ-eigenaren:
16 oktober vindt er een sleuteldag in Almere plaats voor allen leden van de FJ-Ownersclub (www.fj1200.nl).
Die dag wordt er in Almere door zo'n 50 FJ-eigenaren die zeer veel FJ-kennis hebben gesleuteld aan de FJ's van leden.
Niet-leden zijn die dag ook van harte welkom om eens kennis te maken met de FJ-club.


Ook maar even aangemeld en technische vraag neergelegd (wat is naaldhoogte voor een FJ1200 uit 1989?)
 
Ook maar even aangemeld en technische vraag neergelegd (wat is naaldhoogte voor een FJ1200 uit 1989?)


Dat zou vast in m'n haynes service en repair manual moeten staan.
(nu eens kijken of ik ermee uit de voeten kan en een antwoordt weet te vinden..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan