foto gemonteerde claxon

lovehandle

Rookie
10 nov 2012
8
0
Utrecht
Hallo allemaal,

ten eerste iedereen fijne feestdagen en een goed 2014.

Maar nu het volgende. Ik heb van mij zx9r uit 1999 de radiateur vervangen.
Hier bij kwam de claxon los, zonder dat ik goed gekeken heb hoe die gemonteerd zat :-((

Kan iemand mij een foto sturen van een goed gemonteerde claxon. Dan kan ik de mijne weer goed monteren

Alvast bedankt
 
0910or_05_z2004_chevy_1500_trucktrain_horn.jpg
 
@bart1622 dank je wel voor je reactie. Ik dacht ook dat je hier hulp kon vinden, hoe simpel ook.

Het lijkt dat ik mijn vraag ergens moet gaan stellen, waar wel iemand bereid is om een foto te posten.
 
@bart1622 dank je wel voor je reactie. Ik dacht ook dat je hier hulp kon vinden, hoe simpel ook.
Het lijkt dat ik mijn vraag ergens moet gaan stellen, waar wel iemand bereid is om een foto te posten.

MF bestaat gewoon uit een stelletje onwelwillende horken..... :Y

Maar heel eerlijk: een claxon monteren is ook zonder foto prima te doen en geen hogere wiskunde. Daar heeft zelfs een linkshandige prutser geen foto voor nodig.
Zorg dat de kant die lawaai maakt (meestal de opening...) naar voren wijst en dat de claxon niet ergens tegenaan ligt, verder is het zoiets als één en één is twee......
 
Het probleem is dat ik in de ruimte gewoon niet zie waar ik zonder iets te raken de claxon terug kan plaatsen.
Het is gewoon mijn ruimtelijke inzicht wat me parten speelt.
Ik dat met een foto even te kunnen zien op welke plek het zou moeten kunnen.
 
Het probleem is dat ik in de ruimte gewoon niet zie waar ik zonder iets te raken de claxon terug kan plaatsen.
Het is gewoon mijn ruimtelijke inzicht wat me parten speelt.
Ik dat met een foto even te kunnen zien op welke plek het zou moeten kunnen.

Ik ken geen ZX9R, maar aan het overzichtsplaatje te zien moet het beugeltje van de claxon op een vierkant- of rechthoekig iets gemonteerd worden met een M6 boutje.
Ergens in het bereik van het stroomdraadje waar de claxon aan vast zit moet een M6 draadgaatje zitten.

Als die daar niet zit dan zat de claxon op de radiator gemonteerd. Waarbij het gaatje mist omdat je die vervangen hebt? Dus moet je in de verstevigingsrand van de radiator een gaatje van rond 5 mm boren, en daar draad van M6 intappen. Je kunt in plaats hiervan ook een zelftapper gebruiken, dan hoef je geen gaatje te boren. Dat doet de zelftapper zelf.
Je moet alleen oppassen dat je niet in de eigelijke radiator boort, maar in een verstevigingsrand. Als die plaats een rechthoekige vorm heeft dan zit je gebeiteld, daar past het montagebeugeltje mooi.

Ben ik nog wat vergeten?
Oja ik denk niet dat iedereen met kerstmis zin en tijd heeft om een fotootje van de claxon van een ZX9R te nemen :+
 
MF bestaat gewoon uit een stelletje onwelwillende horken..... :Y

Maar heel eerlijk: een claxon monteren is ook zonder foto prima te doen en geen hogere wiskunde. Daar heeft zelfs een linkshandige prutser geen foto voor nodig.
Zorg dat de kant die lawaai maakt (meestal de opening...) naar voren wijst en dat de claxon niet ergens tegenaan ligt, verder is het zoiets als één en één is twee......


Wat een dom gelul zeg!
Mijn vorige Honda had de claxon aan de linker zijkant zitten, dus de opening kan dan helemaal niet naar voren wijzen :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan