Gasnaalden hoger zetten Honda CB 400 F

Arnt

Rookie
14 jan 2022
1
0
Hallo iedereen ik heb het gevoel dat ik mijn gasnaalden een standje hoger moet zetten. De caborateurs liggen eraf maar ik kan niet ontdekken hoe ik die gasnaalden / gasschuiven eruit moet halen. Weet iemand dat?
 
Ik weet niet of die wel verstelbaar zijn...

honda-cb400f-germany-engine-group-1j-1k-2j-2k_bigma000080e01-4_c702.gif
 
Dekseltje eraf, kogelgewrichtje losmaken (één kant is genoeg, en oppassen dat je geen kleine onderdelen verliest. Schuif omhoog eruit. Schroevendraaier in de schuif naar het kruiskopje dat de gasnaald in de schuif houdt. Naald een kwartslag draaien en dan kan deze er naar boven toe uit. Best een precies friemel-klusje.
Het terug in elkaar zetten is nog iets meer gefriemel.

Het hebben van de juiste (JIS) schroevendraaier is heel prettig. Dan blijven iig de kruiskopschroefjes heel.
 
Zou dat niet doen, je moet er goed bij kunnen, sommige van de schroefjes die op de gasschuif zitten kunnen goed vast zitten.
Dan moet je een stevige ondergrond hebben om voldoende kracht te kunnen zetten. Schroefjes zijn ook van Japans pisbakken staal
gemaakt, dus voorzichtig zijn en een goed passende schroevendraaier gebruiken. Ze van te voren laten schrikken door er met
een drijver een tik op te geven wil ook helpen als ze erg vast zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan