Foto's bevestiging navigatie supersport

markhietbrink

MF veteraan
15 jun 2009
1.027
32
Borne
Facebook
Hallo,

Ik kom voor het probleem te staan dat ik niet weet waar ik mijn nieuwe Zumo 390LM moet monteren?
Op het stuur geen ruimte en dan hoor ik hier en daar wel over de balhoofdmontage, maar iemand die ook foto's heeft van de montage en eventuele tips.
Want een foto zegt meer dan woorden!

Gr Mark
 
Ik heb dit RAM-mount wiebertje gekocht.
RAM-B-272.jpg


De bout waarmee de clip-on om de voorvork klemt heb ik vervangen voor een bout die een halve cm langer is. Het ram-mount bolletje zit dan door die bout. Kun je een beetje mee draaien en door de hoek die het dingetje maakt heb je genoeg ruimte om de bekende RAM arm kwijt te kunnen. Kwestie van kijken hoe lang je RAM-arm moet zijn (is in 3 lengtes te krijgen meen ik, de standaard lengte zal je wel bij je Zumo gekregen hebben).

Bij mij komt de navi dan precies boven de kroonplaat uit en net naast het contactslot :Y
mtxvkk.jpg
 
Ik heb mijn navigatie steun van de 350LM in mijn balhoofd bevestigd op mijn kawasaki zx6r, zoals je op de onderstaande foto kan zien. Is heel makkelijk te doen en is ook makkelijk en snel te verwijderen als je dat wilt
full


Zo zit die nog mooi in midden, maar bij mij niet voor het dashboard zodat ik dus alles nog kan zien.
full
 
Navigatie/mobiel houder voor de motor van de halfords
msyrtd.jpg

54sv0j.jpg

Heb deze met tie-wraps vastgemaakt, ik wilde geen plakresten van de dubbelzijdige sticker op m'n kroonplaat :')
 
Ik heb mijn navigatie steun van de 350LM in mijn balhoofd bevestigd op mijn kawasaki zx6r, zoals je op de onderstaande foto kan zien. Is heel makkelijk te doen en is ook makkelijk en snel te verwijderen als je dat wilt
[afbeelding]

Zo zit die nog mooi in midden, maar bij mij niet voor het dashboard zodat ik dus alles nog kan zien.
[afbeelding]

Welke/wat voor mount heb je?
 
Ik weet zo niet van welk merk dat het is, maar het is nog iets vrij nieuws konden ze mij vertellen bij de waypoint. Vind ik persoonlijk ook iets degelijker ogen als die dingen van ram mount. Ik heb er zo een.
full


Heb het ff voor je opgezocht, hier kan je hem zo bestellen.
http://snelbalie.gps.nl/shop/product/balhoofdsteun_ib_ram_15-18_mm_zwart
Moet je ff je balhoofd diameter opmeten en dan kan je zo de bijpassende kiezen.
je zou zelf ff moeten kijken of ze hem ergens anders hebben, maar ik heb hem toen bij de waypoint in de winkel gehaald, maar als je hem ergens anders goedkoper kan vinden houd ik je niet tegen natuurlijk ;)

De rest van de bevestigingen zaten gewoon bij het navigatiesysteem en heb ik niks mee gedaan.
Hoop dat je hier iets mee kan
 
Bij mijn GSXR zit in de bevestiging ook in de as van het T-stuk (balhoofd). Dat is een vrij gemakkelijke bevestiging, want feitelijk is het een rubber dat je onder spanning brengt waardoor het gaat klemmen. Dit kan alleen als de as van je T-stuk hol is, zoals bij moderne supersports. Bij wat oudere motoren is de as vaak massief en dan werkt deze bevestiging niet.
 
Hier staan ook wat foto's voor de ram mount. Op de 907 een bout vervangen door een langere bout met ram-kogel opzet, te koop in verschillende lengtes als set bij een motorzaak (Motoport Hengelo). Andere is via een gebogen alu strip om de vorkpoot en dan geklemd. Makkelijk weer afneembaar. Plastic plaatje er tussen ter voorkoming van beschadiging op de kroonplaat. Betreft een Ducati 907 en een Ducati 900 SuperSport Carenata.
Gebruik of een 6 of een 9 cm lange RAM klem tussen kogel op stuur en kogel van de navi afhankelijk van motor of tanktas gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan